Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

R22 notowany na GPW osiągnął 10,5 mln zł zysku

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Grupa R22, notowany na GPW holding spółek technologicznych, osiągnął w 2017/2018 roku finansowym 110,6 mln zł przychodów i 10,5 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 49,2 proc. i 63,1 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. W tym czasie wynik EBITDA wyniósł 25,0 mln zł i był wyższy od zanotowanego poprzednio o 28,4 proc. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju organicznego i zwiększa skalę działalności poprzez akwizycje.

Jeszcze wyższe są wyniki znormalizowane o wpływ przejęć, czyli uwzględniające obecność w Grupie przejmowanych spółek od początku roku finansowego, oraz koszty jednorazowe. W tym ujęciu przychody wyniosły 124,6 mln zł, a zysk EBITDA 30,9 mln zł.

- Zakończyliśmy rok finansowy bardzo dobrymi, rekordowymi wynikami. Jest do nas szczególnie ważne, ponieważ to pierwszy rok, gdy jesteśmy spółką publiczną, a nasze rezultaty poddawane są surowej ocenie inwestorów i analityków. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza praca była coraz bardziej efektywna. Staramy się odpowiadać na zapotrzebowanie technologiczne rynku w obszarach hostingu, domen i komunikacji wielokanałowej, ale również zwiększamy skalę naszej działalności przez systematyczne przejęcia. To dobrze wyważona proporcja, pozwalająca spółce na dynamiczny wzrost. – mówi Prezes R22, Jakub Dwernicki.

Grupa zanotowała wzrost wyników w najważniejszych segmentach działalności. Przychody wypracowane w obszarze omnichannel communication wyniosły 55,6 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 70 proc. W hostingu przychody ukształtowały się na poziomie 39,6 mln zł i były o 53,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. W obu segmentach Grupa zanotowała również wysokie dynamiki na poziomie zysku EBITDA, wyniosły odpowiednio 47,5 proc. w omnichannel communication i 88,2 proc. w hostingu. To efekt przejęć, organicznego wzrostu ARPU oraz pozyskiwaniu nowych klientów, które owocuje dużym wzrostem wolumenów wysyłki SMS i e-mail.

- Intensywnie pracujemy nad rozwojem produktowym, zarówno poprzez rozszerzenie oferty - nowe usługi i narzędzia w obszarze komunikacji wielokanałowej, jak i optymalizację ofert i cenników w hostingu, dzięki czemu osiągamy satysfakcjonujący wzrost ARPU. Prowadzimy również prace badawczo-rozwojowe w obszarze big data oraz analizy zachowań klientów. – dodaje Dwernicki.

Reklama

Grupa pracuje nad kontynuacją trendu wzrostowego liczby klientów pozyskanych zarówno przez przejęcia, jak i wypracowanych organicznie. Na koniec czerwca segmencie hostingu Grupa obsługiwała bazę 143 tys. klientów i 259 tys. domen, w efekcie realizowanych obecnie transakcji w Rumunii liczba klientów i domen wzrośnie do odpowiednio 178 tys. i 310 tys.

W sierpniu spółka R22 dokonała transakcji przejęcia rumuńskiego podmiotu z obszaru hostingu - Gazduire Web SRL i ustaliła warunki inwestycji w dwa kolejne podmioty. Po tych akwizycjach zdobędzie pozycję lidera w branży hostingu i domen w tym kraju, osiągając ponad 15 proc. udziałów w rynku. W tym czasie Vercom, spółka z Grupy oferująca usługi w obszarze omnichannel communication, podpisała umowę inwestycyjną z Appchance – działającym na rynkach międzynarodowych software house. Inwestycja pozwoli Grupie na rozszerzenie kompetencji w technologiach mobilnych i zaoferowanie klientom nowych produktów i usług, sprzedawanych globalnie w modelu SaaS.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


R22 null

R22

Grupa R22 to dynamicznie rosnący holding spółek technologicznych, w której skład wchodzą firmy oferujące: usługi hostingowe i sprzedaż domen (Grupa H88), usługi omnichannel communication automatyzujące komunikację elektroniczną z odbiorcami (Grupa Vercom) oraz usługi telekomunikacyjne realizowane przez Grupę Oxylion. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.


Reklama
Reklama