Nowa Gra grupy PlayWay została entuzjastycznie przyjęta przez graczy, co odbija się na notowaniach akcji spółki. Już teraz PlayWay liczy zyski ze swojej nowej produkcji przeznaczonej dla entuzjastów remontów i rynku nieruchomości.
Gra House Flipper już w pierwszej dobie sprzedaży zwróciła twórcom wszystkie koszty produkcji i marketingu. Produkcja zadebiutowała na platformie STEAM w czwartek 17 maja.
„Wedle szacunkowych danych posiadanych przez Spółkę w ciągu pierwszych 72 godzin sprzedaży do klientów w sklepach online, oraz w dystrybucji detalicznej trafiło ponad 80 tys. sztuk Gry.” – czytamy w komunikacie PlayWay.
Spółka chwali się tym jak dobrze gra została odebrana wśród użytkowników STEAM:
„House Flipper w dniu 17.05.2018 r. znajdował się na 1 pozycji w tzw. Steam Global Sale, a w drugiej dobie sprzedaży plasował się na pozycjach od 2 do 3. W momencie publikacji raportu Gra jest na trzecim miejscu w Steam Global Sale.”
Wydawcą House Fillper jest firma Frozen District, w której PlayWay posiada 80% udziałów w kapitale zakładowym. Koszty produkcji i marketingu gry kształtowały się poniżej 550 tys. złotych.
„Obecnie trwają prace nad rozwojem Gry oraz planowaniem kolejnych dodatków i usprawnień. Z uwagi na sukces Gry w wersji na PC przyśpieszone zostały prace nad wersjami na konsole Xbox One i PlayStation 4.” – wskazuje spółka.
PlayWay nie jest typową spółką gamingową. Tworzy ona grupę kapitałową, w której skład wchodzi kilkanaście podmiotów zależnych lub powiązanych. Posiada 44 zespoły deweloperskie, które zajmują się tworzeniem gier wideo na najpopularniejsze platformy sprzętowe: PC, PS4, Xbox1, iOS, Android.
Już na otwarciu dzisiejszej sesji akcje PlayWay, trzeciej co do wielkości spółki gamingowej na GPW, rosły o 13,01%. Na początku sesji cena sięgnęła nawet poziomu 170,00 zł (+16,44% względem piątkowego zamknięcia). Po godzinie 10:30 spółka akcje notowane są na poziomie 161,00 zł (+10,27%).
PlayWay