Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa The Dust debiutuje na NewConnect

|
selectedselectedselected
5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa The Dust debiutuje na NewConnect | FXMAG INWESTOR
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

16 kwietnia odbędzie się debiut spółki The Dust na NewConnect. Czym zajmuje się spółka? Jakie ma plany na przyszłość?

 

Długo oczekiwany debiut

Zapisy na akcje spółki gamingowej The Dust w ramach oferty publicznej dla inwestorów indywidualnych trwały od 22 do 29 sierpnia 2017 r. 8 września 2017 r. poinformowano o sprzedaży wszystkich akcji po cenie maksymalnej 12 zł. Minimalny zapis wynosił 100 akcji. Wartość emisji wyniosła 2,6 mln zł. W przeprowadzeniu IPO uczestniczył Polski Dom Maklerski przy współpracy z Millenium Dom Maklerski i Dom Maklerski Capital Partners. Początkowo spółka planowała wejść na giełdę w czwartym kwartale 2017 r. Mimo dużego zainteresowania ofertą publiczną, oczekiwanie na debiut trwało 7 miesięcy. 11 kwietnia ukazał się komunikat o planowanym na 16 kwietnia debiucie spółki The Dust na NewConnect. Debiut odbędzie się o godzinie 11.30. Do obrotu zostanie wprowadzonych 735.000 akcji serii B i 145.000 akcji serii C. Akcje będą notowane pod nazwą skróconą „THEDUST” i oznaczeniem „THD”. 

 

Czym zajmuje się spółka?

Spółka jest deweloperem gier mobilnych na platformy Android, iOS oraz Windows. Realizuje projekty na zlecenie klientów korporacyjnych w ramach modelu advergaming. Polega on na promowaniu marek za pomocą gier, przybliżając je w ten sposób odbiorcom. Spółka skupia się także na rozwoju w zakresie tworzenia własnych gier udostępnianych w ramach modelu F2P (free-to-play).

Reklama

Free-to-Play to model dystrybucji i płatności w grach mobilnych. W tym systemie gry ściągane są bezpłatnie. Bez ponoszenia żadnych opłat, użytkownicy mogą grać w podstawową wersję gry. Jednak dzięki mikrotransakcjom w aplikacji (in-apps purchases) za realne pieniądze można kupić wirtualną walutę, punkty czy dodatki do gry. Mogą to być różne przedmioty czy umiejętności, pomagające w dalszej grze.

 

Krótka historia spółki The Dust

The Dust została założona 31 marca 2014 r. jako spółka z o.o. przez Me & My Friends S.A. – spółkę z branży marketingu i T-Bull S.A. – producenta gier na urządzenia mobilne.

Najważniejsze wydarzenia z życia spółki:

7 kwietnia 2014 r. – realizacja gry Kapsel Run. na platformy Android, iOS, Windows Phone.

2 marca 2015 – realizacja gry King of Cards – pierwszej gry AR na platformę Windows Phone przy współpracy z Microsoft Polska.

Reklama

9 września 2015 r. – realizacja gry Kapsel Run 2 Challenge.

1 grudnia 2015 r. – realizacja gry Kubuś i Kropka na platformy Android, iOS.

18 lutego 2016 r. – realizacja aplikacji dla Procter & Gamble.

3 marca 2016 r. – realizacja aplikacji Detektyw Pozytywka na platformy Android, iOS, nawiązującej do serii książek dla dzieci.

5 grudnia 2016 r. – spółka zawarła umowę inwestycyjną z inwestorami, w tym butikiem inwestycyjnym Tech Invest Group notowanym na New Connect. Dzięki temu spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego ze 100.000 zł do 133.000 zł i pozyskała 500.000 zł na dalszy rozwój.

2 stycznia 2017 r. – realizacja aplikacji Tymbark Prank AR na platformy Android i iOS.

Reklama

1 marca 2017 r. – realizacja gry Kubuś Play VR na platformy Android i iOS.

27 marca 2017 r. – The Dust Sp. z o.o. została przekształcona w spółkę akcyjną.

19 kwietnia 2017 r. – Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki podjęło uchwałę w sprawie dematerializacji akcji serii B i wprowadzenia ich do Alternatywnego Systemu Obrotu na rynku NewConnect.

4 lipca 2017 r. – Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie podjęło uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki przez emisję 145 tysięcy nowych akcji – serii C oraz w sprawie dematerializacji tych akcji i wprowadzenia ich do obrotu na rynku NewConnect.

 

The Dust w liczbach

Spółka jak do tej pory może pochwalić się 5,5 mln pobrań gier.

Reklama

W zakresie gier własnych w modelu free-to-play spółka zrealizowała takie projekty, jak „Last Run”, „Galaxy Soldier”oraz „Cyber Strike”.

W ramach modelu advergaming spółka zrealizowała projekty na zlecenie takich firm, jak Microsoft i Maspex. W ramach współpracy z Maspex spółka zasłynęła z takich gier, jak „Kapsel Run!” i „Kapsel Run 2 Challenge” promujących markę Tymbark oraz „Gry Kubusia” promującą markę soków Kubuś.

Realizacje spółki zdobyły wyróżnienia w prestiżowych konkursach, takich jak: Golden Arrow, Mobile Trends Awards czy Kreatura.

 

Struktura przychodów w grach P2P:

  • dodatki do gier (in-app purchases) – 84%
  • reklamy – 16%.

 

Reklama

Struktura akcjonariatu

 FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 1FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 1

 Źródło: The Dust

 

Wyniki finansowe

Wyniki finansowe spółki wyglądają obiecująco. Przychody netto ze sprzedaży produktów wzrosły z 311.757 zł w 2016 r. do 665.541 zł w 2017 r., a więc ponad dwukrotnie (o113%). Przychody spółki przedstawia poniższy wykres:

 FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 2FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 2

Reklama

Wzrost przychodów przekłada się na wzrost zysku netto. W 2016 r. zysk netto wyniósł 72.641 zł, a w 2017 r. wzrósł do 230.797 zł, a więc ponad trzykrotnie. Zysk netto uzyskany przez spółkę w poszczególnych latach przedstawia się następująco:

FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 3FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 3

Spółka The Dust dobre wyniki tłumaczy rosnącym zainteresowaniem rynkiem nowych technologii, w tym VR (virtual reality) i AR (augmented reality).

„Cieszy nas ten trend, bowiem pokrywa się z przyjętą przez nas strategią. Zakładamy dalszy, dynamiczny rozwój produkcji własnych oraz utrzymanie pozycji lidera advergaming w Polsce” –  zapowiada Jakub Wolff, CEO The Dust (Grupa Me & My Friends).

 

Strategia rozwoju

Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój segmentu gier własnych w modelu F2P (free-to-play). Spółka planuje zwiększyć swój udział w zakresie produkcji gier free-to-play. Docelowo gry na zlecenie (advergaming) będą stanowić ok. 30% przychodów spółki, natomiast gry własne F2P ok. 70%.

FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 4FXMAG akcje 5,5 mln pobrań i trzykrotność zysku - spółka gamingowa the dust debiutuje na newconnect newconnect debiut spółki gamingowe 4

Planowana struktura przychodów - źródło: The Dust
Reklama

Spółka planuje zwiększyć liczbę realizowanych projektów przy jednoczesnym uwzględnianiu ich jakości pod względem zaawansowania technologicznego i atrakcyjności dla klientów. Spółka planuje także wykorzystanie w części gier technologii VR (wirtualna rzeczywistość) i AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość). Spółka ma także w planach zwiększenie działań promocyjnych. Ma także zamiar wykorzystać potencjał akcjonariusza strategicznego Me & My Friends w celu pozyskiwania nowych klientów dla produkcji gier na zlecenie oraz optymalnego prowadzenia działań promocyjnych.

Cele strategiczne spółki to pozostanie liderem na rynku advergamingu w Polsce oraz uzyskanie do końca 2019 r. 30 mln pobrań gier własnych w modelu F2P.

Spółka stawia na zdywersyfikowany model biznesowy zapewniający stały przychód (advergaming) oraz duży potencjał wzrostu (F2P).

 

Szansa i ryzyko

Spółki gamingowe cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. Jednocześnie z branżą tą wiąże się ryzyko, gdyż panuje w niej duża konkurencja. Spółka ma przede wszystkim doświadczenie w produkcji gier na zlecenie (advergaming), co powinno zapewnić jej stałe przychody i stabilną pozycję na rynku w tym segmencie. Pewne ryzyko może wiązać się natomiast ze zwiększeniem udziału w segmencie gier własnych w modelu free to play, gdyż nie jest łatwo przewidzieć popyt na nowy rodzaj gier.

Spółka niewątpliwie ma duży potencjał wzrostu. O tym, czy da zarobić inwestorom, dowiemy się już niedługo.

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama