Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

NEUCA w I kwartale 2021 roku osiągnęła rekordowy poziom zaufania klientów i poprawiła wysoki zysk netto z analogicznego okresu sprzed roku

|
selectedselectedselected
NEUCA w I kwartale 2021 roku osiągnęła rekordowy poziom zaufania klientów i poprawiła wysoki zysk netto z analogicznego okresu sprzed roku | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • W pierwszym kwartale NEUCA uzyskała najwyższy w swojej historii wskaźnik NPS - 66 punktów. Grupa utrzymuje pozycję lidera w rankingu satysfakcji klienta we wszystkich badanych przez Monitor Apteczny kategoriach - dystansuje duże i jednocześnie wygrywa z większością średnich i małych hurtowni.
  • Grupa NEUCA zwiększyła udziały rynkowe w ujęciu rocznym o 0,7 pkt proc. do 31,5%*. W obszarze aptek niezależnych udziały wyniosły 36,4% (+2,4 pkt proc. r/r)**.
  • Rekordowy poziom zaufania do spółki ma wpływ na sukces programów partnerskich Partner+, Partner i IPRA. Grupa po raz pierwszy przekroczyła liczbę 3 tys. aptek uczestniczących w programach. W okresie styczeń-marzec do programów dołączyły 183 nowe apteki.
  • NEUCA w pierwszym kwartale osiągnęła zysk netto na poziomie 50,2 mln zł, przewyższając bardzo dobre rezultaty wypracowane w analogicznym okresie 2020 roku (49,5 mln zł).

Pierwszy kwartał 2021 roku przyniósł spodziewane ochłodzenie rynku

W wyniku rosnącej fali zachorowań lockdown objął całą gospodarkę. Społeczna izolacja oraz przestrzeganie zasad DDM (dystans, dezynfekcja, maseczka) przyczyniły się do istotnego spadku liczby zachorowań grypowo-przeziębieniowych. Znacznie mniej pacjentów odwiedziło apteki. W konsekwencji obroty na rynku spadły o 18% w porównaniu do bardzo wysokich obrotów ubiegłorocznych, ale były też niższe o niemal 5% w porównaniu do roku 2019*. NEUCA w pierwszym kwartale wypracowała 2,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 12,8% (r/r).

Wzorowa realizacja założeń strategii w czasie wyzwań pandemii COVID-19 pozwoliła efektywnie dostarczyć klientom NEUCA potrzebne im wsparcie. Skupienie Grupy na zabezpieczeniu ciągłości dostaw, bezpieczeństwie klientów i pracowników miało duży wpływ na poziom zaangażowania w obu tych grupach.

- NEUCA od lat działa w oparciu o sprawdzającą się strategię,

a towarzysząca nam od ponad roku pandemia w niczym nie zmieniła jej założeń. Podstawą jest satysfakcja klienta, którą budujemy inwestując w poprawę oferty, serwisu i wsparcia. Od kilku lat prowadzimy w rankingu satysfakcji przygotowywanym przez Monitor Apteczny. Gdy rośnie satysfakcja, zwiększa się, mierzone wskaźnikiem NPS, zaufanie naszych klientów. Wskaźnik ten w 1Q br., po raz kolejny z rzędu, osiągnął rekordowy poziom 66 punktów. W efekcie rośnie zaangażowanie we wzajemną współpracę, rosną nasze udziały rynkowe i w konsekwencji dynamicznie rośnie zysk firmy - mówi Piotr Sucharski, Prezes Zarządu NEUCA S.A.

Podstawowe wyniki finansowe NEUCA przedstawia poniższa tabela***:

(mln PLN)

1Q 2021

1Q 2020

zmiana
% r/r

Przychody ze sprzedaży

2 299,4

2 637,4

-12,8%

Zysk brutto ze sprzedaży

249,9

260,5

-4,0%

Rentowność brutto

10,87%

9,88%

+0,99 pp.

EBITDA

83,3

84,8

-1,8%

EBIT

64,7

70,0

-7,6%

Wynik netto

50,2

49,5

+1,2%

Łączna sprzedaż Grupy NEUCA po trzech miesiącach 2021 roku wyniosła 2,3 mld zł,

przy zysku operacyjnym w wysokości 64,7 mln zł. W efekcie zwiększenia udziałów w rynku ogółem (31,5% w 1Q 2021 wobec 30,8% w 1Q 2020*), spadek poziomu sprzedaży Grupy (-12,8%) jest znacznie niższy od rynkowego (-18,0% r/r*). Wynik dodatkowo wspierają działania efektywnościowe. Konsekwentna realizacja strategii NEUCA pozwoliła w skali całej Grupy na osiągnięcie w I kwartale zysku netto przekraczającego 50 mln zł, tj. przewyższającego bardzo dobry rezultat z analogicznego okresu 2020 roku (49,5 mln zł). W segmencie biznesów pacjenckich w pierwszym kwartale Grupa zrealizowała przychody z obszaru przychodni, badań klinicznych oraz telemedycyny na poziomie 63 mln zł (+58,7% r/r), przy zysku EBIT w wys. 10,3 mln zł (vs 1,5 mln zł r/r).

- Najważniejszym wydarzeniem inwestycyjnym w obszarze biznesów pacjenckich w I kwartale 2021 roku było podpisanie warunkowej umowy nabycia pakietu kontrolnego spółki Pomerania Investment – właściciela TU Zdrowie. Inwestycja pozwoli nam oferować usługi szerszej grupie pacjentów i wzmocnić ofertę dla B2B - uzupełnia Piotr Sucharski.

Reklama

O firmie:

Grupa NEUCA od ponad 30 lat działa w obszarze ochrony zdrowia, łącząc synergicznie potrzeby farmaceutów, producentów i pacjentów. Jest liderem rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków w kraju. Kluczowymi partnerami dla Grupy NEUCA są niezależni aptekarze, których Grupa wspiera ich w codziennym prowadzeniu aptek, dostarczając narzędzi do budowania konkurencyjności i rentowności.

Grupa NEUCA dba o zdrowie pacjentów rozwijając sieć przychodni lekarskich. Jest ekspertem w segmencie badań klinicznych, realizuje ambitne projekty telemedyczne, z powodzeniem działa w branży e-commerce. Jest również doświadczonym producentem leków i preparatów aptecznych.

Od 2004 roku NEUCA jest spółką publiczną, notowaną na GPW w Warszawie, regularnie poprawiającą wyniki finansowe.

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu:

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama