Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.

|
selectedselectedselected
Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

▪ Zgodnie z naszymi prognozami przychody Spółki w 2021 r. wzrosły. Skonsolidowane przychody wyniosły 232,4 mln zł (wzrost o 11% r/r) i były wyższe od naszej prognozy o ok. 2 mln zł (różnica 0,1%). Spółka wciąż jednak nie odbudowała przychodów do poziomów sprzed pandemii. Według naszych szacunków nastąpi to jednak w roku 2023. Sprzedaż w 2021 r. była o 17,6% mniejsza w porównaniu do 2019 r. i 5,6% niższa w porównaniu do 2018 r.

▪ Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 127,6 mln zł, co oznacza wzrost o 12,8% r/r.

▪ Po stronie kosztów odnotowano z jednej strony, dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej, spadek kosztów sprzedaży (minus 9,5% r/r), a z drugiej strony Spółka wygenerowała istotnie wyższe koszty ogólnego zarządu (plus 36,9% r/r), co wynikało z wyższych kosztów zatrudnienia agencji pracy oraz zwiększonych nakładów na infrastrukturę IT (w sierpniu 2021 r. Spółka padła ofiarą ataku hackerskiego)

▪ Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 19,4 mln zł wobec straty operacyjnej minus 6,3 mln zł w 2020 r. EBIT był także o 45,9% wyższy niż w 2019 r. Wpływ na wysoką wartość zysku operacyjnego miały zdarzenia o charakterze jednorazowym:

  • Sprzedaż spółki stowarzyszonej z ujemnymi kapitałami własnymi (4,6 mln zł)
  • Umorzenie 75% pożyczki z PFR (5,487 mln zł)

▪ Zysk netto wyniósł 20,7 mln zł wobec straty netto w 2020 r. na poziomie minus 30,4 mln zł. Zysk netto był większy w porównaniu do 2019 r. o 76%.

Reklama

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 1Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 1

Największy udział w sprzedaży Spółki ma segment Sprzedaży detalicznej odzieży i akcesoriów odzieżowych. W 2021 r. odpowiadał on za 93,7% ogółu przychodów, generując 216,7 mln zł rocznego obrotu. Co istotne, segment ten odnotował najniższą, procentową dynamikę zmian (plus 10,4% r/r). Najwyższa dynamika miała miejsce w segmencie pozostałych usług (plus 158,3% r/r).

W 2021 r. Spółka nieznacznie zwiększyła powierzchnię salonów do 42,1 tys. m2, co oznacza wzrost o 1,9% r/r i spadek o 3,4% w porównaniu do 2019 r.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 2Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 2

Dwie główne marki Spółki to Monnari i Femestage. Grupę docelową marki Monnari stanowią kobiety powyżej 30. roku życia, które „cenią jakość oraz klasyczną elegancję”. Stąd Spółka koncentruje się na tworzeniu własnych kompleksowych kolekcji odzieży i akcesoriów odzieżowych w segmencie ponad popularnym, charakteryzującym się wyższymi marżami oraz dużym potencjałem rozwoju w kraju. Salony dla marki Monnari mają powierzchnię od ok. 200 m2 do 300 m2 . Z kolei, marka Femestage jest skierowana do młodszej grupy docelowej, z cenami odzieży bardziej dostępnymi dla tego segmentu rynku. Produkty pod marką Femestage sprzedawane są w salonach o powierzchni o ok. 160 m2 . Relatywnie nowym kanałem dystrybucji produktów Monnari jest sprzedaż poprzez sieć franczyzową, co wynika z faktu, iż franczyzobiorcy często są właścicielami bądź najemcami sklepów położonych przy ulicach handlowych w mniejszych miastach. Dzięki rozwojowi systemu franczyzowego Spółka zwiększa zasięg sprzedaży.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 3Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 3

Reklama

W 2021 r. Monnari Trade zwiększyła łączną liczbę salonów o 10 do 201 w porównaniu z 2020 r. Przyrost netto miał miejsce wyłącznie w segmencie franczyzowym. Liczba salonów na koniec 2021 r. była tylko o 3 salony niższa niż na koniec 2019 r.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 4Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 4

Postpandemiczna odbudowa przychodów umożliwiła Spółce osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 19,4 mln zł, a zysk netto 20,7 mln zł. Wartości te są porównywalne do wyników z lat 2018-2019, aczkolwiek wydarzenia o charakterze jednorazowym w łącznej kwocie 10,087 mln zł miały istotny pozytywny wpływ na wysoka wartość EBIT-u i zysku netto. Wyłączając zdarzenia jednorazowe zysk netto wyniósłby połowę mniej (ok. 10,609 mln zł).

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 5Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 5

W 2022 r. Monnari Trade osiągnęła dodatnią rentowność na wszystkich poziomach. Spółka nieznacznie zwiększyła marżę brutto na sprzedaży w porównaniu do 2021 r. (wzrost o 0,09 pp. do 54,9%). Wciąż jest to jednak poziom niższy niż przed pandemią. Na poziomie marży zysku netto Spółka odnotowała istotny wzrost r/r i w porównaniu z 2019 r., co oceniamy pozytywnie, aczkolwiek jesteśmy świadomi, że wysokość zysku netto, a tym samym jego marża znajdowała się pod znaczącym, pozytywnym wpływem zdarzeń o charakterze jednorazowym.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 6Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 6

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama