Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

co z akcjami monnari trade 2022

▪ Zgodnie z naszymi prognozami przychody Spółki w 2021 r. wzrosły. Skonsolidowane przychody wyniosły 232,4 mln zł (wzrost o 11% r/r) i były wyższe od naszej prognozy o ok. 2 mln zł (różnica 0,1%). Spółka wciąż jednak nie odbudowała przychodów do poziomów sprzed pandemii. Według naszych szacunków nastąpi to jednak w roku 2023. Sprzedaż w 2021 r. była o 17,6% mniejsza w porównaniu do 2019 r. i 5,6% niższa w porównaniu do 2018 r.

▪ Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 127,6 mln zł, co oznacza wzrost o 12,8% r/r.

▪ Po stronie kosztów odnotowano z jednej strony, dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej, spadek kosztów sprzedaży (minus 9,5% r/r), a z drugiej strony Spółka wygenerowała istotnie wyższe koszty ogólnego zarządu (plus 36,9% r/r), co wynikało z wyższych kosztów zatrudnienia agencji pracy oraz zwiększonych nakładów na infrastrukturę IT (w sierpniu 2021 r. Spółka padła ofiarą ataku hackerskiego)

▪ Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 19,4 mln zł wobec straty operacyjnej minus 6,3 mln zł w 2020 r. EBIT był także o 45,9% wyższy niż w 2019 r. Wpływ na wysoką wartość zysku operacyjnego miały zdarzenia o charakterze jednorazowym:

  • Sprzedaż spółki stowarzyszonej z ujemnymi kapitałami własnymi (4,6 mln zł)
  • Umorzenie 75% pożyczki z PFR (5,487 mln zł)

▪ Zysk netto wyniósł 20,7 mln zł wobec straty netto w 2020 r. na poziomie minus 30,4 mln zł. Zysk netto był większy w porównaniu do 2019 r. o 76%.

Reklama

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 1Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 1

Największy udział w sprzedaży Spółki ma segment Sprzedaży detalicznej odzieży i akcesoriów odzieżowych. W 2021 r. odpowiadał on za 93,7% ogółu przychodów, generując 216,7 mln zł rocznego obrotu. Co istotne, segment ten odnotował najniższą, procentową dynamikę zmian (plus 10,4% r/r). Najwyższa dynamika miała miejsce w segmencie pozostałych usług (plus 158,3% r/r).

W 2021 r. Spółka nieznacznie zwiększyła powierzchnię salonów do 42,1 tys. m2, co oznacza wzrost o 1,9% r/r i spadek o 3,4% w porównaniu do 2019 r.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 2Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 2

Dwie główne marki Spółki to Monnari i Femestage. Grupę docelową marki Monnari stanowią kobiety powyżej 30. roku życia, które „cenią jakość oraz klasyczną elegancję”. Stąd Spółka koncentruje się na tworzeniu własnych kompleksowych kolekcji odzieży i akcesoriów odzieżowych w segmencie ponad popularnym, charakteryzującym się wyższymi marżami oraz dużym potencjałem rozwoju w kraju. Salony dla marki Monnari mają powierzchnię od ok. 200 m2 do 300 m2 . Z kolei, marka Femestage jest skierowana do młodszej grupy docelowej, z cenami odzieży bardziej dostępnymi dla tego segmentu rynku. Produkty pod marką Femestage sprzedawane są w salonach o powierzchni o ok. 160 m2 . Relatywnie nowym kanałem dystrybucji produktów Monnari jest sprzedaż poprzez sieć franczyzową, co wynika z faktu, iż franczyzobiorcy często są właścicielami bądź najemcami sklepów położonych przy ulicach handlowych w mniejszych miastach. Dzięki rozwojowi systemu franczyzowego Spółka zwiększa zasięg sprzedaży.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 3Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 3

Reklama

W 2021 r. Monnari Trade zwiększyła łączną liczbę salonów o 10 do 201 w porównaniu z 2020 r. Przyrost netto miał miejsce wyłącznie w segmencie franczyzowym. Liczba salonów na koniec 2021 r. była tylko o 3 salony niższa niż na koniec 2019 r.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 4Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 4

Postpandemiczna odbudowa przychodów umożliwiła Spółce osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 19,4 mln zł, a zysk netto 20,7 mln zł. Wartości te są porównywalne do wyników z lat 2018-2019, aczkolwiek wydarzenia o charakterze jednorazowym w łącznej kwocie 10,087 mln zł miały istotny pozytywny wpływ na wysoka wartość EBIT-u i zysku netto. Wyłączając zdarzenia jednorazowe zysk netto wyniósłby połowę mniej (ok. 10,609 mln zł).

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 5Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 5

W 2022 r. Monnari Trade osiągnęła dodatnią rentowność na wszystkich poziomach. Spółka nieznacznie zwiększyła marżę brutto na sprzedaży w porównaniu do 2021 r. (wzrost o 0,09 pp. do 54,9%). Wciąż jest to jednak poziom niższy niż przed pandemią. Na poziomie marży zysku netto Spółka odnotowała istotny wzrost r/r i w porównaniu z 2019 r., co oceniamy pozytywnie, aczkolwiek jesteśmy świadomi, że wysokość zysku netto, a tym samym jego marża znajdowała się pod znaczącym, pozytywnym wpływem zdarzeń o charakterze jednorazowym.

Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 6Monnari Trade SA (MONNARI): Podsumowanie wyników finansowych osiągniętych w 2021 r.  - 6

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z co z akcjami monnari trade 2022