Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych

|
selectedselectedselected
Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych | FXMAG INWESTOR
materiał partnra
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dane niemieckiego stowarzyszenia VDA pokazują mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych >16t. W przypadku przyczep i naczep w kwietniu poziom rejestracji wyniósł 2588 szt. co stanowi spadek o 27% m/m i 16% spadek r/r. Od początku roku zarejestrowano z kolei 12341 szt. naczep i przyczep co stanowi spadek o 8% r/r. Odwrotna sytuacja występuje z kolei na rynku samochodów ciężarowych >16t, gdzie w kwietniu zarejestrowano 5509 szt. pojazdów (-22% m/m i +32% r/r), natomiast od początku roku poziom rejestracji wyniósł 23368 szt. co stanowi imponujący wzrost r/r o 23%.

Zobacz także: Rynek samochodów ciężarowych mocno rośnie, nowe zamówienia zróżnicowane w zależności od producenta

 

 

 

Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych - 1Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych - 1

 

Reklama

 

Historycznie oba rynki wykazywały silną korelację, jednak z uwagi na pandemię i problem z dostępnością półprzewodników rynek samochodów osobowych i ciężarowych miał dużo większe wąskie gardła, niż rynek przyczep i naczep. W rezultacie wymiana floty naczep mogła nastąpić szybciej niż miało to miejsce w przypadku samochodów ciężarowych. Dodatkowo rynek naczep jest bardziej rozdrobniony od rynku samochodów ciężarowych, co pozwoliło na szybsze dostosowanie podaży do bieżącego popytu. Dlatego też spodziewamy się, że po dobrym 2022r rynek przyczep i naczep będzie zachowywał się gorzej, niż rynek samochodów ciężarowych co znajdzie odzwierciedlenie w przejściowym rozkorelowaniu się wieloletniego trendu.

 

Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych - 2Mieszane odczyty z rynku niemieckiego: mocny kontrast pomiędzy rynkiem naczep i przyczep, a rynkiem samochodów ciężarowych - 2

 

#Wyczekiwanie na nową strategię. Nowa strategia ma zostać zaprezentowana na przełomie czerwca i lipca. W naszych prognozach zakładamy, że w 2027r wolumen sprzedaży osiągnie ok. 29 tys. szt. (5-letni CAGR 4,5%), a marża EBITDA wzrośnie do 6,5% (EBITDA 275mln PLN, 5-letni CAGR 6,3%). Nasze założenia są konserwatywne, względem komunikacji Zarządu dotyczącej ekspansji produktowej i geograficznej oraz programów optymalizacji kosztowej.

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

 

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama