Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Masz akacje tej spółki z GPW? Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności

|
selectedselectedselected
Masz akacje tej spółki z GPW? Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

# Szacunki 3Q’23: (1) Spółka zaraportowała w 3Q przychody na poziomie 56mln PLN (+64% r/r, YTD +63% r/r). Zakładamy, że sprzedaż offline sięgnęła 7mln PLN, a dynamika sprzedaży online przekroczyła 40% r/r. Wysoka dynamika sprzedaży online jest pochodną zarówno wyższych wolumenów oraz poprawy średniej wartość koszyka. Ten drugi driver wzrostu AOV, który w 3Q mógł przekroczyć 20% jest z kolei napędzany poszerzeniem oferty rowerowej.

 

 

(2) MBNS. Podobnie jak w poprzednich kwartałach 2023 w 3Q zakładamy dalszą erozję MBNS (-2p.p. r/r do 28%). Szczególnie, że trudniejsze otoczenie rynkowe wymaga większej inwestycji w cen, procentową marżę rozwadnia również wzrost udziału rowerów w przychodach. (3) SG&A. Pomimo wysokiej dynamiki sprzedaży, wsk. SG&A wzrośnie naszym zdaniem r/r (+3p.p. r/r). Rosnący marketing SEO/SEM, koszty budowy omnichannel oraz dynamiczny rozwój struktury organizacyjnej, w tym platformy dynamicznie zwiększają bazę kosztów (OPEX +80% r/r). W rezultacie EBITDA w 3Q naszym zdaniem spadła r/r do poziomu 1,5mln PLN (-40% r/r, rentowność EBITDA -5p.p. r/r).

Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 1Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 1

Reklama

 

# Focus na przeskalowaniu biznesu będzie ciążył wynikom w najbliższych latach. Kluczowe z punktu widzenia budowy wartości DAD jest obecnie przeskalowanie biznesu. Wyniki 3Q wpisują się w ten scenariusz, a w całym roku widzimy obecnie miejsce na przekroczenie 180mln PLN przychodów (+55% r/r). Ponadto zakładamy, że spółka selektywnie korzysta na przetowarowaniu rynku selektywnie „odbierając” nawis towaru u dystrybutorów i producentów z atrakcyjnym dyskontem. W kolejnych kwartałach oczekujemy wzrostu zapasów, gdyż spółka będzie stara się wykorzystać kolejne trudności konkurentów, jednocześnie wysoka dynamika sprzedaży nie powinna pogarszać rotacji magazynu. Dalej może natomiast erodować MBNS.

Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 2Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 2

 

# Obniżenie guidance’u wynikowego Bike24, problemy Wiggle potwierdzają trudniejsze otoczenie rynkowe i przetowarowanie w branży. Jedna z największych platform w WE w 2Q obniżyła całoroczny guidance przychodów (-10 do -5% r/r vs. 0 do 10% r/r wcześniej) oraz rentowności EBITDA (-1 do 1% vs. 0 do 3,5% wcześniej). Zachowanie kursu, wskazuje jednak, że spadek sprzedaży może być głębszy, a spółka bardziej przetowarowana i nie wykluczone, że będzie wymagała dokapitalizowania. W trudne otoczenie rynkowe dla spółek z branży wpisują się problemy innych platform, w tym brytyjskiego Wiggle, który może ogłosić upadłość (LINK).

 

Zobacz także: Kolejna spółka zniknie z GPW? Rusza wezwanie, a oferowana cena jest zaskakująca

Reklama

 

# Rewizja założeń modelowych i prognoz. Podnosimy ścieżkę wzrostu przychodów w pespektywie najbliższych lat, jednocześnie rewidując w dół założenia dotyczące rentowności. Podtrzymujemy rekomendację Kupuj.

Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 3Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 3

 

Wycena

Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 4Masz akacje tej spółki z GPW?  Mocna dynamika sprzedaży omnichannel, koszty rozwoju ciążą rentowności - 4

 

Reklama

 

Czynniki ryzyka

Specyficznymi dla spółki czynnikami ryzyka:

  1. niższa od zakładanej ścieżka wzrostu skali biznesu w modelu omnichannel;
  2. słabsza od założeń marża brutto na sprzedaży (większy niż zakładamy focus na wzrost udziałów rynkowych, presja konkurencyjna, wycena magazynu);
  3. wyższy wskaźnik SG&A (ekspansja sieci salonów stacjonarnych, większe wsparcie sprzedaży aktywnością po stronie performance marketingu i marketingu ATL, wyższy wskaźnik zwrotów ciążący kosztom zewnętrznej logistyki);
  4. dłuższy okres zwrotu z inwestycji w sklepy stacjonarne, w ramach realizacji strategii omnichannel;
  5. gorsza od założeń ścieżka normalizacji cyklu konwersji gotówki, głównie z racji słabszej rotacji zapasów i w rezultacie wyższy wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama