Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Komputronik akcje prognozy na najbliższe dni. Spółka świetnie sobie poradziła w obliczu ciężkich czasów

|
selectedselectedselected

Zgodnie ze wstępnymi wynikami, Komputronik zamknął 31 marca drugie półrocze roku obrachunkowego przychodem ze sprzedaży w wysokości 843 398 tys. zł i zyskiem operacyjnym na poziomie 9 923 tys. zł. W czwartym kwartale przychody wyniosły 397 740 tys. zł, a zysk operacyjny sięgnął niemal 2,2 mln zł.

Komputronik akcje prognozy na najbliższe dni. Spółka świetnie sobie poradziła w obliczu ciężkich czasów
freepik
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

„Na naszą sytuację w ubiegłym roku finansowym negatywny wpływ miały słabsze wyniki w pierwszym półroczu spowodowane kryzysem, który dotknął całą branżę. Od wiosny 2023 wszyscy zmagaliśmy się ze spadkami sprzedaży wynikającymi z nadwyżek dostaw od producentów sprzętu, okresowym nasyceniem rynku oraz silnym strumieniem importu równoległego elektroniki przez niezależne podmioty z krajów, gdzie kryzys krajowej sprzedaży elektroniki jest znacznie dotkliwszy, m.in. Niemcy, Czechy, Austria. Na te negatywne zjawiska zareagowaliśmy już w połowie ubiegłego roku kalendarzowego m. in. obniżając niektóre rodzaje kosztów i wprowadzając działania poprawiające rentowność sprzedaży wielu linii produktowych. Dzięki temu poprawiliśmy wyniki w trzecim i czwartym kwartale i - ostatecznie - osiągamy w obecnej sytuacji rynkowej przyzwoite wyniki” - ocenia Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.

 

Kluczowymi kategoriami produktowymi, które przyczyniły się do wygenerowania zysku były laptopy, smartfony, komputery PC oraz rozwiązania smart. Komputronik był też jednym z wiodących realizatorów rządowego programu “Laptop dla nauczyciela”. Istotny wpływ na wyniki miała poprawa efektywności działań w całym procesie sprzedaży omnichannel oraz prowadzenie skutecznych działań marketingowych, które przełożyły się na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowym. Firma w mijających miesiącach skupiła się na dotarciu ze swoją ofertą do młodszej grupy odbiorców, dla której branża technologiczna jest niezwykle istotna. Komputronik realizuje swoją politykę komunikacyjną podkreślając obecność w ofercie najnowszych i najpopularniejszych produktów technologicznych wspartych atrakcyjnymi produktami finansowymi takimi, jak raty 0% lub modele subskrypcyjne oraz umożliwiając zakupy w korzystnych promocjach, dzięki którym klienci podczas zakupów zyskują dodatkowe korzyści.

 

„Dostrzegamy zmieniające się zachowania klientów z pokolenia Z, a także potrzeby najmłodszych Alf, które zwracają większą uwagę na efektywne kosztowo modele subskrypcyjne i usługi serwisowe, rozwiązania smart umożliwiające oszczędności przy równoczesnej dbałości o planetę oraz sprzęty wykorzystujące sztuczną inteligencję. Prognozujemy, iż najbliższe kwartały będą silnie nastawione na wymianę urządzeń w związku ze zmieniającą się technologią. Komputronik jest gotowy zarówno z ofertą produktową, jak i usługową by sprostać tym oczekiwaniom, a sprawdzony i przyjazny model omnichannel zapewni wygodę zakupów nawet najbardziej wymagającym z klientów” – podkreśla Wojciech Buczkowski.

Reklama

Na wynik finansowy netto Komputronik SA wpływ cały czas ma tzw. efekt odwracania dyskonta wierzytelności, czyli wykazywany jedynie bilansowo koszt finansowy, który w całym roku obrachunkowym obniżył wynik o niemal 6,5 mln zł. Spółka płynnie i terminowo realizuje wszystkie postanowienia układu.

Ostateczny raport z wynikami finansowymi za poprzedni rok obrachunkowy Spółka opublikuje 28 czerwca 2024.

 


 

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama