Wyniki finansowe za IV kw. 2021
W IV kw. 2021 r. przychody DataWalk wzrosły o 60% r/r. Z kolei zysk netto za IV kw. 2021 wyniósł 2,6 mln zł (w porównaniu do straty -0,2 mln zł w IV kw. 2020), dzięki rozpoznaniu aktywa z tytułu odroczonego podatku.
Wyniki Spółki były wyraźnie lepsze od naszych prognoz. Przychody za IV kw. 2021 okazały się o 56% wyższe od naszych oczekiwań (o 3,9 mln zł). Z kolei koszty operacyjne w IV kw. były o 7% (0,8 mln zł) wyższe od naszych oczekiwań. Spółka zaraportowała zysk netto podczas gdy my oczekiwaliśmy straty.
W IV kw. Spółka (jednostka), ponownie dokonała niegotówkowego odpisu na wartość spółki zależnej w wysokości 2,6 mln zł (w sumie 18,7 mln zł w 1-4 kw. 2021). Odpis w IV kwartale jest związany z aktualną sytuacją polityczno-gospodarczą na terytorium Ukrainy oraz związaną z nią niepewnością co do poziomu stóp procentowych, kursów walut jak i dostępności kapitału.
W całym roku 2021 Spółka osiągnęła 30,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 96% rdr.
Wyniki finansowe za I kw. 2022
Przychody w I kw. 2022 r. wyniosły 4,2 mln zł (wzrost o 21% r/r). Z kolei strata operacyjna uległa zwiększeniu o 39% r/r i ukształtowała się na poziomie PLN -7,5 mln zł. Koszty operacyjne wyniosły w I kw. 2022 r. 11,7 mln zł, co oznacza wzrost o 69% r/r oraz spadek o 3% k/k.
Historycznie, przychody osiągane w pierwszych kwartałach były najsłabsze w roku i stanowiły 5%-11% przychodów całorocznych. Przychody osiągnięte w I kw. 2022 r. stanowią 7,9% naszej całorocznej prognozy, zatem mieszczą się w powyższym przedziale. Oceniamy wyniki neutralnie.
W komentarzu do wyników Prezes Wieczyński stwierdził, że: (i) rozpoczyna się gorący okres w branży – globalny kryzys bezpieczeństwa skokowo zwiększa zapotrzebowanie na analizę dużych ilości danych; Spółka zauważa rosnące zainteresowanie swoim produktem zarówno ze strony sektora rządowego jak i prywatnego; (ii) spadek dynamiki przychodów w pierwszym kwartale wynika z cyklu inwestycyjnego klientów, którego szczyt przypada na końcówkę roku. Pierwszy kwartał to zazwyczaj czas rozpoczynania rozmów handlowych, tworzenia harmonogramów oraz uruchamiania projektów pilotażowych.