W I kw. 2023 sprzedaż Grupy w Polsce/ Czechach/ Słowacji/ Rumunii/ na Węgrzech/ w pozostałych krajach spadła o -30%/ -6%/ -7%/ -5%/ -31%/ -10% r/r. Najsłabszym rynkiem była Polska, gdzie sprzedaż miała tendencję spadkową w ostatnich kilku kwartałach (120/ 99/ 98/ 89/ 83 mln zł w I/ II/ III/ IV kw. 2022/ I kw. 2023). W II kw. br. spodziewamy się przyspieszenia spadków na rynkach ościennych i stabilizacji negatywnego sentymentu w Polsce. Zakładamy sprzedaż w wysokości 74/ 34/ 12/40/ 8/ 17 mln zł (-26%/ -10%/ -12%/ -7%/ -27%/ -13% r/r) w Polsce/ Czechach/ Słowacji/ Rumunii/ na Węgrzech/ w pozostałych krajach.
W segmencie armatura sanitarna/ armatura instalacyjna/ źródła ciepła sprzedaż w I kwartale spadła o -16%/ -11%/ -36% w ujęciu r/r; zakładamy spadki -14%/ -11%/ -30% w II kw. 2023.
Oczekujemy 17% spadku przychodów Grupy w II kw., a w konsekwencji niższej w porównaniu z ub. rokiem marży operacyjnej: 10,7% vs 11,8%. Uruchomienie centrum logistycznego w Rumunii może oznaczać w samym II kwartale nieco wyższe koszty operacyjne i wyższy poziom magazynu. Powinno to być przejściowe i mamy nadzieję, że od III kw. będą widoczne oszczędności w transporcie, poprawi się dostępność towaru, a w końcu rozpocznie bardziej intensywna ekspansja sprzedaży w segmencie źródeł ciepła na rynkach Europy Południowej. Jednak popyt nadal może być pod presją.
Zważywszy na poziom kursów walut, zakładamy dodatnie różnice kursowe w wysokości 3 mln zł w II kw. 2023 i spodziewamy się istotnie niższych r/r kosztów finansowych. Ostatecznie prognozujemy 15 mln zł zysku netto w II kw. br. (-19% r/r).
Zobacz także: I zainwestujesz i wyleczysz lęki społeczne! Akcje tej spółki rosną o ponad 600% za sprawą "magicznego" sprayu do nosa!