Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Disney prezentuje wyniki za III kwartał 2021 r. Czy metaverse przekona inwestorów?

|
selectedselectedselected
Disney prezentuje wyniki za III kwartał 2021 r. Czy metaverse przekona inwestorów? | FXMAG INWESTOR
Pixabay
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W ostatnim czasie spółka Disney opublikowała wyniki kwartalne. Były one wyższe niż przed rokiem, jednak analitycy z Wall Street spodziewali się więcej. Spółka poinformowała o swych nowych planach.

 

10 listopada po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku spółka Walt Disney Company opublikowała wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 18,53 mld USD wobec 14,71 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26% rdr. Okazały się one jednak nieco niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 18,79 mld USD. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 160 mln USD wobec straty wynoszącej 710 mln USD rok wcześniej. Zysk na akcję wyniósł 0,37 USD. Okazał się on niższy od oczekiwań analityków na poziomie 0,51 USD.

Spółce przybyło 2,1 mln nowych abonentów platformy Disney+. Tym samym łączna ich liczba sięgnęła 118,1 mln, co było zgodne z szacunkami spółki. CEO Disney Company - Bob Chapek poinformował, że celem firmy jest osiągnięcie liczby abonentów na poziomie 230-260 mln do 2024 r.

Średni miesięczny przychód na użytkownika Disney+ okazał się o 9% niższy niż rok wcześniej i wyniósł 4,12 USD. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów w krajach, w których ceny dostępu do platformy są niższe, szczególnie w Indiach i Indonezji.

Reklama

Na koniec kwartału łącznie liczba użytkowników wszystkich platform (Disney+, ESPN+ i Hulu) wyniosła 179 mln.

Spółka odnotowała ożywienie w segmencie parków rozrywki. W drugiej połowie roku są one częściej odwiedzane przez konsumentów. Przychody z parków, hoteli i innych usług wzrosły o 26% do poziomu 5,45 mld USD. Wraz ze zniesieniem ograniczeń w podróżach, spółka spodziewa się napływu zagranicznych turystów.

Disney rozważa wejście w świat metaverse. Coraz więcej firm (w tym m. in. Facebook) jest zainteresowanych tworzeniem własnej rzeczywistości. Chapek stwierdził: „Wystarczy powiedzieć, że nasze dotychczasowe wysiłki są jedynie wstępem do czasu, kiedy będziemy w stanie łączyć fizyczny i cyfrowy świat jeszcze bliżej, co umożliwi opowiadanie historii bez granic w naszym własnym świecie metaverse Disneya.”

Wyniki finansowe spółki rozczarowały inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Disneya spadł o ponad 4%.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Reklama
Reklama