6 listopada spółka Dino opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2020 r. Były one znacznie wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również oczekiwania analityków.
6 listopada przed sesją na GPW spółka Dino opublikowała wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły blisko 2,68 mld zł wobec 2,02 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 32,3% rdr. Uzyskane przychody okazały się wyższe o 1,7% od konsensusu analityków na poziomie 2,63 mld zł. Zysk operacyjny wyniósł 243,4 mln zł wobec 150,4 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 61,8% rdr. Okazał się też wyższy o 20,2% od konsensusu analityków, którzy spodziewali się zysku operacyjnego w okolicach 202,5 mln zł. Wynik EBITDA wzrósł o 52,7% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wyniósł 293,9 mln zł wobec 192,5 mln zł rok przed rokiem. Przewyższył o 16% konsensus analityków na poziomie 253,3 mln zł. Spółka zakończyła kwartał zyskiem netto w wysokości 188,5 mln zł w porównaniu do 109,4 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 72% rdr. Osiągnięty zysk okazał się też wyższy o 21,8% od szacunków analityków na poziomie 154,7 mln zł.
W trzecim kwartale Dino uruchomiło 69 nowych sklepów. 30 września sieć liczyła 1371 sklepów - o 258 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wyniki kwartalne spółki ucieszyły inwestorów. W pierwszych minutach piątkowej sesji na GPW kurs akcji Dino rośnie o ponad 4%.