Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Co w spółce Monnari piszczy? Analiza przychodów i kosztów - raport DM BPS

|
selectedselectedselected
Co w spółce Monnari piszczy? Analiza przychodów i kosztów - raport DM BPS | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Przychody

Mimo pogorszenia nastrojów w gospodarce, sprzedaż Monnari Trade w IV kwartale 2021 była istotnie wyższa niż w poprzednich. Łączne przychody wyniosły 84,6 mln zł wobec 60,0 mln zł rok wcześniej i 96,4 mln zł wypracowanych w IV kwartale 2019 r. Na koniec roku 2022 Monnari Trade posiadała 201 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym, co oznacza zmniejszenie liczby sklepów o 1,5% w porównaniu do 2019 r. Spółka utrzymała infrastrukturę sprzedażową.

Z uwagi na profil działalności Monnari Trade, w naszych prognozach na rok 2022 bierzemy pod uwagę ewentualny rozwój pandemii w kraju. Zakładamy, że zgodnie z zapowiedziami rządowymi obecny i przyszły poziom zaszczepienia społeczeństwa powinien pozwolić na uniknięcie całkowitego lockdownu, a tym samym umożliwić Spółce sprzedaż produktów kanałami tradycyjnymi.

Przewidujemy bardziej niż dotychczas wykorzystanie kanału online do realizacji przychodów. Stąd, przy braku ograniczeń rządowych w dokonywaniu zakupów, za główny motor wzrostu sprzedaży w roku 2022 uznajemy czynnik popytowy, którego fundamenty z jednej strony są wciąż silne, wynikają z odbicia postpandemicznego i przejawiają się w rosnących płacach, wzroście gospodarczym i stabilnym poziomie zatrudnienia, ale z drugiej strony siła nabywcza konsumentów systematycznie się zmniejsza z uwagi na wysoką inflację i wzrost rat kredytowych, co będzie powodowało przesunięcie wydatków na odzież w stronę bardziej podstawowych produktów.

Zakładamy także osiągnięcie korzyści ekonomicznych w pozycji pozostałych przychodów operacyjnych. Spółka w roku 2022 podpisała umowę z PFR na dotację w związku z COVID-19 w wysokości 14,861 mln zł. Zakładamy (podobnie jak w 2021 r.) jej 75% umorzenie, co spowoduje uzyskanie 11,146 mln zł w grupie pozostałych przychodów operacyjnych. Prognozujemy stopniową odbudowę przychodów Spółki w roku 2022 i 2023. Prognozujemy, że całkowite przychody powrócą do porównywalnych poziomów sprzed pandemii w roku 2023. Finalnie zakładamy wzrost przychodów w roku 2022 na poziomie 14,9%, a w latach następnych w wysokości 8,3%.

Koszty

W 2021 r. po stronie kosztów odnotowano z jednej strony spadek kosztów sprzedaży (minus 9,5% r/r) dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej, a z drugiej Spółka wygenerowała istotnie wyższe koszty ogólnego zarządu (plus 36,9% r/r), co wynikało z wyższych kosztów zatrudnienia agencji pracy oraz zwiększonych nakładów na infrastrukturę IT (w sierpniu 2021 r. Spółka padła ofiarą ataku hackerskiego). Stąd prognozujemy kontynuację dyscypliny kosztowej w zakresie kosztów sprzedaży oraz wzrosty kosztów ogólnego zarządu, ale w mniejszym tempie niż w roku 2021.

Reklama

W roku 2020 istotną wartość w grupie pozostałych kosztów operacyjnych stanowiły odpisy aktualizujące zapasy na kwotę 15,2 mln zł, co wynikało z wystąpienia pandemii i nagromadzenia towarów. W ostatnim roku niepandemicznym (2019) odpis aktualizujący zapasy przyjmował wartość 2,4 mln zł (przy przychodach 282 mln zł). Zakładamy, że odpis w roku 2022 będzie znacząco mniejszy niż w latach pandemicznych.

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama