Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

monnari trade po ile akcje

Przychody

Mimo pogorszenia nastrojów w gospodarce, sprzedaż Monnari Trade w IV kwartale 2021 była istotnie wyższa niż w poprzednich. Łączne przychody wyniosły 84,6 mln zł wobec 60,0 mln zł rok wcześniej i 96,4 mln zł wypracowanych w IV kwartale 2019 r. Na koniec roku 2022 Monnari Trade posiadała 201 salonów sprzedaży dla obu marek wraz ze sklepem internetowym, co oznacza zmniejszenie liczby sklepów o 1,5% w porównaniu do 2019 r. Spółka utrzymała infrastrukturę sprzedażową.

Z uwagi na profil działalności Monnari Trade, w naszych prognozach na rok 2022 bierzemy pod uwagę ewentualny rozwój pandemii w kraju. Zakładamy, że zgodnie z zapowiedziami rządowymi obecny i przyszły poziom zaszczepienia społeczeństwa powinien pozwolić na uniknięcie całkowitego lockdownu, a tym samym umożliwić Spółce sprzedaż produktów kanałami tradycyjnymi.

Przewidujemy bardziej niż dotychczas wykorzystanie kanału online do realizacji przychodów. Stąd, przy braku ograniczeń rządowych w dokonywaniu zakupów, za główny motor wzrostu sprzedaży w roku 2022 uznajemy czynnik popytowy, którego fundamenty z jednej strony są wciąż silne, wynikają z odbicia postpandemicznego i przejawiają się w rosnących płacach, wzroście gospodarczym i stabilnym poziomie zatrudnienia, ale z drugiej strony siła nabywcza konsumentów systematycznie się zmniejsza z uwagi na wysoką inflację i wzrost rat kredytowych, co będzie powodowało przesunięcie wydatków na odzież w stronę bardziej podstawowych produktów.

Zakładamy także osiągnięcie korzyści ekonomicznych w pozycji pozostałych przychodów operacyjnych. Spółka w roku 2022 podpisała umowę z PFR na dotację w związku z COVID-19 w wysokości 14,861 mln zł. Zakładamy (podobnie jak w 2021 r.) jej 75% umorzenie, co spowoduje uzyskanie 11,146 mln zł w grupie pozostałych przychodów operacyjnych. Prognozujemy stopniową odbudowę przychodów Spółki w roku 2022 i 2023. Prognozujemy, że całkowite przychody powrócą do porównywalnych poziomów sprzed pandemii w roku 2023. Finalnie zakładamy wzrost przychodów w roku 2022 na poziomie 14,9%, a w latach następnych w wysokości 8,3%.

Koszty

W 2021 r. po stronie kosztów odnotowano z jednej strony spadek kosztów sprzedaży (minus 9,5% r/r) dzięki utrzymaniu dyscypliny kosztowej, a z drugiej Spółka wygenerowała istotnie wyższe koszty ogólnego zarządu (plus 36,9% r/r), co wynikało z wyższych kosztów zatrudnienia agencji pracy oraz zwiększonych nakładów na infrastrukturę IT (w sierpniu 2021 r. Spółka padła ofiarą ataku hackerskiego). Stąd prognozujemy kontynuację dyscypliny kosztowej w zakresie kosztów sprzedaży oraz wzrosty kosztów ogólnego zarządu, ale w mniejszym tempie niż w roku 2021.

Reklama

W roku 2020 istotną wartość w grupie pozostałych kosztów operacyjnych stanowiły odpisy aktualizujące zapasy na kwotę 15,2 mln zł, co wynikało z wystąpienia pandemii i nagromadzenia towarów. W ostatnim roku niepandemicznym (2019) odpis aktualizujący zapasy przyjmował wartość 2,4 mln zł (przy przychodach 282 mln zł). Zakładamy, że odpis w roku 2022 będzie znacząco mniejszy niż w latach pandemicznych.

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej