Na początku wtorkowej sesji akcje CD Projektu osiągnęły najwyższe poziomy w historii spółki. Wpływ na to miały opublikowane dziś rano wyniki finansowe CD Projektu, a także wczorajsza niespodzianka, jaką było zaprezentowanie obszernego fragmentu z rozgrywki Cyberpunka 2077.
Wyniki słabsze niż przed rokiem
W całym I półroczu przychody Grupy Kapitałowej CD Projekt wyniosły 168,4 mln zł i były o 33,9% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Koszty wzrosły z kolei o 15,1% do poziomu 43,8 mln. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 61,3 mln zł (spadek o 57,2%), a zysk netto 52,4 mln (spadek o 55,8%).
Spadek przychodów w I półroczu 2018 roku w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku w aktualnej sytuacji CD Projektu należy uznać za naturalny. Im dłuższy czas od wydania ostatniego tytułu, tym niższa sprzedaż.
„Największy wpływ na wyniki, aktywa, pasywa, kapitał oraz przepływy środków pieniężnych Grupy w okresie sprawozdawczym pierwszego półrocza 2018 r. miała kontynuowana sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami (Serca z Kamienia oraz Krew i Wino), a także prace nad kolejnymi produktami CD PROJEKT RED (Cyberpunk 2077, GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, GWINT Wojna Krwi).” – wskazano w sprawozdaniu.
Czytaj również: Ultimate Games przejdzie na główny rynek GPW - akcje o 18% w górę
Segmenty biznesowe
Działalność Grupy Kapitałowej prowadzona jest w dwóch segmentach biznesowych. Pierwszy z nich to CD Projekt Red. Studio zajmuje się tworzeniem i wydawaniem gier wideo, sprzedażą licencji na ich dystrybucję, koordynacją promocji sprzedażowych, a także na produkcji, sprzedaży i licencjonowaniu produktów towarzyszących. Drugim segmentem jest GOG.com. Jest to serwis zajmujący się cyfrową dystrybucją gier w skali globalnej. Działalność GOG.com polega na sprzedaży i dostarczaniu gier bezpośrednio na komputer gracza za pomocą platformy GOG.com i aplikacji GOG Galaxy.
W podziale na segmenty operacyjne 108,5 mln zł przychodów zrealizował CD Projekt RED, a 64,6 mln zł GOG.com (korekty z połączenia to 4,7 mln zł). Koszty realizowane były głównie po stronie GOG.com , gdzie wyniosły 44,7 mln zł, podczas gdy w CD Projekt RED było to 2,3 mln zł (korekty z połączenia to 3,1 mln zł. CD Projekt RED zrealizował zysk z działalności operacyjnej na poziomie 61,8 mln zł, a GOG.com stratę na poziomie 0,5 mln zł. Zysk netto po stronie CD Projekt RED to 53,6 mln zł, a strata netto po stronie GOG.com wyniosła 1,2 mln zł.
II kwartał pozytywnym zaskoczeniem
Skupiając się już tylko na samym II kwartale 2018 roku przychody wyniosły 93,0 mln zł i były wyższe o 23,4% niż w poprzednim kwartale, ale niższe o 40,2% w ujęciu rok do roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 33,4 mln zł, co oznacza wzrost o 19,7% k/k, ale spadek o 62,6% r/r. EBITDA wyniosła 34,6 mln zł (+18,7% k/k i -62,4% r/r). Zysk netto wyniósł 29,5 mln zł, co oznacza wzrost o 29,0% k/k i spadek o 59,7% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W porównaniu do konsensusu PAP (na podstawie oczekiwań 8 biur maklerskich) wyniki za II kwartał okazały się pozytywne. Przychody były o 0,6% wyższe, zysk operacyjny o 5,2% wyższy, a EBITDA o 4,6% wyższa od oczekiwań. Wynik netto okazał się z kolei już o 10,9% wyższy od konsensusu prognoz na poziomie 26,6 mln zł (oczekiwania biur maklerskich wahały się od 21,3 mln zł do 33,4 mln zł).
Czytaj również: Polscy producenci gier mobilnych mają większe możliwości rozwoju niż CD Projekt?
Niespodzianka dla graczy
Jeszcze przed opublikowaniem wyników finansowych CD Projekt przygotował sporą niespodziankę dla graczy, a także inwestorów. W poniedziałek wieczorem spółka zdecydowała się udostępnić publicznie materiały z gry Cyberpunk 2077, które wcześniej pokazane były wyłącznie dziennikarzom.
Gameplay z Cyberpunka został zaprezentowały podczas transmisji na oficjalnym kanale studia CD Projekt RED w serwisie Twitch, a później materiał został umieszczony również na YouTube. Do tej pory 48-minutowy film odnotował ponad 2,3 mln wyświetleń w tym serwisie.
W filmie zaprezentowano materiał z początkowej fazy rozgrywki. Bazuje on na roboczej wersji gry, a więc wszystko, co zostało w nim zawarte może jeszcze ulec zmianie. Film pokazuje nam opcje tworzenia postaci, a rozgrywka pokazuje kluczowe elementy świata gry – od systemu walki, po interakcja z innymi postaciami, jazdę samochodem, czy tętniące życiem miasto Night City.
Dowiedzieliśmy się również jaka waluta będzie funkcjonowała w świecie Cyberpunka. Twórcy gry wykorzystali w tym przypadku slang forexowych traderów – walutą w Night City jest bowiem eurodolar, czyli potocznie ‘edek’.
Akcje na historycznych maksimach
We wtorek rano akcje spółki znalazły się na historycznych maksimach. Inwestorzy dyskontowali zarówno poniedziałkową niespodziankę związaną z Cyberpunkiem 2077, jak również nieco lepsze od oczekiwań wyniki finansowe za II kwartał. Wtorkowe notowania otwarły się na poziomie 220,00 zł, co oznacza wzrost o 3,8% w stosunku do poniedziałkowego zamknięcia. Tuż po otwarciu cena akcji wzrosła nawet do 222,40 zł (+4,9%), przebijając szczyty z końca lipca.