Jedna z czołowych polskich spółek gamingowych, 11bit studios, we wtorek 10 września poinformowała o przychodach osiągniętych w ciągu ostatniego roku ze sprzedaży swojej flagowej produkcji, jaka jest gra strategiczno-survivalowa Frostpunk.
Skumulowane przychody ze sprzedaży gry Frostpunk oraz dodatków do niej na platformie Steam wyniosły łącznie ponad 10 mln dolarów w okresie od 1 października zeszłego roku do 1 września 2019 r., jak poinformowała spółka 11bit studios. Warto przypomnieć, że gra miała swoją premierę na Steam 24 kwietnia zeszłego roku, zaś koszt jej wyprodukowania nieznacznie przekroczył 10 mln złotych, z czego jedna czwarta została przeznaczona na promocję i działania marketingowe. W październiku spółka planuje premierę gry w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Ze względu na zadowalające wyniki sprzedaży 11bit studios zdecydował się na obniżenie prowizji od Frostpunka (i dodatków) do 25% z dotychczasowych 30%.
W zeszłym tygodniu spółka poinformowała również o wstępnych wynikach sprzedaży po premierze swojej najnowszej produkcji - gry Children of Morta. Gra została przyjęta bardzo ciepło, czego dowodem jest fakt, że koszt jej produkcji i promocji zwrócił się z nawiązką w dwa pierwsze dni po premierze, jak wynika z komunikatu spółki.
11bit studios to warszawska spółka gamingowa założona w 2009 r., produkująca gry zarówno na PC, konsole, jak i urządzenia mobilne. W 2010 r. debiutowała na NewConnect, zaś w grudniu 2015 r. przeszła na główny parkiet GPW. Jej dotychczas najbardziej udaną produkcją była gra survivalowa This War of Mine, w której gracz wciela się w cywila, który musi przetrwać w mieście podczas wojny.
Na zakończeniu wtorkowej sesji akcje 11bit studios minimalnie tanieją - ich kurs wynosi równe 410,0000 PLN, co jest spadkiem o 0,24%.