Debiut gry „Children of Morta” był udany. Przychody ze sprzedaży gry w pierwszych dniach przewyższyły nakłady poniesione na produkcję.
5 września w godzinach wieczornych spółka gamingowa 11 bit studios poinformowała w swym komunikacie, że przychody ze sprzedaży gry „Children of Morta” przekroczyły z istotną nawiązką nakłady poniesione na stworzenie i wydanie tego tytułu. Premiera gry w wersji na PC miała miejsce 3 września 2019 r. o godzinie 15.00.
Premiera gry "Children of Morta" w wersji na konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch jest zaplanowana na 15 października 2019 roku.
Od momentu rozpoczęcia sprzedaży gra „Children of Morta” zebrała mnóstwo pozytywnych recenzji. Jest to gra z gatunku roguelite z rozbudowaną fabułą. Opowiada ona sentymentalną historię o rodzinie Bergsonów. Są to bohaterowie, z których każdy ma inne umiejętności i atrybuty. Chociaż akcja gry rozgrywa się w odległej krainie, opowiada o uczuciach rodzinnych. Rodzina trzyma się razem w obliczu niebezpieczeństw i musi przeciwstawić się pradawnemu złu szerzącemu się w bajkowej krainie. W grze do odkrycia jest wiele tajemnic. Istotną zaletą gry jest ręcznie wykonana grafika pikselowa.
Na początku piątkowej sesji na GPW cena akcji oscylowała w okolicach wczorajszego zamknięcia.