Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.: Zmiany w RN (2006-04-18)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 21:Powołanie członków Rady Nadzorczej przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej

Firma: POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 21 / 2006





Data sporządzenia: 2006-04-18
Skrócona nazwa emitenta
PKOBP (PKO BP SA)
Temat
Powołanie członków Rady Nadzorczej przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zarząd Powszechnej Kasy Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna informuje, że w dniu 18.04.2006 roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKO BP S.A. na podstawie art. 385 § 1 Kodeksu spółek handlowych w związku z § 11 ust. 2 Statutu Banku odwołało z dniem 18.04.2006 r. ze składu Rady Nadzorczej PKO BP S.A. następujące osoby:

1. Bazyla Samojlika – Przewodniczącego Rady Nadzorczej
2. Krzysztofa Zdanowskiego – Sekretarza Rady Nadzorczej
3. Andrzeja Giryna
4. Ryszarda Kokoszczyńskiego
5. Władysława Szymańskiego
6. Stanisława Kasiewicza
7. Czesławę Siwek


Na podstawie § 11 ust. 1 Statutu Banku Skarb Państwa, jako Uprawniony Akcjonariusz ustalił liczbę członków Rady Nadzorczej na 7 osób.


W dniu 18.04.2006 roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKO BP S.A. na podstawie art. 385 § 1 Kodeksu spółek handlowych w związku z § 11 ust. 2 Statutu Banku powołało w skład Rady Nadzorczej PKO BP S.A. następujące osoby:

1. Marka Głuchowskiego
2. Jerzego Michałowskiego
3. Tomasza E. Siemiątkowskiego
4. Adama Skowrońskiego
5. Agnieszkę Winnik – Kalemba.


Zgodnie z podjętymi uchwałami powyżej wskazane osoby nadzorujące zostały powołane z dniem 18.04.2006 r.

Informacje o powołanych członkach Rady Nadzorczej:

Marek Głuchowski

Dr nauk prawnych Marek Głuchowski (lat 46) ukończył studia prawnicze i administracyjne na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego w roku 1983. Egzamin sędziowski złożył w 1985 r., zaś uprawnienia radcy prawnego uzyskał w 1986 r.

Do roku 1997 był pracownikiem naukowym Wydziału Prawa Uniwersytetu Gdańskiego - prowadził wykłady w Katedrze Prawa Handlowego i Międzynarodowego Prawa Prywatnego. Jego praca doktorska dotyczyła zagadnień inwestycji zagranicznych w Polsce.

Dr Głuchowski specjalizuje się w prawie handlowym i zagadnieniach obrotu gospodarczego, zarówno w ujęciu prawa publicznego, jak i w ujęciu cywilnoprawnym, Zajmuje się w szczególności problematyką działalności instytucji finansowych (banków, ubezpieczycieli, funduszy inwestycyjnych) i ich przekształceń organizacyjnych oraz problematyką instrumentów finansowych, a także zagadnieniami prawnych instrumentów budowania kapitału przedsiębiorcy i zabezpieczania go przed skutkami ryzyka gospodarczego.

Dr Marek Głuchowski jest Senior Partnerem zarządzającym w Kancelarii Radców Prawnych i Adwokatów dr Głuchowski dr Jedliński dr Rodziewicz adw. Zwara Spólka Partnerska z siedzibą w Sopocie.

Jest arbitrem Międzynarodowego Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarki Morskiej w Gdyni oraz Sądu Polubownego przy Związku Banków Polskich w Warszawie.

Doświadczenie praktyczne zdobywał także pełniąc m. in. funkcje:
- Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego MAGNA POLONIA S.A.
-przewodniczącego Rady Nadzorczej WILBO S.A. – spółki giełdowej
-członka Rady Nadzorczej Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A.
- członka Rady Nadzorczej NORDEA Bank Polska S.A.
-przewodniczącego Rady Nadzorczej CENTRUM HAFFNERA Sp. z o.o.


Jerzy Michałowski

Jerzy Michałowski (lat 49) ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej KUL. Jest doktorem nauk humanistycznych KUL z zakresie socjologii i filozofii. Od 2002 roku wykłada na Wydziale Nauk Społecznych Instytutu Ekonomii KUL. Pełnił funkcje: analityka ekonomicznego w Sejmie III RP, doradcy Ministra Prywatyzacji oraz naczelnika w Urzędzie Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi.

Jest autorem książek: "Transformacja polskiej gospodarki" oraz "Liberalizm kontra Socjalizm", a także licznych artykułów dotyczących wolnego rynku, konkurencji, cyklu gospodarczego, eksportu i importu oraz kursu walutowego.


Agnieszka Winnik –Kalemba

Agnieszka Winnik – Kalemba (lat 36) w roku 1995 ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego. W latach 1995 – 1997 była stypendystką rządu amerykańskiego na studniach podyplomowych Georgetown University in Washington. W latach 1999 – 2003 odbywała aplikację adwokacką.
Od 2003 roku jest właścicielem Kancelarii Adwokackiej Adw. Agnieszka Winnik- Kalemba.
W latach 1989 – 2003 pracowała: w Biurze Zarządu Regionu NSZZ Solidarność Regionu Dolny Śląsk, była asystentem prawnym w Law Office of Bowles, Keating, Matuszewich & Fiordalisi, asystentem prawnego Przewodniczącego Izby Regionów Rady Europy w Strasburgu prof. Leona Kieresa w Sejmiku Samorządowym Województwa Wrocławskiego, dyrektorem Biura Obsługi Prawnej Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu oraz kierownikiem Biura Dolnośląskiego Związku Lekarzy Rodzinnych – Pracodawców.


Adam Skowroński

Adam Skowroński (lat 39) w roku 1992 ukończył studia Economics of the West – Extended w Tilburgu w ramach programu Tempu oraz – po ukończeniu studiów na Wydziale Planowania i Zarządzania, kierunek Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka, specjalność Przetwarzanie Danych i Rachunkowość na Akademii Ekonomicznej uzyskał dyplom magistra ekonomii.

Od 1992 roku jest adiunktem w Katedrze Finansów Przedsiębiorstw Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, gdzie w 2000 roku zdobył stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych. W latach 1994 -2000 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Biura Konsultingowego Wielkopolskiej Szkoły Biznesu. Od 2000 roku jest wiceprezesem zarządu Biura Konsultingowego Fundacji Akademii Ekonomicznej w poznaniu Sp. z o.o.

Jest autorem lub współautorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, struktury kapitału, relacji właściciel - menadżer, asymetrii informacji itp., m. in.: współautorem podręcznika "Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach" oraz monografii "Strategia kapitałowa przedsiębiorstw".

Dr Adam Skowroński, oprócz działalności dydaktycznej na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, prowadzi wykłady na studiach podyplomowych między innymi bankowości, zarządzania finansami, analizy finansowej i kontrolingu oraz wykłady z przedmiotu "Corporate Finance" na studiach MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu, Nottingham Trent University oraz Akademii Ekonomicznej i Atlanta University.

Posiada również doświadczenie praktyczne – koordynował ponad sto projektów: programy restrukturyzacji, prywatyzacji, programy strategiczne, wyceny, systemy wspomagające zarządzanie, analizy finansowe, biznes plany itp.


Tomasz E. Siemiątkowski

Tomasz E. Siemiątkowski (lat 36) uzyskał stopień magistra nauk prawnych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie w 1994 ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku prawo. W latach 1994 – 1998 odbył aplikację adwokacką i od 1999 roku pozostaje adwokatem Izby Adwokackiej w Warszawie. Od 1996 roku jest pracownikiem naukowym Katedry Prawa Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie w roku 1998 po obronie pracy doktorskiej z zakresu prawa handlowego został powołany na stanowisko adiunkta. Od roku 2000 jest także adiunktem w katedrze Prawa Gospodarczego Prywatnego na Wydziale Prawa Uniwersytetu kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Dr Siemiątkowski stworzył w SGH Podyplomowe Studia: Akademia Europejskiego i Polskiego Prawa Spółek.

W latach 2001 – 2002, a następnie w roku 2003 dr Tomasz E. Siemiątkowski zajmował pozycję European Counsel w warszawskim oddziale chicagowskiej firmy prawniczej ALTHEIMER & GRAY. Od początku 2005 roku zajmuje pozycję of counsel w warszawskim biurze międzynarodowej kancelarii prawniczej Squire, Sanders & Dempsey LLP.

Tomasz E. Siemiątkowski jest członkiem założycielem oraz członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Ekonomicznej Analizy Prawa. Jest też członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sądownictwa Polubownego oraz arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Jest autorem książki Prokura w spółkach prawa handlowego, współautorem i współredaktorem komentarza do kodeksu spółek handlowych opublikowanego w Wydawnictwie Prawniczym Lexis Nexis oraz autorem bądź współautorem kilkunastu artykułów z zakresu prawa cywilnego i handlowego.





Skarb Państwa, jako Uprawniony Akcjonariusz na podstawie § 12 ust. 1 Statutu PKO BP S.A. wyznaczył Pana Marka Głuchowskiego – na Przewodniczącego Rady Nadzorczej Banku.

Żadna z wyżej wskazanych osób nadzorujących nie wykonuje żadnej innej działalności poza przedsiębiorstwem PKO BP, która byłaby konkurencyjna wobec działalności przedsiębiorstwa PKO BP. Żadna z powyżej wskazanych osób nadzorujących nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej w stosunku do PKO BP spółce cywilnej lub osobowej. Żadna z powyżej wskazanych osób nadzorujących nie jest członkiem organu spółki kapitałowej konkurencyjnej wobec PKO BP ani nie jest członkiem jakiejkolwiek innej konkurencyjnej wobec PKO BP osoby prawnej. Żadna z powyżej wskazanych osób nadzorujących nie została wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
Current Report No. 21/2006 – Appointment of Supervisory Board members by the General Meeting of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna.Legal grounds:§ 5.1.21 and 22 of the Ordinance of the Minister of Finance of 19 October 2005 on current and periodical information provided by the issuers of securitiesThe report:The Management Board of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna hereby informs that on 18 April 2006, pursuant to Art. 385§1 of the Commercial Companies Code, in connection with Clause 11.2 of the Bank’s Articles of Association, the PKO BP SA General Meeting dismissed with effect as of 18 April 2006 the following members of the PKO BP SA Supervisory Board:1. Mr Bazyl Samojlik – Chairman of the Supervisory Board2. Mr Krzysztof Zdanowski – Secretary of the Supervisory Board3. Mr Andrzej Giryn4. Mr. Ryszard Kokoszczyński5. Mr. Władysław Szymański6. Mr. Stanisław Kasiewicz7. Ms Czesława Siwek The Minister of the State Treasury as the Authorised Shareholder, pursuant to Clause 11.1 of the Bank’s Articles of Association set the number of members of the Supervisory Board for 7 members.On 18 April 2006, pursuant to Art. 385§1 of the Commercial Companies Code, in connection with Clause 11.2 of the Bank’s Articles of Association, the PKO BP SA General Meeting appointed the following members of the PKO BP SA Supervisory Board:1. Mr Marek Głuchowski 2. Mr Jerzy Michałowski3. Mr Tomasz E. Siemiątkowski4. Mr Adam Skowroński5. Ms Agnieszka Winnik - KalembaUnder the adopted resolutions, the above supervising persons were appointed with effect as of 18 April 2006. The following information about the appointed Supervisory Board members: Marek Głuchowski Marek Głuchowski, Ph.D. (aged 46) graduated from the Faculty of Law and Administration at the Gdańsk University in 1983, qualified as a judge in 1985 and as a legal adviser in1986.Until 1997 he was lecturing at the Department of Commercial and Private International Law of the Faculty of Law at the Gdańsk University. His Ph.D. thesis focused on foreign investments in Poland.Marek Głuchowski specialises in commercial law and problems of economic relations, in the aspect of both public and civil law. In particular he is focused on the problems of functioning of financial institutions (banks, insurance companies, investment funds) and their reorganisation and financial instruments as well as the problems related to the legal instruments of building an entrepreneurs capital and protecting it against business-related risks.Marek Głuchowski, Ph.D., is a Senior Partner at the Law Firm of Legal Advisers and Barristers Głuchowski Jedliński Rodziewicz Zwara and Partners with its registered office in Sopot.He is an arbitrator at the International Court of Arbitration at the Polish Chamber of Maritime Commerce in Gdynia and the Amicable Court at the Polish Bank Association.He has gained experience holding the following positions: - the Vice Chairman of the Supervisory Board of the National Investment Fund MAGNA POLONIA S.A.;- the Chairman of the Supervisory Board of WILBO S.A. – company listed at the Warsaw Stock Exchange;- a member of the Supervisory Board of the National Depository for Securities;- a member of the Supervisory Board of NORDEA Bank Polska S.A.; - the Chairman of the Supervisory Board of CENTRUM HAFFNERA Sp. z o.o. Jerzy MichałowskiJerzy Michałowski (aged 49) graduated from the Faculty of Law and Administration of Maria Curie Skłodowska University in Lublin and the Faculty of Christian Philosophy of the Catholic University of Lublin (KUL). He holds a Ph.D degree in sociology and philosophy from KUL. Since 2002 he has been a lecturer at the Faculty of Social Science of the Institute of Economics of KUL. He has also worked as: an economic analyst in the Sejm of the 3rd Republic, an advisor to the Minister of Privatisation and head of department at the Office for Pension Funds Supervision. He is an author of two books: Transformacja polskiej gospodarki (Transformation of the Polish Economy) and Liberalizm kontra Socjalizm (Liberalism versus Socialism), as well as numerous articles on the free market, competition, economic cycles, exports and imports and foreign exchange rate. Agnieszka Winnik –KalembaAgnieszka Winnik – Kalemba (aged 36) graduated in 1995 from the Faculty of Law and Administration of the Wrocław University. In years 1995 – 1997 she was an U.S. government scholarship student in post-graduate studies at Georgetown University in Washington. In years 1999-2003 she completed post-graduate legal training as an attorney. Since 2003 she is the owner of Attorney’s Office Agnieszka Winnik- Kalemba.In years 1989 – 2003 she worked at the Office of Regional Management of NSZZ Solidarność of Dolny Śląsk Region, she worked as a legal assistant at Law Office of Bowles, Keating, Matuszewich & Fiordalisi, a legal assistant of Prof. Leon Kieres, the President of the Chamber of Regions of the Council of Europe in Strasbourg at the Self-government Assembly of Wrocławskie Voivodship, a director of the Legal Support Office of the Voivod Marshal’s Office in Wrocław and the head of the Regional Office of the Association of Family Physicians – Employers. Adam SkowrońskiAdam Skowroński (aged 39) completed studies in Economics of the West – Extended in Tilburg, as a part of the Tempus programme in 1992, and – after graduating from the Faculty of Planning and Management, he studied Economic Cybernetics and Informatics, specialising in Data Processing and Accounting at the University of Economics where earned a M.A. degree in economics. Since 1992 he works as a lecturer at the Department of Corporate Finance of the Faculty of Management of the Poznań University of Economics, where, in 2000 he was awarded a Ph.D degree in economic science. In years 1994 – 2000 he held the position of deputy director of the Consulting Office of the Wielkopolska Business School. Since 2000, he is the vice-president of the management board of the Consulting Office of the Foundation of Poznan University of Economics. He is the author and a co-author of several dozens of publications on corporate finance management, capital structures, shareholder-management relations, information asymmetry, etc., including co-authorship of the text book Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach (Corporate Finance – Examples and Case Studies) and the monograph Strategia kapitałowa przedsiębiorstw (Corporate Capital Strategy).In addition to teaching at the Poznan University of Economics, Dr Adam Skowroński lectures at postgraduate studies in, inter alia, banking, financial management, financial analysis and controlling, as well as in corporate finance at MBA studies at the Wielkopolska Business School, Nottingham Trent University and the University of Economics and Atlanta University.He also has practical experience from coordinating over one hundred projects, including restructuring and privatisation programs, strategic initiatives, valuations, management support systems, financial analyses, business plans, etc. Tomasz E. SiemiątkowskiTomasz E. Siemiątkowski (aged 36) holds a M.A. degree in Law from the Faculty of Law and Administration of the Warsaw Univesity, where he completed with distinction his law studies in 1994. In years 1994-1998 he completed the practical training as an attorney and since 1999 he is a member of Warsaw Bar Association. Since 1996, he has been working as a scientist at the Department of Economic Law of the Warsaw School of Economics in Warsaw, where in 1998, after presentation of this Ph.D thesis on commercial law he was appointed as a lecturer. Since 2000 he is also a lecturer at the Department of Private Economic Law of the Faculty of Law of Cardinal Stefan Wyszyński University in Warsaw. Siemiątkowski, Ph.D., is the creator of the Academy of European and Polish Companies Law, a post-graduate studies programme at the Warsaw School of Economics. In years 2001 – 2002, and subsequently in 2003, Tomasz E. Siemiątkowski, Ph.D., held the position of European Counsel in the Warsaw branch of the Chicago-based legal firm ALTHEIMER & GRAY. Since the beginning of 2005 he is a counsel at the Warsaw office of the international legal firm Squire, Sanders & Dempsey LLP.Tomasz E. Siemiątkowski is a founding member and the board member of the Polish Association of Law and Economics. He is also a member of the Polish Arbitration Association and an arbiter of the Arbitration Tribunal at the Polish Confederation of Private Employers Lewiatan. He is the author of a book on Power of Procuration in Commercial Law Companies (Prokura w spółkach prawa handlowego), a co-author and co-editor of the comments to the Commercial Companies Code published by Lexis Nexis publishing house and the author or co-author of numerous articles on civil and commercial law. The State Treasury as the Authorised Shareholder, pursuant to Clause 12.1 of the Bank’s Deed of Association, appointed the following person: Mr Marek Głuchowski – for the position of the Chairman of the Supervisory Board.None of the above supervising persons conducts any business outside of PKO BP S.A. competitive to the business of PKO BP S.A. None of the above supervising persons participates in any business competitive in respect of PKO BP S.A. as a partner in a partnership. None of the above supervising persons is a member of a governing body of a company competing with PKO BP S.A. or a member of any other legal person competing with PKO BP S.A. None of the above supervising persons is registered in the Register of Insolvent Debtors.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2006-04-18 Sylwia Gajderowicz Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Rynku Kapitałowego

Cena akcji Pkobp

Cena akcji Pkobp w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pkobp aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pkobp.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama