RB 50:Zamiar połączenia dwóch spółek zależnych
Firma: GRUPA KĘTY SASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 50 | / | 2006 | | |||||||
Data sporządzenia: | 2006-09-18 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
KETY | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Zamiar połączenia dwóch spółek zależnych | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Grupy Kęty S.A. informuje o zamiarze połączenia z dniem 1 grudnia 2006 roku dwóch spółek zależnych: Aluprof Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu – lidera na rynku systemów aluminiowych do rolet zewnętrznych oraz bram rolowanych i Metalplast-Bielsko S.A. - producenta i dystrybutora nowoczesnych systemów aluminiowych dla budownictwa. W obydwu podmiotach Grupa Kęty posiada 100% udziałów. Połączenie podmiotów nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku Aluprof Sp. z o.o. do Metalplast-Bielsko S.A.. W wyniku fuzji powstanie nowy podmiot o nazwie Aluprof S.A. o łącznych przychodach ze sprzedaży rzędu 340 mln zł (w tym eksport - ok. 120 mln zł), posiadający szeroką ofertę. Produkty systemowe wykonywane są na bazie profili aluminiowych produkowanych przez Segment Wyrobów Wyciskanych Grupy Kęty. Nowa spółka - Aluprof S.A. powstała z połączenia dwóch silnych podmiotów (Metalplast-Bielsko - 45 proc. udziałów w rynku; Aluprof - 60 proc. udziałów w rynku) będzie w Polsce zdecydowanym liderem w zakresie produkcji i dystrybucji systemów aluminiowych, m.in. fasad, drzwi, okien, ogrodów zimowych, bram garażowych oraz rolet zewnętrznych. Zyska też silną pozycję na rynkach międzynarodowych, zarządzając siedmioma spółkami zależnymi działającymi na terenie Rosji, Niemczech, Anglii, Rumunii, Czech oraz na Węgrzech i Ukrainie. Przez firmy te (docelowo mają to być prężne centra handlowo-dystrybucyjne) realizowana będzie sprzedaż eksportowa na terenie całej Europy. Zdaniem Zarządu zbudowanie silnej sieci sprzedaży i kanałów dystrybucyjnych w Europie umożliwi Aluprof S.A. zwiększenie przychodów ze sprzedaży do poziomu założonego w strategii rozwoju na lata 2005-2009, tj. do około 500 mln zł. To z kolei sprawi, że Segment Systemów Aluminiowych razem z Segmentem Wyrobów Wyciskanych staną się wiodącymi biznesami w działalności Grupy Kęty bezpośrednio związanymi z przetwórstwem aluminium i fabrykacją. W 2009 roku wartość sprzedaży tych dwóch segmentów na rynek wyniesie ok. 1,2 mld zł. Równocześnie Zarząd zamierza stworzyć ze spółki Aluprof S.A. silną markę rozpoznawalną zarówno w Polsce, jak i w Europie. Osiągnięcie tego celu nastąpi między innymi poprzez działania marketingowe. Jednym z nich będzie długofalowe sponsorowanie kobiecej drużyny piłki siatkowej BKS Stal z Bielska-Białej (wielokrotny mistrz Polski i zdobywca Pucharu Polski), która w najbliższych rozgrywkach ligowych występować będzie pod nazwą BKS ALUPROF. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
Fusion in the GroupThe Management Board of Grupa Kęty S.A. advises herewith on its intention to merge as of December 1, 2006 its two subsidiaries: Aluprof Sp. z o.o. with the registered office in Opole - the leader in the market of aluminium systems applied for external roller blinds and rolled doors and Metalplast Bielsko-S.A. - a manufacturer and distributor of modern aluminium systems designed for the building industry. Grupa Kęty holds 100% of shares in both companies. The merger of the two companies will be carried out by the transfer of the whole equity of Aluprof Sp. z o.o. to Metalplast -Bielsko S.A. As a result of this fusion there will arise a new entity called Aluprof S.A. of aggregate sales revenue of approximately PLN 340 million (including export accounting for ca. PLN 120 million), offering a wide product range. The system products are based on aluminium profiles manufactured by the Extruded Products Segment of the Kęty Group.A new company - Aluprof S.A., established by a fusion of two strong entities (Metalplast-Bielsko - 45 % market share; Aluprof - 60% market share), will undoubtedly be the leader within the extent of production and distribution of aluminium systems, e.g. façades, doors, windows, winter gardens, rolled garage doors and external roller blinds. It will also strengthens its position on international markets, as it manages seven subsidiaries operating in Russia, Germany, England, Romania, the Czech Republic, Hungary and Ukraine. The export sales within the whole Europe will be effected via the said companies (ultimately, the companies will turn into flourishing sales and distribution centres).As anticipated by the Board, building a strong network of sales and distribution channels in Europe will enable Aluprof S.A. to increase the sales revenue to the level assumed in the development strategy for the years 2005-2009, i.e. to the level of ca. PLN 500 million, which in turn will cause that the Aluminium System Segment and Extruded Products Segment will become the leading businesses of the Kęty Group operation, directly related to aluminium processing and manufacture. In the year 2009 the sales value of the two segment will reach the amount of ca. PLN 1.2 billion.At the same time the Board intends to transform Aluprof S.A into a strong brand name, recognizable both in Poland and Europe. Such target will be reached via marketing activities, one of them being long-term sponsorship of a women's volleyball team BKS Stal from Bielsko-Biała (many-time champion of Poland and the Polish Cup winner), which in the coming league matches will assume a new name: BKS ALUPROF. |
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2006-09-18 | Dariusz Mańko | Prezes Zarządu | |||
2006-09-18 | Jan Matla | Prokurent |
Cena akcji Kety
Cena akcji Kety w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Kety aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Kety.