Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Fabrity Holding S.A.: Wybrane nieaudytowane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe za I półrocze 2023 (2023-08-25)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 15:Wybrane nieaudytowane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe za I półrocze 2023 r.

Firma: FABRITY HOLDING SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 15 / 2023
Data sporządzenia: 2023-08-25
Skrócona nazwa emitenta
FABRITY HOLDING S.A.
Temat
Wybrane nieaudytowane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe za I półrocze 2023 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Fabrity Holding S.A. [dawniej K2 Holding S.A., dalej: Emitent] przekazuje do wiadomości publicznej wybrane nieaudytowane wstępne, szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy Kapitałowej Fabrity Holding (dalej: Grupa) za I półrocze 2023 r.

Poniżej przedstawiono dane skonsolidowane za okres styczeń – czerwiec 2023 roku w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022 po zmianie prezentacji, tj. Segment Software (spółka zależna Fabrity) i Segment SSC (Fabrity Holding) wraz z wyłączeniami, BEZ ujęcia Segmentu Marketingowego (spółki zależna Agencja K2 i K2 Precise), który został ujęty jako grupa aktywów przeznaczona do sprzedaży:

* Przychody ze sprzedaży usług:
31,5 mln zł wobec 25,0 mln zł (wzrost o 6,5 mln zł, +26%);
* Przychody operacyjne:
28,4 mln zł wobec 22,2 mln zł (wzrost o 6,2 mln zł, +28%);
* Wynik na działalności operacyjnej (EBIT):
2,5 mln zł wobec 2,9 mln zł (spadek o 0,4 mln zł, -14%);
* EBITDA:
3,7 mln zł wobec 4,2 mln zł (spadek o 0,5 mln zł, -12%).

Dane skonsolidowane za pierwsze półrocze 2023 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022 wg noty segmentowej obejmującej Segment Software (spółka zależna Fabrity) i Segment SSC (Fabrity Holding) WRAZ z Segmentem Marketingowym (spółki zależne Agencja K2 i K2 Precise):

* Przychody ze sprzedaży usług:
55,6 mln zł wobec 56,4 mln zł (spadek o 0,8 mln zł, -1%);
* Przychody operacyjne:
38,1 mln zł wobec 32,8 mln zł (wzrost o 5,3 mln zł, +16%);
* Wynik na działalności operacyjnej skorygowany (EBIT skorygowany):
3,6 mln zł wobec 4,5 mln zł (spadek o 0,9 mln zł);
* EBITDA skorygowana:
4,8 mln zł wobec 5,8 mln zł (spadek o 1,0 mln zł).

Wstępne skonsolidowane wyniki Grupy wykazują nieprzerwaną kontynuację wzrostu skali biznesu segmentu Software. Spółka zależna Fabrity zanotowała w pierwszym półroczu 2023 wzrost przychodów ze sprzedaży o 27% rdr, a przychodów operacyjnych o 25% rdr. W tym samym okresie wypracowała 2,4 mln zł zysku operacyjnego, co oznaczało spadek o 0,55 mln zł - było to związane głównie z niekorzystną zmianą kursu walut, wzrostem kosztów ogólnego zarządu oraz przejściowym wydłużeniem realizacji wybranych projektów. W związku z charakterem ostatniego czynnika Zarząd Emitenta oczekuje poprawy wskaźników sprzedaży i zysku w drugim półroczu br.
Podobnie jak w pierwszym kwartale br. wzrosty sprzedaży prezentowane przez spółkę zależną Fabrity (segment Software) wynikają przede wszystkim z kontynuacji i rozwoju współpracy z wieloletnimi klientami spółki i istotnego poszerzenia skali kooperacji z agencją Frontex. Ponadto w kolejnych kwartałach Zarząd Emitenta spodziewa się wzrostów sprzedaży wspieranych przez planowaną realizację projektów dla nowo pozyskanych klientów, co w ocenie Emitenta jest pozytywnym sygnałem w sytuacji spowolnienia rynkowego w obszarze projektów software-development.

Segment Marketingowy zanotował w pierwszym półroczu 2023 roku spadek przychodów operacyjnych o 9% rdr przy realizacji wyniku operacyjnego na poziomie 1,1 mln zł. Wyniki Segmentu Marketingowego w drugim kwartale br. są porównywalne z rezultatami pierwszego kwartału br. włącznie ze spadkiem przychodów ogółem, co należy łączyć ze zmianą struktury przychodów: segment Marketingowy wykazuje coraz wyższy udział przychodów ze sprzedaży profesjonalnych usług digitalowych (SEO, social media, martech) przy zmniejszającym się znaczeniu kampanii w mediach oraz produkcji zewnętrznych.

Emitent kontynuuje prace w ramach przeglądu opcji strategicznych spółek segmentu marketingowego z przewidywanym czasem zakończenia do końca 2023 roku. W związku z przeglądem opcji strategicznych wyniki netto spółek zależnych od Emitenta - K2 Precise i Agencja K2 - zostaną przedstawione w sprawozdaniu skonsolidowanym jako wynik grupy aktywów przeznaczonych do sprzedaży. Ponadto wynik netto spółki PerfectBot zostanie ujęty w sprawozdaniu skonsolidowanym metodą praw własności, co wynika z uwzględnienia 50-procentowego udziału Grupy Kapitałowej Fabrity Holding w kapitale tej spółki.


Prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną przedstawione w półrocznym skonsolidowanym raporcie okresowym Grupy Kapitałowej Fabrity Holding, którego publikację zaplanowano na 31 sierpnia 2023 r.




Dane osoby dokonującej powiadomienia: Emilia Gajzler – Manager Biura Zarządu i Relacji inwestorskich.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-08-25 Paweł Wujec Prezes Zarządu Paweł Wujec
2023-08-25 Artur Piątek Wiceprezes Zarządu Artur Piątek

Cena akcji Fabrity

Cena akcji Fabrity w momencie publikacji komunikatu to 34.5 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Fabrity aktualnie.

Reklama

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Fabrity.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama