Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

AmRest Holdings SE: Wstępne wyniki sprzedaży w IV kwartale 2020 (2021-02-02)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 2:Wstępne wyniki sprzedaży w czwartym kwartale 2020 roku

Firma: AmRest Holdings SE
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Wstępne wyniki sprzedaży Q4 2020.pdf Wstępne wyniki sprzedaży Q4 2020
  2. Preliminary sales results Q4 2020.pdf Preliminary sales results Q4 2020

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 2 / 2021
Data sporządzenia: 2021-02-02
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Wstępne wyniki sprzedaży w czwartym kwartale 2020 roku
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE („AmRest”, „Grupa”) przekazuje niniejszym informację na temat wstępnych wyników sprzedaży w czwartym kwartale 2020 roku, trendów w obszarze sprzedaży porównywalnej (Same Store Sales), a także procentowego udziału funkcjonujących restauracji.

Pojawienie się "drugiej fali" pandemii COVID-19, która dotknęła w czwartym kwartale 2020 roku większość rynków działalności AmRest, pociągnęło za sobą ponowne wprowadzenie restrykcji dotyczących funkcjonowania restauracji i obsługi wyłącznie wybranych kanałów sprzedaży. Spowodowało to zmniejszenie się udziału otwartych lokali do około 92% na koniec grudnia, w porównaniu do 98% na koniec poprzedniego kwartału.

Wstępna sprzedaż Grupy w czwartym kwartale 2020 roku wyniosła 397,5 mln EUR, co oznacza spadek o 24,9% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oraz spadek o 9,9% w porównaniu z poziomem z trzeciego kwartału 2020. Wstępna sprzedaż za rok 2020 wyniosła 1,522,9 mln EUR i była 22,4% niższa niż w roku 2019.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w czwartym kwartale 2020 r. 78,8%. Dla porównania w trzecim kwartale 2020 roku wyniósł on 86,6%.

Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w Q4 2020 171,6 mln EUR, co stanowi spadek o 26,0% w porównaniu do Q4 2019 i o 13,6% w stosunku do Q3 2020. Wynik za cały rok 2020 wyniósł 685,5 mln EUR i był o 18,3% niższy niż przed rokiem.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w Q4 2020 38,3 mln EUR i były o 31,3% niższe niż przed rokiem i o 10,6% niższe niż w poprzednim kwartale (Q3 2020). Sprzedaż za cały rok wyniosła 152,5 mln EUR, czyli 26,2% mniej niż w roku 2019.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q4 2020 kształtowała się na poziomie 158,2 mln EUR i była o 24,8% niższa niż przed rokiem oraz 5,4% niższa niż w Q3 2020. W ujęciu całorocznym sprzedaż wyniosła 582,8 mln EUR, spadając o 26,8% w porównaniu z rokiem 2019.
Przychody na rynku chińskim w Q4 2020 osiągnęły poziom 22,6 mln EUR i były o 2,9% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku oraz o 8,3% niższe niż w poprzednim kwartale (Q3 2020). Sprzedaż dywizji wygenerowana w roku 2020 wyniosła 76,4 mln EUR i była o 14,7% niższa niż przed rokiem.
Przychody segmentu „Pozostałe” wyniosły w Q4 2020 6,8 mln EUR i były o 22,8% niższe niż przed rokiem oraz 15,5% niższe niż w Q3 2020. Sprzedaż za cały rok kształtowała się na poziomie 25,7 mln EUR i była o 12,7 niższa niż w roku 2019.

„AmRest dobrze przygotował się do drugiej fali pandemii i ponownego pojawienia się ograniczeń. Nasz zespół wyciągnął wnioski z wydarzeń, które miały miejsce na początku roku i był w pełni skoncentrowany na tym, by być blisko klienta, oferując bezpieczną, wygodną i niezawodną obsługę, a jednocześnie, by optymalizować przychody i rentowność w ramach dostępnych kanałów sprzedaży.
Dzięki podjętym wysiłkom udało się utrzymać funkcjonowanie ponad 90% naszych restauracji nawet w ostatnich tygodniach roku, kiedy presja obostrzeń była najbardziej intensywna. Jest to wynik znacznie lepszy niż ten obserwowany wiosną ubiegłego roku i osiągnięcie, z którego jestem bardzo dumny.
To samo dotyczy wyników sprzedaży porównywalnej w restauracjach – liczby zaprezentowane powyżej są odzwierciedleniem szeregu wysiłków i inicjatyw. Oczywiście podejmowane przez nas kroki mają na celu złagodzenie krótkoterminowych utrudnień, z jakimi boryka się nasza branża, ale jesteśmy przekonani, że wynikające z nich korzyści będą odczuwalne jeszcze długo po zakończeniu pandemii. Unikalna kombinacja ludzi, marek i skali to nasz potężny atut, który ma szczególne znaczenie zwłaszcza w czasach kryzysu." - powiedział Mark Chandler, CEO AmRest.
Załączniki
Plik Opis
Wstępne wyniki sprzedaży Q4 2020.pdf
Wstępne wyniki sprzedaży Q4 2020.pdf
Wstępne wyniki sprzedaży Q4 2020
Preliminary sales results Q4 2020.pdf
Preliminary sales results Q4 2020.pdf
Preliminary sales results Q4 2020

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RB 2/2021 Q4 2020 Preliminary sales results;AmRest Holdings SE („AmRest“ or the „Group“) hereby provides a business update on fourth quarter preliminary sales, comparable sales trends and the status of restaurants operating.;During the fourth quarter of 2020, given the emergence of a ‘second wave’ of COVID19 cases visible across most of our geographies, restrictions have again been put in place affecting our industry’s ability to open restaurants and the sales channels we are allowed to operate. As a reflection of those measures, the share of open stores has been declining to approximately 92% at the end of December, down from 98% at the end of the previous quarter.;The group’s preliminary sales in the respective period amounted to EUR 397.5m, implying a 24.9% decrease compared to the same period last year, while quarter-to-quarter sales were 9.9% lower compared to Q3 2020. Full year 2020 sales reached EUR 1,522.9m, a 22.4% decline versus 2019 sales.;On same-store-sales basis excluding F/X and adjusting for temporarily closed stores, the index reached 78.8% in Q4 2020, down from 86.6% during Q3 2020.;Preliminary sales of the CEE division amounted to EUR 171.6m in Q4 2020 and were 26.0% lower compared to Q4 2019 and 13.6% lower compared to the previous quarter. Full year 2020 figures stood at 685.5m, a 18.3% decline compared to the previous year.;The Russian segment generated revenues of EUR 38.3m in Q4 2020, 31.3% lower compared to the corresponding period in 2019 and 10.6% less than the Q3 2020. Full year sales reached 152.5m, 26.2% less versus 2019.;Sales in the Western Europe division in Q4 2020 amounted to EUR 158.2m, which was lower by 24.8% compared to Q4 2019 and 5.4% lower than in the quarter before. From a full year perspective, sales amounted to EUR 582.8m, a 26.8% decline versus the previous year.;In China, sales amounted to EUR 22.6m in Q4 2020, an increase of 2.9% compared to Q4 2019 and a 8.3% decline compared to the previous quarter. Full year 2020 sales performance at EUR 76.4m was 14.7% lower than 2019.;Revenues reported under segment “Other” reached EUR 6.8m and were 22.8% lower than year ago and 15.5% lower than in the quarter before. On a full year basis, EUR 25.7m were generated, representing a 12.7% decline versus 2019.;“Our teams have entered the second wave of the pandemic and the re-emergence of restrictions well prepared. We have taken the learnings from events unfolding earlier in the year, fully focused at being close to the customer, offering a safe, convenient and reliable service, while at the same time optimizing revenues and profitability from sales channels still available to us.;As a result of our efforts, we managed to keep well over 90% of our stores operating even during the final weeks of the year, when regulatory headwinds have been most intense. It’s an outcome significantly better than during last spring and an achievement I am very proud of.;The same applies to same store sales and the number you see is a reflection of the efforts and initiatives executed. Naturally those steps we are taking are aimed at mitigating short term headwinds presented to our industry, but we are convinced that resulting benefits will last well beyond the end of the crisis. The combination of people, brands and scale is powerful, and we know how to leverage off those strengths, also and especially in times of disruption.” - says Mark Chandler, CEO of AmRest.;Legal act: Art. 17 Sec. 1 of Regulation (EU) No 596/2014 of The European Parliament and of The Council of 16 April 2014 on market abuse (Market Abuse Regulation) and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-02-02 Mark Chandler Pełnomocnik Rady Dyrektorów

Cena akcji Amrest

Cena akcji Amrest w momencie publikacji komunikatu to 28.3 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Amrest aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Amrest.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama