Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Magna Polonia S.A.: WZA - projekty uchwał (2006-03-23)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 10:Projekty uchwał na NWZ NFI Magna Polonia S.A.

Firma: NARODOWY FUNDUSZ INWESTYCYJNY MAGNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 10 / 2006





Data sporządzenia: 2006-03-23
Skrócona nazwa emitenta
06MAGNA
Temat
Projekty uchwał na NWZ NFI Magna Polonia S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Warszawa, dnia 23 marca 2006 r.
Nasz Znak: L.dz.10/30/06/JA

Komisja Papierów Wartościowych i Giełd
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
Polska Agencja Prasowa

Raport bieżący 10/06

Zgodnie z par. 39 ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych (Dz. U. Nr 209, poz. 1744), NFI Magna Polonia S.A. przekazuje poniżej treść projektów uchwał na Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, zwołane na dzień 13 kwietnia 2003 roku.
Informacja w sprawie zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia NFI Magna Polonia S.A. została przekazana w Raporcie Bieżącym nr 9 w dniu wczorajszym.

Treść projektów uchwał:

Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: wyboru Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia.

Działając na podstawie art. 409 § 1 Kodeksu spółek handlowych i § 6 ust. 3 Regulaminu Walnych Zgromadzeń NFI Magna Polonia S.A. oraz art. 32 ust. 1 Statutu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. uchwala się, co następuje:

§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie na Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia wybiera Panią / Pana ..............................................................


§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.










Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: przyjęcia porządku obrad.


Działając na podstawie § 4 Regulaminu Walnych Zgromadzeń Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. uchwala się, co następuje:


§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie przyjmuje porządek obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w brzmieniu zamieszczonym w Monitorze Sądowym i Gospodarczym Nr 57, poz. 3132 z dnia 21 marca 2006 r.


§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.



Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.

w sprawie: wyboru Komisji Skrutacyjnej.


Działając na podstawie § 16 Regulaminu Walnych Zgromadzeń Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. uchwala się, co następuje:§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie dokonuje wyboru Komisji Skrutacyjnej w następującym składzie:
1. ......................................................
2. .....................................................

§ 2

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
2. Uchwała powzięta została w głosowaniu tajnym.




Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.

w sprawie: oceny zarządzania Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Magna Polonia S.A. zarządzanym przez AIB WBK Fund Management Spółka z o.o. w latach 1995-2005.

Uchwala się, co następuje:

§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zatwierdza ocenę zarządzania Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Magna Polonia S.A. zarządzanym przez AIB WBK Fund Management Spółka z o.o. w latach 1995-2005 ustaloną uchwałą Nr IV/2/2006 Rady Nadzorczej z dnia 6 marca 2006 r.
§ 2

Ocena, o której mowa w ustępie poprzedzającym zawarta jest w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.


Załącznik do uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
NFI Magna Polonia S.A. z dnia 13 kwietnia 2006 r.


Ocena zarządzania Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Magna Polonia S.A.
zarządzanym przez AIB WBK Fund Management Spółka z o.o. w latach 1995-2005


Kierując się dyspozycjami wynikającymi z przepisów art. 24 Statutu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A., w związku z art. 21 ust.1 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202 z późniejszymi zmianami) i art. 382 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037 z późniejszymi zmianami), zważywszy, że:

1) ustawa z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji nakreśliła podstawowe cele w procesie restrukturyzacji polskiej gospodarki w okresie transformacji ustrojowej,
2) w przeprowadzenie restrukturyzacji polskiej gospodarki zaangażowane zostały Narodowe Fundusze Inwestycyjne,
3) Rady Nadzorcze zostały ustawowo umocowane do zawarcia umów o zarządzanie majątkiem Narodowych Funduszy Inwestycyjnych z Firmami Zarządzającymi wyłonionymi w drodze konkursu przez Państwową Komisję Selekcyjną,
4) zadaniem Firm Zarządzających była realizacja Programu Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, którego główne treści zostały rozwinięte w umowach o zarządzanie i statutach Funduszy,

Rada Nadzorcza oświadcza, co następuje:

§ 1

1. W dniu 12 lipca 1995 r. Rada Nadzorcza reprezentująca Szósty Narodowy Fundusz Inwestycyjny S.A. (obecnie Narodowy Fundusz Inwestycyjny Magna Polonia S.A.) – zwanym dalej "NFI Magna Polonia S.A." - kierując się przesłankami art. 21 ust. 1 powołanej na wstępie ustawy, zawarła umowę o zarządzanie majątkiem Funduszu z Chase Gemina Polska Spółka z o.o. (obecnie AIB WBK Fund Management Spółka z o.o.) - zwanym dalej "Firmą Zarządzającą".

2. Na podstawie powołanej w ustępie poprzedzającym umowy, Firmie Zarządzającej powierzone zostało zarządzanie majątkiem Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A., którego efektem miał być wzrost wartości tego majątku osiągnięty poprzez:
 przeprowadzenie głębokiej restrukturyzacji potencjału wytwórczego spółek portfelowych z udziałem wiodącym,
 ułatwienie dostępu spółkom portfelowym z udziałem wiodącym do krajowych i zagranicznych źródeł zasilania kapitałowego,
 prywatyzację spółek portfelowych z udziałem wiodącym,
 wprowadzenie akcji NFI Magna Polonia S.A. na publiczny rynek papierów wartościowych,
 podejmowanie nowych projektów inwestycji kapitałowych.

3. Działania Firmy Zarządzającej w zakresie zarządzania portfelem inwestycyjnym NFI Magna Polonia S.A. konkretyzowane i rozwijane były w strategiach i programach działań przyjmowanych przez Rady Nadzorcze kolejnych kadencji na każdy rok obrotowy funkcjonowania Funduszu.
4. Realizacja zadań, wynikających z przesłanek powołanych w ustępach poprzedzających, była przedmiotem okresowych analiz, ocen i kontroli przeprowadzanych przez Rady Nadzorcze każdej kadencji, co znajdowało swój wyraz w podejmowanych uchwałach Rad Nadzorczych.
5. W dniu 12 lipca 1995 r. Minister Przekształceń Własnościowych (obecnie Minister Skarbu Państwa), kierując się przesłankami art. 21 ust. 1 powołanej na wstępie ustawy, zawarł umowę o wynagrodzenie za wyniki finansowe z Chase Gemina Polska Spółka z o.o. (obecnie AIB WBK Fund Management Spółka z o.o.) - zwanym dalej "Firmą Zarządzającą" i Szóstym Narodowym Funduszem Inwestycyjnym S.A. (obecnie Narodowym Funduszem Inwestycyjnym Magna Polonia S.A.)

Umowa o wynagrodzenie za wyniki finansowe stanowiła, że za świadczenie usług zgodnie z warunkami umowy z dnia 12 lipca 1995 r. o zarządzanie majątkiem Funduszu, Firma Zarządzająca otrzyma wynagrodzenie w formie przeniesienia na nią 15% akcji Funduszu należących do specjalnego rezerwowego pakietu akcji Skarbu Państwa. Warunkiem wypłaty wynagrodzenia za wyniki finansowe była pełna realizacja umowy o zarządzanie stwierdzona przez Ministerstwo Skarbu Państwa.

§ 2

1. Rada Nadzorcza stwierdza, że z zakreślonych w § 1 zadań Firma Zarządzająca wywiązywała się w pełnym zakresie:

1) realizując zadania zawarte w umowie z dnia 12 lipca 1995 r. o zarządzanie majątkiem Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. w latach 1995-2005,
2) realizując zadania nakreślone w Programie Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, jak również wykonując cele gospodarcze wynikające z nowego etapu rozwoju tego Programu, w związku z konwersją świadectw udziałowych na akcje funduszy i objęciem w 1997 r. akcji NFI Magna Polonia S.A. przez prywatnych inwestorów instytucjonalnych.

2. Wykonanie zadań, o których mowa w § 2 ust. 1 potwierdzone zostało podjęciem przez Rady Nadzorcze kolejnych kadencji następujących decyzji zawartych w:

1) uchwałach Nr 46/96 z dnia 25 kwietnia 1996 r. w sprawie oceny działalności NFI od dnia 12 września 1995 r. do dnia 31 grudnia 1995 r.,
2) uchwałach Nr Nr 47/96, 56/96, 76/96 w sprawie dotrzymywania warunków umowy o zarządzanie w roku obrotowym 1996,
3) uchwałach Nr Nr 13/97, 16/97, 5/98 w sprawie dotrzymywania warunków umowy o zarządzanie w 1997 r.,
4) uchwale Nr II/8/99 z dnia 12 kwietnia 1999 r. w sprawie pełnej realizacji zadań w 1998 r.,
5) Protokole Nr III/1/2000 z posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 10 marca 2000 r. w sprawie oceny wyników NFI Magna Polonia S.A. za rok 1999,
6) uchwale Nr III//5/2001 z dnia 6 kwietnia 2001 r. w sprawie oceny zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku 2000,
7) uchwale Nr III/5/2002 z dnia 23 kwietnia 2002 r. w sprawie oceny zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku 2001,
8) uchwale Nr III/4/2003 z dnia 13 czerwca 2003 r. w sprawie oceny zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku 2002,
9) uchwale Nr IV/4/2004 z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie oceny zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku 2003,
10)uchwale Nr IV/3/2005 z dnia 12 maja 2005 r. w sprawie oceny zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku 2004.

3. Kierując się dyspozycją określoną zasadą 18 ładu korporacyjnego w spółkach publicznych, Rada Nadzorcza dokonała zwięzłej oceny sytuacji Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. za rok obrotowy 2003 i 2004.
W podjętych uchwałach Nr IV/8/2004 z dnia 10 września 2004 i Nr IV/11/2005 z dnia 15 września 2005 r. Rada Nadzorcza dokonała szczegółowej oceny sytuacji NFI Magna Polonia S.A. za lata 2003 i 2004 w pełnym zakresie realizowanych zadań przez Firmę Zarządzającą na rzecz Funduszu.

Rada Nadzorcza pozytywnie oceniła:

1) sytuację finansową NFI Magna Polonia S.A. w latach 2003-2004,
2) działalność NFI Magna Polonia S.A. w zakresie realizacji ustawowych i statutowych celów gospodarczych w latach 2003-2004,
3) działalność Zarządu NFI Magna Polonia S.A. w roku obrotowym 2003-2004,
4) zarządzanie majątkiem NFI Magna Polonia S.A. w roku obrotowym2003-2004 przez Firmę Zarządzającą.

Oceny, o których mowa wyżej, przekazane były do publicznej wiadomości akcjonariuszy NFI Magna Polonia S.A.

4. Źródłem pozytywnej oceny wykonania zadań, opisanych w ust. 1, była konsekwentna kontynuacja i rozwijanie przyjętej w 1997 r. strategii i programu działań Firmy Zarządzającej wobec NFI Magna Polonia S.A., w postanowieniach, których wyartykułowano cele nakreślone w ustawie o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji, Programie Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, dostosowując jednocześnie działalność NFI Magna Polonia S.A. do zmieniających się warunków funkcjonowania gospodarki rynkowej.

5. Źródła sukcesu w zarządzaniu majątkiem NFI Magna Polonia S.A. upatrywać należy także w tym, że:

1) nieprzerwanie od ponad 10 lat NFI Magna Polonia SA. zarządza ten sam zespół zarządzający specjalistów w Firmie Zarządzającej AIB WBK Fund Management Spółka z o.o.,
2) jest to Firma o uznanej renomie na rynku kapitałowym, której profesjonalizm w działaniu wysoko oceniany jest przez analityków finansowych krajowych i zagranicznych,
3) jest to Firma zarządzana przez najwyższej klasy specjalistów posiadających wysoką wiedzę teoretyczną uzyskaną w prestiżowych uczelniach zagranicznych i krajowych, popartą doświadczeniem zawodowym zdobytym w instytucjach zajmujących się inwestycjami kapitałowymi w kraju i za granicą,
4) jest to Firma mającą duże doświadczenie w restrukturyzacji przedsiębiorstw przemysłowych i instytucji finansowych.

§ 3

Również akcjonariusze Funduszu ocenili podobnie Firmę Zarządzającą i Zarząd Funduszu, czemu dali wyraz w akceptacji zmian do umowy o zarządzaniu, zatwierdzeniu rocznych sprawozdań finansowych i udzieleniu absolutorium członkom Zarządu Funduszu na Walnych Zgromadzeniach akcjonariuszy w latach 1995 – 2004.
Wszystkie działania Funduszu były znane inwestorom / akcjonariuszom NFI Magna Polonia S.A. Fundusz spełniał należycie obowiązki informacyjne spółki publicznej przekazując wymagane informacje do KPWiG.

§ 4

1. Rada Nadzorcza podkreśla, że Najwyższa Izba Kontroli w wystąpieniu pokontrolnym znak: DKD – 410001 – 1 – 00 P1001/182 z dnia 18 kwietnia 2001 r., w nawiązaniu do Protokołu Kontroli NFI Magna Polonia S.A. z dnia 30 stycznia 2001 r. z kompleksowej kontroli efektów działalności Narodowych Funduszy Inwestycyjnych – pozytywnie oceniła działalność NFI Magna Polonia S.A. w zakresie:

1) podjętych działań związanych z realizacją Programu Narodowych Funduszy Inwestycyjnych, określonych ustawą z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji,
2) podjętych działaniach restrukturyzacyjnych wobec spółek wniesionych przez Skarb Państwa,
3) regularnej wypłaty dywidendy akcjonariuszom Funduszu.

W ocenie NIK Fundusz wprowadzał nowe technologie w restrukturyzacji przedsiębiorstw produkcyjnych wspomaganych kapitałem krajowym i zagranicznym oraz wprowadzał nowych inwestorów strategicznych, co znacznie przyspieszyło procesy prywatyzacji przedsiębiorstw.
Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła również, że:
"Fundusz podjął skuteczne działania w odniesieniu do spółek parterowych. Wprowadzając zmiany strukturalne poprawił ich zdolności produkcyjne, co skutkowało konkurencyjnością na rynku kapitałowym i towarowym. Pomogły w tym również wprowadzone zmiany: kierownictwa jednostek, sposobu i organizacji zarządzania, unowocześnienia produkcji i sprzedaży poprzez podnoszenie kwalifikacji załóg prywatyzowanych zakładów w zakresie umiejętności menedżerskich i marketingowych. Zastosowanie nowych technologii wspomaganych kapitałem krajowym i zagranicznym oraz wprowadzenie inwestorów strategicznych doprowadziło do uzyskiwania wymogów normy ISO wytwarzanych wyrobów restrukturyzowanych zakładów produkcyjnych. Restrukturyzacja portfela Funduszu doprowadziła do wzrostu przejrzystości aktywów portfela, zmniejszenia ilości zarządzanych pakietów wiodących i mniejszościowych oraz utworzenia nowego portfela spółek stowarzyszonych i zależnych spoza programu NFI".

2. Pozytywny wyraz działalności NFI Magna Polonia S.A. odnotowany został także w Informacji o wynikach kontroli efektów działalności narodowych funduszy inwestycyjnych sporządzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli znak: KGP/DSP – 41004/00z miesiąca grudnia 2001 r.

3. Rada Nadzorcza podkreśla, że Ministerstwo Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej także pozytywnie oceniło zrealizowanie przez Firmę Zarządzającą umowy o zarządzanie majątkiem Funduszu w latach 1995-2004, czego wyrazem była wypłata przez Skarb Państwa wynagrodzenia za wyniki finansowe NFI Magna Polonia S.A. za lata 1995-2004 wyrażająca się w przeniesieniu własności 15% akcji NFI Magna Polonia S.A. ze specjalnego rezerwowego pakietu akcji Ministerstwa Skarbu Państwa na rzecz Firmy Zarządzającej zgodnie z umową dniu 12 lipca 1995 r. o wyniki finansowe. W ocenie Ministra Skarbu Państwa Firma Zarządzająca wykonała w latach 1995 – 2004 w całości zadania nakreślone wymienionymi wyżej umowami.


§ 5

1. Konkretne efekty podjętych i zrealizowanych przez Firmę Zarządzającą projektów inwestycyjnych i przedsięwzięć organizacyjno-technicznych w latach 1995-2005 na rzecz Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. wyrażały się m.in.:

1) osiągnięciem dobrych wyników finansowych przez Fundusz skutkujących regularną wypłatą dywidendy akcjonariuszom NFI Magna Polonia S.A. w łącznej kwocie 36,2 mln zł,
2) korzystną zmianą struktury aktywów NFI Magna Polonia S.A., a w konsekwencji przejrzystością portfela inwestycyjnego,
3) zrealizowaniem strategii sprzedaży aktywów wniesionych do Funduszu przez Skarb Państwa,
4) zgromadzeniem znacznych środków pieniężnych w aktywach Funduszu, których wykorzystanie należeć będzie do decyzji akcjonariuszy,
5) wprowadzeniem akcji NFI Magna Polonia S.A. do obrotu publicznego,
6) wprowadzeniem w NFI Magna Polonia S.A. zasad ładu korporacyjnego określonych w dobrych praktykach spółek publicznych.

Przede wszystkim, Firma Zarządzająca:

1) przeprowadziła głębokie procesy restrukturyzacyjne we wniesionych przez Skarb Państwa spółkach z udziałem wiodącym, w następstwie, których nastąpiło efektywniejsze wykorzystanie kapitałów i środków produkcji, wprowadzenie nowej techniki i technologii wytwarzania, racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich,
2) dostosowała działalność spółek z portfela wiodącego do wymogów gospodarki rynkowej,
3) przeprowadziła procesy restrukturyzacyjno-modernizacyjne, które umożliwiły dalszą prywatyzację spółek z portfela wiodącego Funduszu, poprzez ich sprzedaż inwestorom krajowym i zagranicznym, zapewniając ich dalszy rozwój,
4) wprowadziła do większości spółek portfelowych znaczących inwestorów zagranicznych i krajowych, co skutkowało rozwojem techniczno-technologicznym i organizacyjnym spółek, opanowaniem nowych rynków zbytu, wzrostem ich wartości rynkowej oraz zachowaniem miejsc pracy,
5) wprowadziła akcje spółek Garbarni Brzeg S.A. oraz Zakładów Lniarskich Orzeł S.A. na rynek publiczny – równoległy.

2. Uzyskane środki pieniężne pochodzące z przeprowadzonych projektów inwestycyjnych NFI Magna Polonia S.A. angażował w wybranych restrukturyzowanych spółkach portfela wiodącego, wymagających dokapitalizowania i w nowe przedsięwzięcia inwestycyjne, o krótkim i średnim cyklu ich realizacji.

§ 6

1. Na tle przedstawionej wcześniej oceny działalności Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. zarządzanego przez AIB WBK Fund Management Spółka z o.o., Rada Nadzorcza stwierdza, że sprawy Funduszu w latach 1995-2005 były prowadzone w trudnym i kluczowym dla Polski okresie transformacji ustrojowej, w okresie wprowadzania zasad obowiązujących w gospodarce rynkowej, w stale zmieniających się warunkach gospodarczych w kraju, zgodnie z oczekiwaniami akcjonariuszy i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. W wyniku działalności, o której mowa wyżej NFI Magna Polonia S.A. zgromadził na dzień 31.12.2005 znaczące środki finansowe, które stanowią 75% aktywów ogółem, blisko 25% aktywów stanowią nowe inwestycje realizowane na zasadzie "private equity" w polskie spółki niepubliczne.

§ 7

Rada Nadzorcza wyraża uznanie i podziękowanie Firmie Zarządzającej za nieprzerwane zarządzanie majątkiem Funduszu od początku programu NFI, za uzyskane przez Fundusz dobre wyniki gospodarcze w latach 1995-2005, za skuteczne zrealizowanie aprobowanej przez akcjonariuszy strategii, opracowanej przez Firmę Zarządzającą w oparciu o konsultacje z akcjonariuszami i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą, za regularne wypłaty dywidendy oraz za zgromadzenie w ostatnim okresie środków pieniężnych umożliwiających przekazanie wartości z akcji akcjonariuszom.

W szczególności Rada Nadzorcza wyraża uznanie i podziękowanie Zarządowi Firmy Zarządzającej i Zarządowi Funduszu w osobach:
 Pana Jerzego Bujko – Prezesa Zarządu Funduszu i Pierwszego Wiceprezesa Zarządu Firmy Zarządzającej,
 Pana Witolda Radwańskiego – Wiceprezesa Zarządu Funduszu i Prezesa Zarządu Firmy Zarządzającej,
 Pani Marzeny Tomeckiej - Wiceprezesa Zarządu i Dyrektora Finansowego Funduszu i Firmy Zarządzającej,
– za osobisty wkład w sukces Funduszu i zaangażowanie w skuteczne i właściwe zarządzanie majątkiem Funduszu w latach 1995 – 2005.

W ocenie Rady Nadzorczej swoje obowiązki Zarząd Funduszu wykonywał na najwyższym poziomie, zarówno, jeżeli chodzi o profesjonalizm, jak i etykę zawodową. Rada Nadzorcza była zawsze dobrze informowana o wszystkich aspektach zarządzania Funduszem, a działania i decyzje Zarządu charakteryzowały się zawsze wysoką przejrzystością dla Rady Nadzorczej i akcjonariuszy.

Uchwała Nr /2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.


w sprawie: upoważnienia Zarządu do skupu akcji własnych celem ich umorzenia.


Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A, zwane dalej "Walnym Zgromadzeniem", działając na podstawie przepisów art. art. 359 § 1, 362 § 1 pkt 5 Kodeksu spółek handlowych, art. 11 ust. 2 Statutu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A., w związku z art. 72 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz pkt 1 wniosku Akcjonariusza Banku Zachodniego WBK S.A. z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącego upoważnienia Zarządu Funduszu, przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, do skupu akcji własnych celem ich umorzenia - uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie upoważnia Zarząd do skupu akcji własnych celem ich umorzenia w liczbie zapewniającej osiągnięcie przez NFI Magna Polonia S.A. 66 % ogólnej liczby głosów.
2. Skup akcji, o których mowa w ust. 1 nastąpi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób proporcjonalnie dotyczący wszystkich akcjonariuszy, co do których znany jest ich stan posiadania akcji.
3. Cenę skupu jednej akcji NFI Magna Polonia S.A. – ustala się na poziomie 6,83 zł ceny równej wartości aktywów netto na jedną akcję według raportu kwartalnego SAF-Q 4/2005 z dnia 21 lutego 2006 r.

§ 2

Zarząd NFI Magna Polonia S.A. upoważniony jest do podjęcia i dokonania wszelkich czynności prawno-formalnych niezbędnych do skupu przez NFI Magna Polonia S.A. akcji własnych, na warunkach określonych w niniejszej uchwale.
§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.


Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: ustalenia zadań dla Firmy Zarządzającej wynikających ze zmiany strategii Akcjonariuszy w stosunku do Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.


W związku z wnioskiem Akcjonariusza Banku Zachodniego WBK S.A. z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym upoważnienia Zarządu Funduszu, przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, do skupu akcji własnych celem ich umorzenia oraz działając na podstawie przepisów § 1 ust. 3 i § 2 ust. 1 Umowy z dnia 12 lipca 1995 r. o zarządzanie majątkiem NFI Magna Polonia S.A. oraz uwzględniając rekomendację wyrażoną w uchwale Rady Nadzorczej Funduszu Nr IV/5/2006 z dnia 6 marca 2006 r. - uchwala się, co następuje:

§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zatwierdza zadania dla Firmy Zarządzającej określające cele zarządzania majątkiem Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. ustalone uchwałą Nr IV/5/2006 Rady Nadzorczej NFI Magna Polonia S.A. z dnia 6 marca 2006 r.

§ 2

Zadania, o których mowa w ustępie poprzedzającym zawarte są w uchwale Rady Nadzorczej – stanowiącej załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.


Załącznik do uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
NFI Magna Polonia S.A. z dnia 13 kwietnia 2006 r.

Uchwała Nr IV / 5 /2006
z dnia 6 marca 2006 r.
Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego
Magna Polonia S.A.

w sprawie: ustalenia zadań dla Firmy Zarządzającej wynikających ze zmiany strategii Akcjonariuszy w stosunku do Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.

W związku z wnioskiem Akcjonariusza Banku Zachodniego WBK S.A. z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym upoważnienia Zarządu Funduszu, przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, do skupu akcji własnych celem ich umorzenia oraz działając na podstawie przepisów § 1 ust. 3 i § 2 ust. 1 Umowy z dnia 12 lipca 1995 r. o zarządzanie majątkiem NFI Magna Polonia S.A. - Rada Nadzorcza uchwala, co następuje:

§ 1
1. Rada Nadzorcza stwierdza, że Firma Zarządzająca w latach 1995-2005 wykonała w całości zadania nakreślone w Umowie z dnia 12 lipca 1995 r. o zarządzanie majątkiem NFI Magna Polonia S.A.
2. Rada Nadzorcza stwierdza, że realizacja wniosku Akcjonariusza, o którym mowa we wstępie do niniejszej uchwały pociąga za sobą zmianę strategii i programu działań wynikających z odstąpienia Akcjonariuszy od strategii kontynuacji i rozwoju NFI Magna Polonia S.A. na rzecz strategii sprzedaży aktywów NFI Magna Polonia S.A.
3. Z realizacją wniosku, o którym mowa w ustępie poprzedzającym wiąże się określenie nowych zadań dla Firmy Zarządzającej w zakresie zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A.

§ 2
1. Rada Nadzorcza przedstawia Nadzwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu propozycję zadań dla Firmy Zarządzającej określającą niżej wymienione cele zarządzania majątkiem NFI Magna Polonia S.A.:
1) zbycie w terminie 5 kwartałów licząc od pierwszego kwartału kalendarzowego po dniu odbycia Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia akcji i udziałów w spółkach portfelowych Funduszu,
2) postawienie, po upływie terminu, o którym mowa w pkt 1, do dyspozycji Akcjonariuszy środków pieniężnych po przeprowadzonych transakcjach sprzedaży spółek portfelowych w okresie 2006 i 2007 roku.
2. Rada Nadzorcza uznaje za zasadne, aby Firma Zarządzająca mogła rekomendować do dnia 31 grudnia 2006 r. NFI Magna Polonia S.A. krótkoterminowe inwestycje mające na celu maksymalizację wpływów ze sprzedaży akcji i udziałów spółek portfelowych.




§ 3
1. Rada Nadzorcza rekomenduje Nadzwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu zatwierdzenie zadań dla Firmy Zarządzającej określonych w § 2 niniejszej uchwały.
2. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
Treść uchwały zgodna z oryginałem
Waldemar Babuszewski - Rada Prawny


Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.

w sprawie: ustalenia ilości członków Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.

Działając na podstawie przepisów art. 19 ust. 2 Statutu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A., w związku z art. 385 § 1 Kodeksu spółek handlowych oraz pkt 3 wniosku Akcjonariusza Banku Zachodniego WBK S.A. z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalenia liczby członków Rady Nadzorczej - uchwala się, co następuje:

§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie ustala pięcioosobowy skład Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.


§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.


Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: odwołania członka Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.

Działając na podstawie art. 385 § 1 Kodeksu spółek handlowych i art. 19 ust. 2 Statutu NFI Magna Polonia S.A. oraz pkt 2 wniosku Akcjonariusza – Banku Zachodniego WBK S.A. z dnia 24 lutego 2006 r. - uchwala się, co następuje:

§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie odwołuje ze składu Rady Nadzorczej NFI Magna Polonia S.A. Pana .............................................................


§ 2

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
2. Uchwała powzięta została w głosowaniu tajnym.



Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: powołania członka Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.




Działając na podstawie art. 385 § 1 Kodeksu spółek handlowych i art. 19 ust. 2 Statutu Funduszu - uchwala się, co następuje:



§ 1

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie powołuje do składu Rady Nadzorczej NFI Magna Polonia S.A. Pana / Panią ...............................................................................



§ 2

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia.
2. Uchwała powzięta została w głosowaniu tajnym.



Uchwała Nr / 2006
Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.
z dnia 13 kwietnia 2006 r.



w sprawie: ustalenia zasad wynagradzania Rady Nadzorczej Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A.



Działając na podstawie przepisów art. 25 Statutu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. - uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie ustala, że miesięczne wynagrodzenie członka Rady Nadzorczej NFI Magna Polonia S.A., z wyłączeniem Przewodniczącego, jest równe przeciętnemu miesięcznemu wynagrodzeniu brutto w sektorze przedsiębiorstw wraz z wypłatami z zysku w kwartale poprzedzającym kwartał, w którym dokonywane są wypłaty, pomnożone przez współczynnik 1,35.

2. Miesięczne wynagrodzenie Przewodniczącego Rady Nadzorczej jest równe przeciętnemu miesięcznemu wynagrodzeniu brutto w sektorze przedsiębiorstw wraz z wypłatami z zysku, w kwartale poprzedzającym kwartał, w którym dokonywane są wypłaty, pomnożonym przez współczynnik 1,9.

§ 2

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem powzięcia z mocą obowiązującą od dnia 1 maja 2006 r.

2. Traci moc obowiązującą uchwała Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Nr I/11/97 z dnia 10 września 1997 r. w sprawie ustalenia zasad wynagradzania Rady Nadzorczej.



Zarząd NFI Magna Polonia S.A. informuje, że projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Umowy z dnia 12 lipca 1995 roku o zarządzanie majątkiem Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Magna Polonia S.A. zostanie przekazany raportem bieżącym w ustawowym terminie o ile aneks do tej umowy wprowadzający zmiany zostanie podpisany przez Firmę Zarządzającą i Radę Nadzorczą reprezentującą NFI Magna Polonia S.A. zgodnie z art. 24 ust. 1 Ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 roku o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44 poz. 202 z późniejszymi zmianami).

Z poważaniem


Jerzy Bujko
Prezes Zarządu

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2006-03-23 Jerzy Bujko Prezes Zarządu Jerzy Bujko

Cena akcji 06magna

Cena akcji 06magna w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja 06magna aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI 06magna.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama