Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wawel S.A.: Raport dotyczący zakresu stosowania Dobrych Praktyk (2021-03-01)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 1/2021:Wawel Spółka Akcyjna Raport dotyczący zakresu stosowania Dobrych Praktyk

Firma: WAWEL
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. PL_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf
  2. EN_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf

Na podstawie par. 29 ust. 3 Regulaminu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. Wawel Spółka Akcyjna przekazuje raport dotyczący niestosowania zasad szczegółowych zawartych w zbiorze "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2016"<br><br><br>Polityka informacyjna i komunikacja z inwestorami <br><br>I.Z.1.3. schemat podziału zadań i odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu, sporządzony zgodnie z zasadą II.Z.1, <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Spółka nie publikuje na korporacyjnej stronie internetowej schematu wewnętrznego podziału zadań i odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu. Informacja ta jest podana częściowo i została zawarta w części III Regulaminu Zarządu.<br><br>I.Z.1.8. zestawienia wybranych danych finansowych spółki za ostatnie 5 lat działalności, w formacie umożliwiającym przetwarzanie tych danych przez ich odbiorców,<br>Komentarz spółki dotyczący sposobu stosowania powyższej zasady.<br>Spółka stosuje powyższą zasadę. Dane finansowe zamieszczone na stronie korporacyjnej mogą zostać przetworzone przez odbiorców, przy czym wymaga to przeniesienia przedmiotowych danych do stosownego programu.<br><br>I.Z.1.14. materiały przekazywane walnemu zgromadzeniu, w tym oceny, sprawozdania i stanowiska wskazane w zasadzie II.Z.10, przedkładane walnemu zgromadzeniu przez radę nadzorczą,<br>Komentarz spółki dotyczący sposobu stosowania powyższej zasady.<br>Wszystkie dotychczas wymagane oceny, sprawozdania i stanowiska przedkładane były walnemu zgromadzeniu przez radę nadzorczą. Zgodnie z nowymi wymaganiami Rada Nadzorcza Spółki dostosuje odpowiednio materiały przekazywane walnemu zgromadzeniu. <br><br>I.Z.1.16. informację na temat planowanej transmisji obrad walnego zgromadzenia - nie później niż w terminie 7 dni przed datą walnego zgromadzenia,<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Dotychczas Spółka nie prowadziła transmisji obrad walnego zgromadzenia.<br><br>I.Z.1.20. zapis przebiegu obrad walnego zgromadzenia, w formie audio lub wideo,<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Spółka nie dokonuje zapisu obrad walnego zgromadzenie, a tym samym nie udostępnia na korporacyjnej stronie internetowej zapisu przebiegu obrad walnego zgromadzenia w formie audio lub wideo.<br><br>I.Z.2. Spółka, której akcje zakwalifikowane są do indeksów giełdowych WIG20 lub mWIG40, zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim, przynajmniej w zakresie wskazanym w zasadzie I.Z.1. Niniejszą zasadę powinny stosować również spółki spoza powyższych indeksów, jeżeli przemawia za tym struktura ich akcjonariatu lub charakter i zakres prowadzonej działalności. <br>Komentarz spółki dotyczący sposobu stosowania powyższej zasady.<br>Spółka zapewnia dostępność swojej strony internetowej również w języku angielskim, przy czym wersje językowe raportów bieżących są zamieszczane na stronie internetowej do 24 godzin od upublicznienia raportu, natomiast w przypadku raportów okresowych opóźnienie może wynosić kilkanaście dni.<br><br><br>Zarząd i Rada Nadzorcza<br><br>II.Z.1. Wewnętrzny podział odpowiedzialności za poszczególne obszary działalności spółki pomiędzy członków zarządu powinien być sformułowany w sposób jednoznaczny i przejrzysty, a schemat podziału dostępny na stronie internetowej spółki.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Spółka nie publikuje na korporacyjnej stronie internetowej wewnętrznego podziału odpowiedzialności pomiędzy członków zarządu. Informacja ta jest podana częściowo i została zawarta w części III Regulaminu Zarządu.<br><br>II.Z.2. Zasiadanie członków zarządu spółki w zarządach lub radach nadzorczych spółek spoza grupy kapitałowej spółki wymaga zgody rady nadzorczej. <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Dodatkowa aktywność członka zarządu nie wpływa negatywnie na wykonywanie pełnionej funkcji w Spółce. Ponadto podejmowana aktywność zawodowa dotyczy podmiotów, które nie prowadzą działalności konkurencyjnej wobec Spółki. Zgodnie z Politykę Wynagrodzeń uchwaloną przez Radę Nadzorczą w dniu 27.04.2020 r. i przyjęta uchwałą WZA z dnia 27.05.2020 r. członkowie organów mają obowiązek notyfikowania Spółce członkostwo w innych organach zarządzających i nadzorczych, w których zasiadają.<br><br><br>Systemy i funkcje wewnętrzne<br><br>III.Z.1. Za wdrożenie i utrzymanie skutecznych systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance oraz funkcji audytu wewnętrznego odpowiada zarząd spółki.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Zarząd Spółki odpowiada za kontrolowanie wewnętrznych procesów jej działalności, w tym procesów zarządzania ryzykiem, przy czym w Spółce nie funkcjonują formalne procedury ukierunkowane wyłącznie na zarządzanie procesami kontroli wewnętrznej i zarządzanie ryzykiem. Niemniej jednak na system szeroko pojętej kontroli wewnętrznej w Spółce składa się szeregu procedur i regulacji wewnętrznych (zarządzenia, regulaminy wewnętrzne, instrukcje wewnętrzne, procedury opisujące najważniejsze procesy w Spółce, zakresy obowiązków poszczególnych komórek i pracowników itp.).
Dodatkowo Zarząd Spółki osobiście angażuje się na poszczególnych etapach wewnętrznych regulacji we właściwe funkcjonowanie całego systemu kontroli i na bieżąco monitoruje jego funkcjonowanie. <br><br>III.Z.2. Z zastrzeżeniem zasady III.Z.3, osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem, audyt wewnętrzny i compliance podlegają bezpośrednio prezesowi lub innemu członkowi zarządu, a także mają zapewnioną możliwość raportowania bezpośrednio do rady nadzorczej lub komitetu audytu.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Ze względu na skalę oraz rodzaj działalności prowadzonej przez Spółkę, nie wyodrębniono organizacyjnie jednostek odpowiedzialnych wyłącznie za zarządzanie ryzykiem, audyt wewnętrzny i compliance. <br><br>III.Z.3. W odniesieniu do osoby kierującej funkcją audytu wewnętrznego i innych osób odpowiedzialnych za realizację jej zadań zastosowanie mają zasady niezależności określone w powszechnie uznanych, międzynarodowych standardach praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. <br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Ze względu na skalę oraz rodzaj działalności prowadzonej przez Spółkę, nie wyodrębniono organizacyjnie jednostki (a tym samym kierownika tejże jednostki) odpowiedzialnej wyłącznie za audyt wewnętrzny.<br><br>III.Z.4. Co najmniej raz w roku osoba odpowiedzialna za audyt wewnętrzny (w przypadku wyodrębnienia w spółce takiej funkcji) i zarząd przedstawiają radzie nadzorczej własną ocenę skuteczności funkcjonowania systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, wraz z odpowiednim sprawozdaniem.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady, z uwagi na brak przedmiotowej funkcji w spółce. <br><br>III.Z.5. Rada nadzorcza monitoruje skuteczność systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, w oparciu między innymi o sprawozdania okresowo dostarczane jej bezpośrednio przez osoby odpowiedzialne za te funkcje oraz zarząd spółki, jak również dokonuje rocznej oceny skuteczności funkcjonowania tych systemów i funkcji, zgodnie z zasadą II.Z.10.1. W przypadku gdy w spółce działa komitet audytu, monitoruje on skuteczność systemów i funkcji, o których mowa w zasadzie III.Z.1, jednakże nie zwalnia to rady nadzorczej z dokonania rocznej oceny skuteczności funkcjonowania tych systemów i funkcji.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>W Spółce nie wyodrębniono systemów kontroli wewnętrznej, zarządzania ryzykiem, compliance oraz audytu wewnętrznego. <br><br><br>Walne zgromadzenie i relacje z akcjonariuszami<br><br>IV.Z.2. Jeżeli jest to uzasadnione z uwagi na strukturę akcjonariatu spółki, spółka zapewnia powszechnie dostępną transmisję obrad walnego zgromadzenia w czasie rzeczywistym.<br>Spółka nie stosuje powyższej zasady.<br>Dotychczas Spółka nie transmitowała obrad walnego zgromadzenia w czasie rzeczywistym.. Niezwłocznie po zakończeniu walnego zgromadzenia, Spółka publikuje raport bieżący, zawierający treść podjętych uchwał, umożliwiając tym samym wszystkim akcjonariuszom zapoznanie się z przebiegiem walnego zgromadzenia.<br><br><br>Konflikt interesów i transakcje z podmiotami powiązanymi<br><br>V.Z.5. Przed zawarciem przez spółkę istotnej umowy z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5% ogólnej liczby głosów w spółce lub podmiotem powiązanym zarząd zwraca się do rady nadzorczej o wyrażenie zgody na taką transakcję. Rada nadzorcza przed wyrażeniem zgody dokonuje oceny wpływu takiej transakcji na interes spółki. Powyższemu obowiązkowi nie podlegają transakcje typowe i zawierane na warunkach rynkowych w ramach prowadzonej działalności operacyjnej przez spółkę z podmiotami wchodzącymi w skład grupy kapitałowej spółki.<br>
W przypadku, gdy decyzję w sprawie zawarcia przez spółkę istotnej umowy z podmiotem powiązanym podejmuje walne zgromadzenie, przed podjęciem takiej decyzji spółka zapewnia wszystkim akcjonariuszom dostęp do informacji niezbędnych do dokonania oceny wpływu tej transakcji na interes spółki.<br>Komentarz spółki dotyczący sposobu stosowania powyższej zasady.<br>W dniu 27.04 2020 r. Spółka po podjęciu przez Radę Nadzorczą stosownej uchwały wdrożyła Procedurę Okresowej Oceny Istotnych Transakcji w Spółce.<br><br>V.Z.6. Spółka określa w regulacjach wewnętrznych kryteria i okoliczności, w których może dojść w spółce do konfliktu interesów, a także zasady postępowania w obliczu konfliktu interesów lub możliwości jego zaistnienia. Regulacje wewnętrzne spółki uwzględniają między innymi sposoby zapobiegania, identyfikacji i rozwiązywania konfliktów interesów, a także zasady wyłączania członka zarządu lub rady nadzorczej od udziału w rozpatrywaniu sprawy objętej lub zagrożonej konfliktem interesów.

Spółka nie stosuje powyższej zasady.
Spółka częściowo przestrzega niniejszej zasady szczegółowej poprzez zapisy zawarte w „Polityce Wynagrodzeń” oraz „Kodeksie etyki” dotyczące konfliktu interesów.


Wynagrodzenia

VI.Z.1. Programy motywacyjne powinny być tak skonstruowane, by między innymi uzależniać poziom wynagrodzenia członków zarządu spółki i jej kluczowych menedżerów od rzeczywistej, długoterminowej sytuacji finansowej spółki oraz długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy i stabilności funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Nie ma zastosowania.
W Spółce nie funkcjonują programy motywacyjne oparte na kapitale spółki skierowane do członków zarządu spółki i jej kluczowych menedżerów.

VI.Z.2. Aby powiązać wynagrodzenie członków zarządu i kluczowych menedżerów z długookresowymi celami biznesowymi i finansowymi spółki, okres pomiędzy przyznaniem w ramach programu motywacyjnego opcji lub innych instrumentów powiązanych z akcjami spółki, a możliwością ich realizacji powinien wynosić minimum 2 lata.
Nie ma zastosowania.
W Spółce nie funkcjonują programy motywacyjne skierowane do członków zarządu spółki i jej kluczowych menedżerów, w ramach których przyznawane są opcje lub inne instrumenty powiązane z akcjami spółki.

VI.Z.4. Spółka w sprawozdaniu z działalności przedstawia raport na temat polityki wynagrodzeń, zawierający co najmniej:
  • 1) ogólną informację na temat przyjętego w spółce systemu wynagrodzeń,
  • 2) informacje na temat warunków i wysokości wynagrodzenia każdego z członków zarządu, w podziale na stałe i zmienne składniki wynagrodzenia, ze wskazaniem kluczowych parametrów ustalania zmiennych składników wynagrodzenia i zasad wypłaty odpraw oraz innych płatności z tytułu rozwiązania stosunku pracy, zlecenia lub innego stosunku prawnego o podobnym charakterze – oddzielnie dla spółki i każdej jednostki wchodzącej w skład grupy kapitałowej,
  • 3) informacje na temat przysługujących poszczególnym członkom zarządu i kluczowym menedżerom pozafinansowych składników wynagrodzenia,
  • 4) wskazanie istotnych zmian, które w ciągu ostatniego roku obrotowego nastąpiły w polityce wynagrodzeń, lub informację o ich braku,
  • 5) ocenę funkcjonowania polityki wynagrodzeń z punktu widzenia realizacji jej celów, w szczególności długoterminowego wzrostu wartości dla akcjonariuszy i stabilności funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Spółka nie stosuje powyższej zasady.
Spółka przyjęła Polityka Wynagrodzeń, która uchwalona została przez Radę Nadzorczą w dniu 27.04.2020 r. i przyjęta uchwałą Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Wawel S.A. z dnia 27.05.2020 r., przy czym powyższe dane nie są prezentowane w sprawozdaniu z działalności, a w sporządzanym przez Radę Nadzorczą spółki „Sprawozdaniu o wynagrodzeniach Członków Zarządu i Rady Nadzorczej”.


PL_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf
PL_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf
EN_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf
EN_GPW_dobre_praktyki_WAWEL.pdf

Data
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Podpis
2021-03-01 13:11:04 Dariusz Orłowski Prezes Zarządu
2021-03-01 13:11:04 Tomasz Trela Prokurent

Cena akcji Wawel

Cena akcji Wawel w momencie publikacji komunikatu to 589.98 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Wawel aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Wawel.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama