Google publikuje nowe wytyczne strategii reklamowej dla produktów finansowych. Gigant technologiczny nie będzie promować kryptowalut, ICO, ani transakcji związanych z rynkiem walut cyfrowych.
Google, tak samo jak Facebook, nie pozwoli aby w jego serwisach pojawiały się płatne reklamy promujące kryptowaluty. Nowa strategia reklamowa Google, dotycząca produktów finansowych zabroni wszelkich form reklam rynku kryptowalut, nawet zaufanych giełd i dostawców. W oświadczeniu Google, czytamy także, że wśród niedozwolonych reklam znajdą się te promujące opcje binarne. Nowa strategia ma wejść w życie w połowie roku, w czerwcu 2018. W oświadczeniu Google, zawarto także informację dla instrumentów Forex oraz kontraktów CFD. Te muszą pozyskać certyfikat Google, aby móc reklamować się przez Google AdWords. W przypadku tych instrumentów finansowych, należy spełnić trzy warunki w celu pozyskania certyfikatu Google:
- podmiot musi być licencjonowany przez krajowy regulator finansowy,
- reklamy podmiotu na AdWords i landing pages muszą być zgodne z polityką AdWords,
- podmiot musi przestrzegać prawa regulującego funkcjonowanie spekulacyjnych produktów finansowych.
Certyfikacja produktów finansowych podlegających ograniczeniom Google (Europa)
Reklamodawcy moga ubiegać się o certyfikat już od marca tego roku.