Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Google przywraca reklamy kryptowalut, jednak tylko dla wybranych

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Internetowy gigant, jakim bez wątpienia jest koncern Google, zdecydował się na rozluźnienie swojej poprzedniej decyzji, mającej na celu blokowanie reklam związanych z kryptowalutami i powiązanymi produktami finansowymi. Reklamy kryptowalut nie zostaną jednak przywrócone dla wszystkich oraz wszędzie. Liberalizacja zakazu reklam powiązanych z kryptowalutami przez Google została poprzedzona decyzją największego świecie serwisu społecznościowego Facebook, który w czerwcu również złagodził swój poprzedni zakaz.

Czytaj także: Facebook przywróci reklamy kryptowalut. Jednak nie wszystkie i nie dla każdego

We wtorek 26 czerwca serwis społecznościowy Facebook zaktualizował swoje zasady dotyczące reklamowania za jego pomocą kryptowalut i treści bezpośrednio z nimi związanych. Na Facebooka powrócą reklamy kryptowalut - jednak nie wszystkie, lecz te zaakceptowane przez portal.   Reklama nie dla każdego.. Czytaj
Facebook przywróci reklamy kryptowalut. Jednak nie wszystkie i nie dla każdego

 

Google ogłosił plany blokowania reklam AdWords i AdSense powiązanych z kryptowalutami oraz ICO w marcu tego roku, zaś sam zakaz wszedł w życie w czerwcu. Decyzja została uzasadniona troską o bezpieczeństwo użytkowników, którzy mogli paść ofiarą oszustwa, a także zainwestować kapitał w instrumenty finansowe o wysokim ryzyku, których funkcjonowania nie rozumieją.

Nie da się ukryć, że na przełomie 2017 i 2018 r. szczególnie reklamy AdWords były swoistym siedliskiem nieuczciwych ofert i prób podszywania się (phishingu) m.in. pod giełdy walut cyfrowych, czy popularne portfele kryptowalutowe.

Reklama

 

We wtorek 25 września Google zaktualizowało swoją politykę dla reklamodawców, zezwalając regulowanym podmiotom (giełdom i kantorom kryptowalut) z całego świata na reklamowanie produktów i ofert związanych z walutami cyfrowymi na terenie Stanów Zjednoczonych i Japonii, z zastrzeżeniem że każdy reklamodawca będzie musiał przejść niezależny proces weryfikacji w obu krajach. Zmiany wejdą w życie od początku października. Warto zauważyć, że obecny zakaz został utrzymany dla reklam ICO oraz porad inwestycyjnych.

Można domyślić się, że w przyszłości Google przywróci reklamy związane z kryptowalutami również na terenie innych krajów, o ile opisywany model weryfikacji reklam i reklamodawców okaże się efektywny.

 

Spółka Alphabet (GOOG:NASDAQ), do której należy Google jest obecnie wyceniana na 828 mld dolarów, co czyni ją jedną z najdroższych publicznych spółek na świecie. Google, mimo tego że oferuje większość swoich usług za darmo (m.in. Analytics, YouTube, Gmail) w swoim modelu biznesowym stawia na płatną reklamę, z której pochodzi ok. 85% jej przychodów. Firma uzyskała ponad 54 mld przychodu w pierwszym półroczu 2018 r.

 

Reklama

Czytaj także: Sfinansowana w ICO przeglądarka Brave rośnie w siłę, kosztem problemów Google Chrome

Przeglądarka internetowa Brave, stawiająca na prywatność i bezpieczeństwo danych użytkowników i będąca częścią projektu Basic Attention Token (BAT) zdobywa coraz większy udział w rynku, korzystając z kontrowersyjnych zmian w polityce prywatności najpopularniejszej przeglądarki Google Chrome.   W .. Czytaj
Sfinansowana w ICO przeglądarka Brave rośnie w siłę, kosztem problemów Google Chrome

 

Zgarnij książkę Zawód Inwestor giełdowy. Nowe ujęcie w promocyjnej cenie:
 

Sprawdź promocję!

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Darek Dziduch

Darek Dziduch

Redaktor portalu FXMAG i wydawca magazynu Inwestor. Nagrywa na YouTube materiały edukacyjne, poruszając tematy związane przede wszystkim z inwestycjami, finansami osobistymi i gospodarką.

Obserwuj autoraTwitter


Reklama
Reklama