Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

polityka handlowa UE.

Komisja Europejska przedstawiła we wtorek projekt wprowadzenia stałych, sięgających nawet 36,3 proc. ceł, którymi mogą zostać objęte wszystkie wyprodukowane w ChRL pojazdy elektryczne, a więc także te, które wytwarzane są tam przez firmy europejskie. Jeśli państwa członkowskie nie sprzeciwią się propozycji, to wejdzie ona w życie do 30 października i cła będą obowiązywać przez pięć lat.

Wysokie cła nadwyrężają zaufanie chińskich przedsiębiorstw działających i inwestujących w Europie - przekazała państwowa telewizja CCTV za CAAM.

 

>> Czytaj też: KE proponuje Muskowi niższe cła od innych producentów. Jak zareaguje kurs TESLI? (wtorek, 20 sierpnia)

 

Reklama

Zdaniem stowarzyszenia wprowadzenie wysokich stawek celnych będzie miało poważny negatywny wpływ na rozwój przemysłu motoryzacyjnego w UE, zwiększenie lokalnych możliwości zatrudnienia w UE oraz osiągnięcie ekologicznego i zrównoważonego rozwoju.

Na początku sierpnia Chiny skierowały decyzję Komisji Europejskiej, nakładającą tymczasowe cła na import pojazdów elektrycznych z ChRL, do organu rozstrzygania sporów Światowej Organizacji Handlu (WTO). W ocenie Pekinu postanowienia KE nie mają podstaw prawnych.

 

(PAP)

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z polityka handlowa UE.