Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Marże EBIT i EBITDA

Spółka CCC, która w połowie marca - po ponad siedmiu latach obecności w indeksie blue-chipów - wyleciała z WIG20, pokazała wstępne wyniki finansowe za drugi kwartał, które pozytywnie zaskakują. Zysk operacyjny okazał się ponaddwukrotnie wyższy od zeszłorocznego i prawie trzy razy lepszy od tego, co zakładali analitycy.

 

 

CCC z wynikami powyżej oczekiwań

Reklama

Po zakończeniu wtorkowej sesji spółka obuwnicza CCC opublikowała szacunkowe wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2023/24, czyli okres od maja do lipca. W tym czasie CCC osiągnęła 221 mln złotych wyniku EBITDA i 72 mln PLN zysku operacyjnego. Jest to rezultat zauważalnie powyżej oczekiwań analityków - konsensus PAP Biznes zakładał bowiem zysk EBITDA na poziomie 189,7 mln zł, a zysk EBIT (operacyjny) na poziomie 26,6 mln złotych.

Dla porównania, rok wcześniej CCC osiągnęło 31 mln zł zysku operacyjnego, a zysk EBITDA wyniósł 179 mln zł, oznacza to poprawę EBIT o 130% r/r oraz wyniku EBITDA o ponad 23% r/r.

Spółka podała, że jej przychody ze sprzedaży w drugim kwartale wyniosły 2,42 mld PLN w porównaniu do 2,38 mld złotych w poprzednim roku (wzrost o niecałe 2% r/r). Analitycy spodziewali się jednak wyższych przychodów, na poziomie 2,45 mld zł.

Zobacz również: To może być strzał w 10! Na rynku pojawia się "lek na otyłość", a akcje producenta wystrzeliwują

 

 

Reklama

Marże EBIT i EBITDA wyniosły odpowiednio 3 proc. (wzrost o 1,7 pkt. proc. w porównaniu do roku poprzedniego) oraz 9,1 proc. (wzrost o 1,6 pkt. proc. w porównaniu do roku poprzedniego).

Jeśli chodzi zaś o marżę brutto ze sprzedaży CCC, to spadła ona o 1,8 pkt. proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając poziom 45,7 proc.

CCC już czwarty kwartał z rzędu obniża koszty sprzedaży i administracji (spadek o 9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego). Rentowność operacyjna i EBITDA wyniosła odpowiednio 11,4 proc. i 21,2 proc.

Przychody ze sprzedaży marki CCC spadły o 12% w skali roku (wysoka baza + niesprzyjające warunki makro), zaś udział sprzedaży internetowej wzrósł do 28% całkowitych przychodów (wzrost sprzedaży wyniósł 23% r/r).

Zobacz również: Akcje firm z sektora farmaceutycznego w górę! Nowe leki dadzą nowy potencjał wzrostu?

 

Powierzchnia handlowa CCC zmniejszyła się o łącznie 6000 metrów kwadratowych, co stanowi spadek o 1% w porównaniu do roku poprzedniego.

Marka HalfPrice, należąca do CCC, utrzymuje wysoką dynamikę - osiągnęła przychody w wysokości 338 mln złotych, co stanowi wzrost o 86% w porównaniu do roku poprzedniego, przy wzroście powierzchni sprzedażowej o 49%.

W drugim kwartale przychody marki Modivo wzrosły o 39% w porównaniu do roku poprzedniego, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w całej grupie o 4% w porównaniu do roku poprzedniego roku - wyniosły one 1 mld zł. Wynik EBITDA był jednak ujemny i wyniósł -5 mln PLN.

Zapasy w segmencie CCC zmniejszyły się o 34% r/r, w przypadku Modivo wzrosły o 95% r/r (ekspansja sieci sprzedażowej), a Modivo zredukowało zapasy o 5%.

Reklama

Wtorkowa sesja zakończyła się dla CCC na kursie 48,4000 PLN. Akcje spółki odzieżowej od początku roku zyskują 11,5%, jednak w ciągu ostatnich pięciu lat spadek kursu przekroczył -75%.

Na otwarciu środowej sesji kurs akcji CCC rośnie powyżej 51,3000 PLN, czyli o ponad 6%.

Zobacz również: Kontrowersyjna spółka ogłasza, że będzie rozminowywać Ukrainę - kurs wystrzelił, ale diabeł tkwi w szczegółach 

Czytaj więcej

Wkrótce pojawią się pierwsze materiały związane z Marże EBIT i EBITDA

Sprawdź koniecznie materiały, które poleca nasza redakcja: