Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Komputronik

W minionym roku spółki z Grupy Komputronik wypracowały łącznie 2 mld złotych przychodów, a ich łączny zysk na sprzedaży wyniósł 225,5 mln zł (wzrost o 2%). Zysk operacyjny wyniósł 16,6 mln PLN i był wyższy o ponad 74% w porównaniu do poprzedniego roku.

Pomimo funkcjonowania

na jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków w Europie, Grupa Komputronik poprawiła swoje wyniki. Za okres kwiecień 2018 – marzec 2019 wypracowała ona 10,7 mln zł zysku brutto oraz 7,9 mln zł netto. – Z optymizmem i nadzieją patrzymy w przyszłość, liczymy na możliwość dalszego zwiększania sprzedaży i jej rentowności, co pozwoli na sprostanie oczekiwaniom naszych klientów oraz umożliwi budowanie pozytywnych doświadczeń naszych pracowników i ich satysfakcji z efektów pracy – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

W minionych dwunastu miesiącach Grupa Komputronik wdrożyła wiele nowych rozwiązań, które pozwoliły umocnić jej swoją pozycję na rynku. Usprawnione zostały także działania dotychczasowych usług: elastyczne raty, ubezpieczenia i natychmiastowa wysyłka produktu oraz profesjonalne doradztwo i wsparcie serwisowe. W ostatnich tygodniach firma wprowadziła także obsługę nowych form płatności - GooglePay, ApplePay oraz VisaCheckout.

Strategia omnichannel

W ramach swojej struktury Komputronik powołał Radę Omnichannel. – Nadrzędnym celem powołania Rady Omnichannel jest multidyscyplinarne i sprawne podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na kształt sprzedaży oraz działania marketingowe Grupy Komputronik. Skład Rady pozwala na kompetentne i sprawne reagowanie na potrzeby rynku i dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe – komentuje Wojciech Buczkowski. Dzięki wdrożonej strategii omnichannel klienci Grupy Komputronik mają dostęp do usług i produktów w każdym kanale.

W 2018 r. Grupa Komputronik

poszerzyła sieć salonów własnych i partnerskich. Obecnie na terenie całego kraju klienci mogą korzystać z ponad 200 punktów sprzedaży. – Dalej mocno inwestujemy i rozwijamy sprzedaż stacjonarną, jednocześnie kładziemy nacisk na e-commerce i jego wzmacniającą funkcję dla modelu sprzedaży tradycyjnej. Nasz sklep Komputronik.pl jest najdłużej działającą platformą internetową w kraju. Widzimy, że nasze doświadczenie i know-how przekładają się na zaufanie klientów, którzy bardzo chętnie korzystają z naszej oferty internetowej – mówi Wojciech Buczkowski.

Z pomocą innym

Reklama

W 2018 r. Komputronik powołał do życia Fundację Komputronik. Jej statutowym działaniem jest ułatwianie dostępu do innowacyjnych narzędzi wspierających nowoczesną edukację i motywujących do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego. Przez kilka miesięcy funkcjonowania Fundacja wsparła wielu beneficjentów. Pomoc otrzymali między innymi: Dawid Bartniczak – trzynastolatek o nieprzeciętnych umiejętnościach programistycznych, Arkadiusz Gerlic – nauczyciel, który uczy języka niemieckiego w niekonwencjonalny sposób czy studenci Politechniki Poznańskiej tworzący zespół PUT Motorsport. Fundacja zaangażowała się także we współpracę z Czapski Art Foundation przy projekcie OFUTURE ZONE, Poznań Mentoring Walk oraz konkurs „Smart City – wakacyjne poszukiwania” organizowany przez Miasto Poznań i Wielkopolskie Centrum Wspierania Innowacyjności. 

Czytaj więcej