Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ile w Polsce jest sklepów Dino

Grupa Dino Polska podsumowała wyniki za I półrocze 2023 r. Kontynuowano ekspansję w kraju, otwierając ponad 100 nowych placówek handlowych. Spółka sprzeciwiła się rekomendacjom analityków, notując lepsze wyniki od prognoz. 

 

  • Od stycznia do końca czerwca grupa Dino otworzyła łącznie 113 sklepów w całej Polsce. 
  • Sieć liczy obecnie 2272 markety na terenie kraju. 
  • W skali roku zwiększono zatrudnienie o ponad 4,5 tys. pracowników. 

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

 

Dino Polska kontynuuje ekspansję w kraju 

W ostatnich dniach czerwca sieć liczyła 2272 sklepy. W analogicznym okresie roku ubiegłego w skład grupy wchodziło 1975 marketów. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 894,2 tys. mkw. wobec 775,0 tys. mkw. rok temu. W I kw. przychody były o 43,8% wyższe niż w I kw. 2022 r.

Zobacz również: “Załamanie na rynku nastąpi w ciągu dwóch lat”? Autorytet giełdowy ostrzega inwestorów

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG 20 - YTD

 grafika numer 1 grafika numer 1

Reklama

Źródło: TradingView 

 

Spółka sprzeciwia się rekomendacjom analityków

Jeszcze w kwietniowych komunikatach większość analityków rekomendowała sprzedaż (cena docelowa kształtowała się w okolicy 380 zł). Aktualny kurs wynosi 462 zł. Od tego czasu spółka urosła o ok. 20%.  

Jak widać, ekspansja sieci w pierwszych etapach skupiała się na obszarze Polski zachodniej. Od 2022 r. sklepy Dino są już w każdym województwie. Jeszcze w 2012 r. markety ulokowane były w połowie wojewódzkich okręgów administracyjnych. W II kwartale uruchomiono ósme centrum dystrybucyjne zlokalizowane w województwie kujawsko-pomorskim. 

 

Ekspansja Dino Polska - 2022 rok 

Reklama

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: Grupa Dino 

 

W początkowych etapach sieć marketów rozwijano głównie w mniejszych miejscowościach. O jej sukcesie przesądza m.in. fakt posiadania gruntów (na których znajdują się sklepy) na własność. 

W I kw. sprzedaż LFL Dino (w sklepach istniejących od ponad 12 miesięcy) wzrosła o 27,2%, względem 20,4% w analogicznym okresie 2022 r. Wskaźnik LFL oraz rozwój nowych placówek przyczynił się do wzrostu całkowitych przychodów ze sprzedaży z 3,85 mld zł w I kw. 2022 r. do 5,54 mld zł obecnie, co daje 43,8%.  

Reklama

Przedstawiciele zarządu zwracają uwagę, że ekspansja geograficzna pozostaje priorytetem grupy. 

Ekspansja geograficzna pozostaje jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Choć w 2022 r. nieznacznie skorygowaliśmy w dół krótkoterminowe plany dotyczące wydatków inwestycyjnych, tak by lepiej przygotować firmę do funkcjonowania w bardziej wymagającym otoczeniu ekonomicznym, to zapotrzebowanie konsumentów na sklepy w formacie Dino, które widzimy przy okazji każdego nowego otwarcia utwierdza nas w przekonaniu o dużym potencjale dalszego rozwoju naszej sieci” - przekazał w komunikacie wynikowym Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska. 

Na uwagę zasługują również nakłady inwestycyjne. Te w I kwartale wyniosły 311 mln zł. W skali roku zwiększono zatrudnienie do 38,1 tys. osób (na koniec kwartału), które było o 4,7 tys. wyższe niż rok wcześniej. Podczas podsumowania wyników za 2022 r. Michał Krauze wspominał, że celem będzie utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej. 

Polską sieć najczęściej porównuje się do sieci Biedronka, za którą odpowiada portugalski podmiot  Jeronimo Martins. W I kw. EBITDA Dino była na poziomie 458,2 mln zł, natomiast Jeronimo Martins - 390 mln EUR. W przypadku Biedronki w I kw. sprzedaż LfL wzrosła o 24,5%, a przychody w euro wzrosły o 26% do poziomu 4,8 mld EUR.

Zobacz również: Ceny mieszkań w Polsce: ile trzeba zarabiać, żeby móc otrzymać obecnie kredyt?

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z ile w Polsce jest sklepów Dino