Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ambra sa akcje

Pogorszenie się nastrojów konsumenckich oraz późniejszy niż przed rokiem termin świąt wielkanocnych spowodowały spadek sprzedaży Grupy AMBRA w trzecim kwartale roku obrotowego 2021/2022 o 1,8% do 130,2 mln zł.

W tym okresie najlepiej sprzedawały się wina musujące DORATO w Polsce i ZAREA w Rumunii osiągając dwucyfrową dynamikę sprzedaży. Podobnie jak w poprzednich kwartałach dynamicznie rosła sprzedaż napojów bezalkoholowych dla dzieci. Sprzedaż do gastronomii osiągnęła poziom zbliżony do okresu przed pandemią COVID-19. Najbardziej znaczące spadki sprzedaży odnotowały wina spokojne w Polsce, w hiper- i supermarketach, czego rezultatem był spadek przychodów na tym rynku o 5,5%.

Na zagranicznych rynkach działalności Grupy AMBRA ponownie najszybszy wzrost został osiągnięty w Rumunii, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła 15,5% (w walucie lokalnej). Na rynkach Czech i Słowacji sprzedaż liczona w koronach czeskich spadła natomiast o 1,6%.

W trzecim kwartale 2021/2022 r. rentowność marży ze sprzedaży była niższa na skutek wzrostu cen zakupu. Jednocześnie rosły koszty dystrybucji (paliwa, wynagrodzenia). Wzrost pozostałych kosztów działalności operacyjnej spowolnił natomiast w porównaniu do poprzednich kwartałów i wyniósł 7,7%.

Reklama

Niższa sprzedaż i presja kosztowa przełożyły się na spadek EBIT o 5,5 mln zł, czyli o 84,1% w porównaniu z trzecim kwartałem poprzedniego roku obrotowego. Stosunkowo mniejsze pogorszenie wyniku w spółkach ze stuprocentowym udziałem AMBRA S.A. pozytywnie wpłynęło na udziały mniejszości. W efekcie wynik netto przypadający akcjonariuszom większościowym spadał wolniej niż EBIT i wyniósł -0,5 mln zł.

Rosnące koszty zakupu stanowią wyzwanie dla rentowności naszej działalności. Dlatego wprowadzamy znaczące podwyżki cen sprzedaży naszych produktów. Jednocześnie nadal pracujemy nad dalszym wzmacnianiem naszych marek i inwestujemy w ich rozwój, co zwiększy ich długookresową wartość. ” – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.

Niższa dynamika sprzedaży Grupy AMBRA – raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2021/2022 - 1Niższa dynamika sprzedaży Grupy AMBRA – raport za trzeci kwartał roku obrotowego 2021/2022 - 1

 

Grupa AMBRA

Reklama

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, FRESCO, PICCOLO, PLISKA, CYDR LUBELSKI, ZAREA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.

Czytaj więcej