Tuż przed sesją Allegro opublikowało wyniki. Te pozytywnie zaskoczyły rynek, wykraczając poza oczekiwania analityków. Polski gigant e-commerce stara się dopasować do zmiany warunków w handlu elektronicznym.
- Analitycy zwracają uwagę przede wszystkim na poprawę rentowności.
- Czeski oddział radzi sobie coraz lepiej.
- Allegro ma ambitne plany ekspansji na 2024 rok.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo
Allegro pokazało wyniki! Jest zaskoczenie
Skorygowana EBITDA grupy w III kwartale wzrosła o 26%, osiągając 677 mln zł (konsensus zakładał 655,7 mln zł). Zwiększyły się przychody o 4,8% do poziomu 2,432 mld zł. Zaskoczył również zysk netto, który wyniósł 241,7 mln zł wobec przewidywanych przez analityków 208,9 mln zł. Warto przypomnieć, że w poprzednim roku odczyty znacząco różnily się od bieżących. Mowa w szczególności o 2,2 mld zł straty netto, którą wykazano w wynikach za III kwartał 2022 r. W tym przypadku istotne znaczenie miało uwzględnienie niepieniężnego odpisu z uwagi na utratę wartości aktywów Mall Group i WE|DO (ok. 2,29 mld zł).
"Wyniki Allegro za trzeci kwartał w Polsce były naprawdę wyjątkowe: skorygowana marża EBITDA w stosunku do GMV wyniosła 5,86%, czyli o prawie 1 punkt procentowy więcej rok do roku, a wskaźnik długu do skorygowanego zysku EBITDA obniżył się do akceptowalnego poziomu 2,17x" - skomentował Jon Eastick, CFO Allegro.
Zobacz także: Firma z GPW była gwiazdą, dziś jej kurs zanurkował do poziomu najniższego od roku
Najważniesze dane - Allegro
Źródło: Raport wynikowy Allegro
W kontroli nad kosztami miał pomóc program "Fit to Grow". Jak przekazano w komunikacie, pozwolił na ograniczenie wydatków, jednocześnie skupiając się na wykorzystaniu możliwości logistycznych i technologicznych.
Zobacz także: Prawie 5 mln transakcji dziennie - Polacy pokochali tę aplikację
Szykuje się pracowity 2024 rok
W przyszłym roku uruchomione mają zostać platformy w innych krajach regionu. Wspomniano o Słowacji, Węgrzech, Chorwacji czy Słowenii. Jak przekazano, przedstawiciele mają nadzieję, że w 2024 r. "klienci z całej Europy Środkowej wybierali prezenty świąteczne na Allegro”.
Allegro funkcjonuje już w Czechach, gdzie, jak zwraca uwagę prezes Allegro Roy Perticucci, w zaledwie kilka miesięcy po pełnym uruchomieniu Allegro.cz zakupy na nowej platformie zrobiło ponad 1,1 mln konsumentów. W III kwartale GMV Allegro.cz wzrosło do 195 mln zł, co stanowi wzrost o 3,4 raza kw/kw.
"Spełniliśmy wszystkie oczekiwania na trzeci kwartał, działalność Allegro w Polsce osiąga świetne wyniki, a nasz nowo uruchomiony marketplace Allegro.cz szybko się rozwija. Tempo wzrostu GMV w Polsce było wyraźnie szybsze od nominalnej sprzedaży detalicznej w kraju w trzecim kwartale. Choć generalnie konsumenci są mniej chętni, by kupować droższe produkty, na Allegro wydali więcej niż rok temu" - podsumował wyniki Roy Perticucci, prezes Allegro.
Po wynikach kurs traci nawet 9% w trakcie sesji, czemu towarzyszy ogromny wolumen. To najprawdopodobniej widmo słabszych prognoz, które mają się zmaterializować w przyszłości.
"Bardzo wysokie planowane nakłady marketingowe i bardziej konserwatywne oczekiwanie, co do marży na sprzedaży towarów w 1P są prawdopodobnie kluczowymi czynnikami odpowiedzialnymi za tak wysoką oczekiwaną stratę" - skomentowali analitycy DM Trigon, cytowani przez PAP.
Notowania Allegro na tle indeksu WIG20 - YTD
Źródło: TradingView
Zobacz także: Spółka GPW pokazała wyniki sprzedaży głośnej gry! Co na to rynek?
#Allegro #eCommerce #marketplace
— Robert Ditrych (@rditrych) November 16, 2023
???? Istotna poprawa rentowności i cash flow ???? Allegro w Q3 r/r:
• Adj. EBITDA + 26% r/r, przy wzroście Przychodów o zaledwie 4.8% r/r
• Wysoka dynamika EBITDA w efekcie poprawy Take Rates na biznesie w PL (wzrost z 11.1% do 11.9%) oraz
•… pic.twitter.com/5WfmzRSCGm