Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Święta pod znakiem e-commerce’u. Sprawdź, jak przygotować e-sklep na szczyt sezonu sprzedażowego w roku w trybie last minute

|
selectedselectedselected
Święta pod znakiem e-commerce’u. Sprawdź, jak przygotować e-sklep na szczyt sezonu sprzedażowego w roku w trybie last minute | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Tegoroczny Black Friday kolejny rok z rzędu wiązał się z potężnym skokiem sprzedażowym. Widać to dzisiaj już na przykładzie sklepów korzystających z oprogramowania Shoper, które odnotowały zamówienia o wartości ponad 50 milionów złotych. To o 55 proc. więcej w porównaniu z ubiegłoroczną edycją święta zakupowego. O połowę wzrosła również liczba zamówień[1]. To jednak nie koniec, a dopiero początek całego sezonu atrakcyjnych ofert. W ubiegłym roku tylko 16 proc. świątecznego budżetu było przeznaczane na zakupy podczas Black Friday – ponad połowę zakupów robiliśmy między 1 grudnia a… 31 stycznia[2]. Z tego względu Booste wydało darmowy e-book dla e-sklepów, który podpowiada, jak można zmaksymalizować zyski tuż przed Świętami – a nawet po nich.

Wielkie e-sklepy na sezon świąteczny przygotowują się już na kilka miesięcy przed, zarówno marketingowo, jak i pod kątem zatowarowania. Tymczasem mniejsi przedsiębiorcy, bywają stale zajęci wieloma różnymi sprawami jednocześnie: od technikaliów, przez finanse, a na zarządzaniu sklepem kończąc. I nagle odkrywają, że sezon jest tuż-tuż, a oni jeszcze nie do końca są przygotowani finansowo – zauważa Jakub Pietraszek, CEO Booste.

Booste, firma będąca liderem na rynku pożyczek dla przedsiębiorstw e-commerce’owych w modelu rat pobieranych od miesięcznego procentu obrotów, wraz z Partnerami przygotowała obszerny poradnik dla e-sklepów, który pokazuje, jak przyciągnąć uwagę klientów w ostatnim kwartale roku. Darmowy ebook wykorzystuje wiedzę ekspertów z różnych firm działających w obszarach związanych z e-commerce.

Zawarte w nim informacje obejmują m.in.:

1. Wykorzystanie last-minute wskazówek SEO

– SEO (pozycjonowanie) jednoznacznie kojarzy się usługą o charakterze długofalowym i słusznie, natomiast możemy wyróżnić też działania z gatunku "real time SEO", czyli podejmowane tu i teraz, mające na celu wykorzystanie nadarzającej się okazji. Taką okazją mogą być święta – mnóstwo osób szuka w tym czasie inspiracji i pomysłów na prezent dla swoich bliskich, a tym prezentem mogą być produkty, które mamy w sprzedaży. Odpowiednio przygotowany artykuł blogowy, tymczasowa zmiana opisów META i inne zabiegi nastawione na frazy związane ze świętami mogą uratować sprzedaż w tym okresie – podkreśla Paweł Borowik, Prezes Zarządu Grupa iCEA S.A., agencji SEO.

Co robić, jeśli jednak zabrakło czasu? Przedsiębiorcy przygotowujący się w trybie last minute, mogą wykorzystać narzędzia takie jak Google Search Console czy Google Analytics, aby przeanalizować popularność poszczególnych adresów URL i powiązanych z nimi frazami. W ten sposób można znaleźć podstrony produktów, które cieszyły się w ubiegłym roku szczególnym zainteresowaniem osób odwiedzających sklep. To dobry punkt wyjścia do dalszych działań, czyli np. dodatkowej promocji najpopularniejszego produktu z ubiegłego roku czy szczególnego wybicia go na stronie głównej.

2. Postawienie na moc notyfikacji i wiadomości

Reklama

Nikt z nas nie lubi sytuacji, gdy w jednej sekundzie dostajemy powiadomienie o promocji w danym sklepie na maila, SMSem i jeszcze do tego pushem z aplikacji mobilnej. Automatyzacja komunikacji marketingowej to ważny element zwiększania konwersji w okresie świątecznym, dlatego musi być robiona „z głową” – wskazuje Anna Małecka, Business Development Director w SAREsystem, produkcie Digitree Group, który umożliwia prowadzenie precyzyjnie targetowanej komunikacji w kanałach e-mail i mobile.

E-maile, SMS-y, powiadomienia w social mediach czy przez aplikacje – każdy z tych kanałów ma nieco inną grupę odbiorców. Zanim zaczniemy formułować komunikaty do każdej z nich, warto je najpierw zbadać, aby mieć świadomość, czy przez fanów sklepu częściej czytane są maile, czy może to SMS-y będą skuteczniejszą metodą dotarcia do nich. W newsletterze możemy dołączyć dynamiczny licznik odmierzający czas do zakończenia promocji, w SMS skrócony link pomoże mierzyć wskaźnik CTR, a notyfikacje typu web push powinny zawierać informacje o promocjach wyłącznie dla posiadaczy aplikacji mobilnej. Warto również różnicować godziny wysyłania, aby klient korzystający ze wszystkich kanałów nie dostawał tych wiadomości naraz.

3. Myślenie o personalizacji w długofalowej perspektywie

Nie musisz do każdego klienta pisać indywidualnie, aby za pomocą właściwie dobranych dla niego argumentów przekonać go do swojego produktu czy usługi. W personalizowaniu komunikacji do klientów pomaga m.in. wykorzystanie Big Data i automatyzacji, dzięki czemu można analizować zachowania konsumentów, aby ich posegmentować i do każdej grupy odpowiednio dopasować komunikację. Krócej ujmując: im więcej wiesz o swoim kliencie, tym łatwiej stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię sprzedażową odpowiadającą na problemy każdego klienta – komentuje Mikołaj Miszczak z SAMITO, firmy oferującej usługi automatyzacji marketingowej z wykorzystaniem Big Data.

Planując działania przedświąteczne i optymalizując lejek sprzedażowy, warto pamiętać, że niezależnie od tego, jakie decyzje podejmujemy, powinniśmy robić to w perspektywie długoterminowej. Święta miną, a po świętach klienci się nie zmienią – ich potrzeby wciąż pozostaną takie same. Z tego względu dobór narzędzi do personalizacji komunikacji kierowanej do klienta nie powinien być kwestią tylko okresu świątecznego, a jednym z priorytetów w całorocznej strategii firmy.

 

Więcej wskazówek oraz podpowiedzi, które pomagają w optymalizacji konwersji last-minute, można znaleźć w niemal 40-stronicowym, darmowym e-booku przygotowanym przez Booste i Partnerów, dostępnym na stronie internetowej firmy. Z treścią ebooka „Jak przygotować sklep internetowy na największy sezon sprzedażowy w roku” zapoznało się już ponad tysiąc właścicieli e-commerce.

  1. https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/shoper-o-black-friday-sprzedano-towary-za-ponad-50-mln-zl,103733.html

  2. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/zakupy-swiateczne-2020.html

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Tematy

wiadomości bezpieczne zakupy przez internet ecommerce dhl ecommerce ecommerce co to platformy ecommerce ecommerce marketing ecommerce w praktyce zakupy przez internetInformacje ecommerce wordpress jak płacić za zakupy przez internet jak zrobić zakupy przez internet zakupy na raty przez internet na dowód zakupy przez internet biedronka lidl zakupy przez internet zakupy spożywcze przez internet zakupy przez internet zwrot zakupy przez internet lidl zakupy na raty przez internet primark zakupy przez internet prawa konsumenta zakupy przez internet branża ecommerce świąteczne zakupy zakupy świąteczne spożywcze zakupy świąteczne zakupy świąteczne wrocław zakupy świąteczne w polsce zakupy świąteczne przez internet świąteczne zakupy lista zakupy świąteczne lista zakupy na raty przez internet bez biku zakupy za granicą przez internet pepco zakupy przez internet pakiet ecommerce ecommerce vat świąteczne zakupy gra zakupy świąteczne gry multi świąteczne zakupy netto zakupy przez internet biedronka zakupy przez internet castorama zakupy przez internet zakupy na ukrainie przez internet obi zakupy przez internet auchan zakupy przez internet ikea karta podarunkowa zakupy przez internet zakupy przez internet oczekiwania vs rzeczywistość rossmann zakupy przez internet aldi zakupy przez internet zakupy w usa przez internet zakupy przez internet tesco polomarket zakupy przez internet zwrot zakupy przez internet zakupy w tesco przez internet zakupy biedronka przez internet tesco zakupy przez internet zakupy w biedronce przez internet zwrot pieniędzy za zakupy przez internet k&m zakupy przez internet sklep zakupy przez internet kielce zakupy w japonii przez internet nieudane zakupy przez internet zakupy z turcji przez internet media expert zakupy na raty przez internet zakupy przez internet memy zwroty za zakupy przez internet zakupy w lidlu przez internet areszt śledczy szczecin zakupy przez internet new yorker zakupy przez internet dino zakupy przez internet
Reklama
Reklama