Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

SimFabric kończy I kwartał z rekordowym wzrostem zysku skonsolidowanego oraz jednostkowego

|
selectedselectedselected
SimFabric kończy I kwartał z rekordowym wzrostem zysku skonsolidowanego oraz jednostkowego | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Grupa Kapitałowa SimFabric kończy I kwartał z rekordowym wzrostem zysku skonsolidowanego (wzrost 60% rr) oraz jednostkowego (wzrost 84% rr) oraz nową zaktualizowaną Strategią Rozwoju.

Pierwszy kwartał 2022 roku był zdecydowanie intensywnym okresem dla SimFabric. Spółka wypracowała w pierwszym kwartale 2,46 mln zł przychodów (wzrost 18% rr) i 1,40 mln zł zysków netto (wzrost 60% rr). Spółka w pierwszym kwartale kontynuowała proces przejścia na GPW i liczy, że proces ten zostanie sfinalizowany w drugim kwartale 2022 roku.

Poza finalizowanym procesem przejścia na główny parkiet, chcielibyśmy wspomnieć o rozbudowie strategii rozwoju Grupy o nowy filar, który naszym zdaniem będzie nas wyróżniać spośród innych spółek gamingowych. Do istniejących pięciu filarów dodaliśmy kolejny, a mianowicie tworzenie gier w modelu Play to Earn w oparciu o technologię blockchain, cyfrową walutę oraz NFT. W ramach tego filaru między innymi wprowadzimy nową cyfrową walutę SIMcoin, z której będzie można korzystać w naszych grach i usługach. Na stworzenie pierwszej gry w oparciu o model "Play to Earn" oraz technologię blockchain otrzymaliśmy finansowanie od szwajcarskiej Fundacji DFINITY. Pierwszy grant wynosi 25 tys. USD, ale do projektu chcemy zaangażować również nasze spółki zależne. Dzięki czemu łączna kwota, jaką możemy pozyskać od Fundacji może wynieść 375 tys. USD. W swoich projektach zamierzamy wykorzystać technologię blockchain Internet Computer, cyfrową walutę ICP, wdrożenie modelu "Play to Earn" oraz dystrybucję tokenów NFT do dalszej odsprzedaży. Kontynuując temat współpracy ze spółkami zależnymi, to razem z VRFabric S.A. zakończyliśmy pracę nad przeportowaniem i wydaniem gry Train Mechanic Simulator VR na urządzenia wirtualnej rzeczywistości HTC Vive. Gra dostępna jest też na rynku chińskim. W planach jest jej wydanie na urządzenia wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, Meta Quest 2, a także w PlayStation VR oraz PlayStation VR 2. VRFabric S.A. rozpoczęło również prace nad przeportowaniem na urządzenia wirtualnej rzeczywistości gry Gardenia. Jest to produkcja własna SimFabric dostępna w wersji komputerowej. Po przeportowaniu pojawi się na największych platformach sprzedażowych, tj.: Steam, VIVEPORT, Oculus oraz PlayStation Store VR. W I kw. przeprowadziliśmy też dwie udane emisje akcji w MobileFabric S.A. i VRFarbic S.A. Łącznie obie spółki pozyskały finansowanie w wysokości przekraczającej 5 mln zł. W planach mamy, aby tę sumę przeznaczyć na rozwój zespołów w obu spółkach, inwestycje w nowe projekty i pozyskiwanie kolejnych umów wydawniczych oraz rozwój technologiczny samych spółek. SimFabric S.A. we współpracy z VRFabric S.A. zaplanowało udział w czerwcowym festiwalu gier Next Fest w sklepie Steam. W trakcie tego festiwalu zostaną zaprezentowane szerokiemu gronu graczy wersje demo gier: Gardenia VR, My Demon Wife oraz ElectriX - powiedziała Julia Leszczyńska Prezes Zarządu SimFabric S.A.

O SimFabric:

SimFabric to wydawca, studio portujące i producent gier komputerowych. Spółka powstała w 2016 roku, po otrzymaniu głównej nagrody ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną, a w 2020 roku drodze przekształcenia kapitałowego stała się Spółką Akcyjną i zadebiutowała na giełdzie NewConnect. SimFabric S.A. tworzy symulatory i gry na komputery PC oraz urządzenia mobilne (iOS, Android), jest certyfikowanym producent i wydawca gier na konsole: Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Główny oddział i biuro Zarządu Spółki mieści się w Warszawie. SimFabric przygotowuje się aktualnie do przeniesienia notowań na główny parkiet GPW.

Reklama

Drugi oddział firmy w Łodzi odpowiedzialny jest za działania B+R, mające na celu stworzenie innowacyjnych rozwiązań w branży gier komputerowych. W maju 2020 roku spółka powołała firmę zależną MobileFabric S.A., której celem jest rozwój gier na urządzenia mobilne. W lipcu 2020 roku spółka powołała drugą firmę zależną VRFabric S.A., której celem będzie rozwój gier na gogle wirtualnej rzeczywistości.

W marcu 2021 roku SimFabric S.A. wraz z Emilem Leszczyńskim oraz Maximillionem Cooperem, twórcą marki Gumball 3000, zawiązała spółkę zależną GR Games S.A. z siedzibą w Warszawie. W oparciu o słynne rajdy samochodowe, znane jako Gumball 3000, GR Games stworzy unikatową serię gier wyścigowych, rajdowych i samochodowych

Najważniejszym dotychczasowym produktem spółki jest gra Farm Expert 2018, która w wersji mobilnej sprzedała się w liczbie 2,5 miliona kopii. Spółka wydała do tej pory przeszło 12 tytułów na konsole Nintendo Switch oraz 5 tytułów na konsole PS4, a także 4 tytuły na komputery PC, łączna sprzedaż gier Spółki na konsole i komputery PC przekroczyła 1 milion egzemplarzy. Najważniejszymi produkcjami własnymi spółki są aktualnie gry i symulatory: Farm&Fix 2020, ElectriX, Moon Village, Cthulhu: Books of Ancients, House Designer, Flipper Mechanic.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama