Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek pracy w erze AI. Co jest ważne dla młodych pracowników? Czy zawsze chodzi tylko o pieniądze?

|
selectedselectedselected

77 proc. pracodawców deklaruje, że najnowsze technologie w firmie zwiększają zaangażowanie najmłodszych pracowników – wynika z raportu ManpowerGroup „Rynek pracy w erze AI”.

 

Rynek pracy w erze AI. Co jest ważne dla młodych pracowników? Czy zawsze chodzi tylko o pieniądze?
freepik.com | Rynek pracy w erze AI. Co jest ważne dla młodych pracowników? Czy zawsze chodzi tylko o pieniądze?
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W ramach badania do raportu ManpowerGroup „Rynek pracy w erze AI” polscy pracodawcy zostali zapytani o to, jakie działania najskuteczniej zwiększają zaangażowanie i produktywność młodych pracowników z maksymalnie 10-letnim doświadczeniem zawodowym.

Respondencie wskazali, że najlepsze efekty przyniosło zwiększenie wykorzystania technologii w pracy (77 proc.), zwiększenie wynagrodzenia (76 proc.), a także nacisk na wellbeing (75 proc).


Partnerem portalu FXMAG jest Interactive Brokers. Załóż rachunek w IB w kilka minut i ciesz się najniższymi prowizjami na rynku już od pierwszej transakcji.


 

Reklama

 

Pozytywny wpływ na zaangażowanie i produktywność młodych talentów mają także polepszenie procesu onboardingu (74 proc.), elastyczność w zakresie doboru godzin pracy (73 proc.), a także większa przejrzystość w zakresie wewnętrznych możliwości rozwoju kariery (72 proc.).

"Z punktu widzenia pracodawcy inwestowanie w nowoczesne technologie jest więc nie tylko konieczne w kontekście wsparcia efektywności operacyjnej firm, ale także pomaga skutecznie przyciągać talenty, a także może wspierać zmniejszanie rotacji wśród pracowników" – powiedziała cytowana w raporcie Justyna Mazur, ekspertka rynku pracy IT, liderka w Experis.

 

>> Czytaj też: Kurs euro EUR/PLN i dolara USD/PLN spadną. Prognozy są jasne - wtorek, 20 sierpnia

 

Według analizy, największym wyzwaniem dla pracodawców są oczekiwania finansowe (42 proc.) oraz zaangażowanie i motywacja pracowników (39 proc.). Wysoko uplasowała się rekrutacja oraz utrzymanie talentów w firmie (32 proc.), ale też oczekiwania pracowników dotyczące rozwoju (31 proc.). Listę top 5 wyzwań zamyka brak umiejętności niezbędnych na danym stanowisku (30 proc.).

 

Reklama

(PAP Biznes)

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PAP

PAP

Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna – publiczna agencja prasowa, jedyna państwowa agencja informacyjna w Polsce. Zgodnie ze statutem do jej zadań należy uzyskiwanie i przekazywanie odbiorcom rzetelnych, obiektywnych i wszechstronnych informacji z kraju i z zagranicy. Agencja jest także zobowiązana do upowszechniania stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Rady Ministrów, a także umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie swoich stanowisk w ważnych sprawach państwowych.


Reklama
Reklama