Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Raport Admitad: sprzedaż online elektroniki w Polsce o 15% w górę w 2023 r

|
selectedselectedselected
Raport Admitad: sprzedaż online elektroniki w Polsce o 15% w górę w 2023 r | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W obliczu globalnych trudności związanych z inflacją i podwyżkami cen komponentów elektronicznych, wyniki sprzedażowe w branży elektronicznej nie były zadowalające w ostatnich miesiącach. Od tej tendencji znacząco odeszła jednak Polska. Według danych przedstawionych przez globalną sieć afiliacyjną Admitad, Polacy dokonali w roku 2023 aż o 15% więcej zakupów online w segmencie elektroniki i zwiększyli swoje wydatki na te produkty o 22%.

 

Admitad przeanalizował ponad 9 milionów zamówień online z globalnego rynku, pochodzących od ponad 360 marek. Dodatkowo, raport objął ponad 400 tysięcy zamówień z Polski produktów ponad 100 lokalnych marek, w tym również takich jak Acer i Logitech, a także najpopularniejsze platformy handlowe, takie jak Allegro czy Aliexpress.

 

Branża elektroniczna w opałach

Rynek elektroniki użytkowej na całym świecie mierzy się obecnie z szeregiem trudności. Wzrost kosztów produkcji skłonił producentów do podniesienia cen, a globalna inflacja sprawia, że wielu konsumentów nie może sobie pozwolić na zakup nowego smartfona czy laptopa. Branża boryka się również z coraz powszechniejszym zjawiskiem podrabiania produktów najbardziej rozpoznawalnych i renomowanych marek.

Reklama

Na rynek oddziałują jednocześnie inne czynniki, mające korzystny wpływ. Przysłużyły się one wzrostowi sprzedaży online w kategorii elektronika, która przekroczyła globalny wzrost oszacowany przez ekspertów na 4−6% w 2023 roku. To między innymi stale rosnąca popularność handlu elektronicznego, postępująca cyfryzacja, efektywniejsze metody dostawy, działania marketingowe sklepów internetowych oraz zwiększająca się liczba zamówień dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Należy zaznaczyć, że mimo wzrostu liczby zamówień o 9% w perspektywie globalnej, średnia kwota, jaką kupujący przeznaczają na elektronikę, zwiększyła się jedynie o 5% w roku 2023. W kontekście inflacji, która podnosi średnią wartość zamówienia widać, że klienci w tym roku często wybierają tańsze zamienniki lub rezygnują z większych zakupów, odkładając je na później lub naprawiając poszczególne komponenty, zamiast kupować nowe urządzenia. Średnia wartość zakupów spadła w tym roku z 85 do 68 dolarów podkreśla Mateusz Łukianiuk, country manager firmy Mitgo, do której należy sieć Admitad.

 

Najpopularniejsze kanały sprzedaży

Znaczny wzrost zanotowała w ostatnich miesiącach sprzedaż za pośrednictwem aplikacji mobilnych - liczba transakcji z elektroniką dokonywanych za ich pośrednictwem podwoiła się. Podobny wzrost odnotowały strony oferujące kody rabatowe. Jednocześnie Polacy zaczęli częściej wierzyć rekomendacjom platform contentowych, korzystając z nich o 22% częściej. Jednym z liderów pod względem wzrostu stały się również sieci społecznościowe, generujące wzrost sprzedaży na poziomie +19% ogólnej liczby zamówień.

Raport Admitad: sprzedaż online elektroniki w Polsce o 15% w górę w 2023 r - 1Raport Admitad: sprzedaż online elektroniki w Polsce o 15% w górę w 2023 r - 1

W obliczu rosnących kosztów pozyskiwania klientów za pośrednictwem tradycyjnych kanałów marketingowych, rośnie popularność marketingu partnerskiego. W roku 2022, liczba polskich marek w branży elektroniki wykorzystujących marketing afiliacyjny wzrosła o 20%, a liczba wydawców chętnych do współpracy z nimi wzrosła o 17,6%, co przyniosło im z kolei aż 33-procentowy wzrost przychodów.

Reklama

Eksperci Admitad prognozują, że w nadchodzącym kwartale wzrost w branży elektronicznej najprawdopodobniej wyhamuje. Kluczowym okresem dla rynku będzie nadchodzący, jesienny sezon wyprzedaży. Marki muszą uwzględnić bieżące trendy w branży, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów podczas wydarzeń takich jak Dzień Singla, Black Friday czy Cyber Monday.

 

Zobacz także: Najbardziej niezrozumiała spółka z GPW? Analitycy prognozują ogromny wzrost

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama