Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Przepisy UE zwiększą zaufanie do dostawców usług cyfrowych

|
selectedselectedselected
Przepisy UE zwiększą zaufanie do dostawców usług cyfrowych | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • Obowiązki sprawozdawcze w zakresie przejrzystości, zawarte w unijnym akcie o usługach cyfrowych, pomogą zwiększyć zaufanie odbiorców do dostawców usług i zachęcą do tworzenia takich, które są bardziej "zorientowane na człowieka".
  • Dobrym rozwiązaniem jest też wprowadzenie obowiązku uruchomienia pojedynczego punktu kontaktowego umożliwiającego dostawcom usług pośrednich komunikację drogą elektroniczną z organami państw członkowskich – uważa Konfederacja Lewiatan.

    Przepisy UE zwiększą zaufanie do dostawców  - 1    Przepisy UE zwiększą zaufanie do dostawców  - 1

Akt o usługach cyfrowych jest obecnie uznawany za najważniejszą unijną regulacją dotyczącą środowiska cyfrowego. Ma on na celu stworzenie odpowiednich podstaw prawnych w zakresie funkcjonowania dostawców usług pośrednich, co ma pozytywnie wpłynąć na bezpieczny, zgodny z przepisami prawa, dostęp do treści, towarów oraz usług.

- Popieramy obowiązek ustanowienia pojedynczego punktu kontaktowego. Funkcjonuje on już w ramach dobrowolnych mechanizmów współpracy, takich jak Memorandum of Understanding on Counterfeit Goods czy też Product Safety Pledge, i okazał się skutecznym narzędziem usprawniającym i ułatwiającym bezpośredni kontakt między dostawcami usług a administracją publiczną – mówi Elżbieta Dziuba, ekspertka Konfederacji Lewiatan.

Cieszy fakt, że akt o usługach cyfrowych ma zastosowanie do dostawców usług pośrednich niezależnie od miejsca ich siedziby. Lewiatan zdecydowanie popiera obowiązek wyznaczenia przedstawiciela prawnego przez dostawcę mającego swoją siedzibę poza terytorium UE, a oferującego usługi na jej terytorium. Jest to ważny krok w wysiłkach UE na rzecz przywrócenia równych szans wszystkim podmiotom działającym w branży technologicznej na jednolitym rynku cyfrowym.

- W pełni rozumiemy powody, dla których konieczne jest ustanowienie konkretnych warunków korzystania z usług, w tym informacji na temat wszelkich polityk, procedur, środków i narzędzi stosowanych w celu moderowania treści, uwzględniając kwestie algorytmicznego podejmowania decyzji i przeglądu dokonywanego przez człowieka, tak aby uniknąć niesprawiedliwych lub arbitralnych wyników. Niemniej jednak, istotne jest zapewnienie pewnego poziomu elastyczności dla dostawców usług pośrednich w określaniu najlepszej metody przedstawiania tych informacji w sposób skuteczny i przyjazny dla odbiorcy usługi – dodaje Elżbieta Dziuba.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Konfederacja Lewiatan

Konfederacja Lewiatan

Jesteśmy wpływową polską organizacją biznesową. Dzięki naszym działaniom firmy wpływają na kształt prawa, prowadzą dialog z administracją i otrzymują narzędzia do rozwoju swojego biznesu. Reprezentujemy naszych członków w Polsce i Unii Europejskiej. Mamy stałe przedstawicielstwo w Brukseli i jako jedyna organizacja z Polski należymy do BusinessEurope – największej europejskiej organizacji biznesu. Jesteśmy członkiem międzynarodowej organizacji Business at OECD. Skupiamy ponad 4100 firm, zatrudniających ponad milion pracowników.


Reklama
Reklama