Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

PKO Bank Polski wdraża workai – innowacyjną platformę komunikacji wewnętrznej

|
selectedselectedselected
PKO Bank Polski wdraża workai – innowacyjną platformę komunikacji wewnętrznej | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • W ramach strategicznego programu cyfryzacji oraz transformacji w obszarze digital workplace, PKO Bank Polski wdraża innowacyjną platformę komunikacji wewnętrznej – workai.
  • Nowa platforma ułatwi komunikację wewnętrzną, wzmacniając zaangażowanie prawie 22 000 pracowników banku.
  • Wdrożenie nowego narzędzia jest jednym z pierwszych w Polsce projektów w chmurze Azure realizowanym w instytucji finansowej. To efekt współpracy PKO Banku Polskiego, Operatora Chmury Krajowej, Microsoft oraz workai.

PKO Bank Polski od kilku lat z sukcesem realizuje strategię transformacji cyfrowej. Obejmuje ona zarówno usługi dla klientów jak i procesy wewnętrzne. Transformację wspierają innowacyjne rozwiązania budowane we współpracy ze środowiskiem technologicznych startupów, silny rozwój kanałów mobilnych, zaawansowana analityka danych, a także zmiana kultury organizacyjnej i metod pracy. Jednym z jej elementów jest tworzenie przyjaznego środowiska pracy, także w obszarze digital workplace. Wdrożenie platformy Digital Employee Experience – workai będzie dużym wsparciem komunikacji wewnętrznej, rozwijającym cyfrowe doświadczenia pracowników banku.

Głównym celem wdrożenia platformy workai jest zapewnienie efektywnego przepływu informacji wewnątrz organizacji oraz pomiędzy pracownikami. Z nowym rozwiązaniem opartym na chmurze, pracownicy banku będą mieć łatwy i szybki dostęp do informacji - również w wersji mobilnej. Nowa platforma usprawni zarządzanie informacjami w wielu kanałach.

Personalizacja, inteligentne wyszukiwanie, analityka i User Experience

Nowe narzędzie to również znacznie łatwiejsze dotarcie z odpowiednimi informacjami we właściwym czasie, do właściwej grupy odbiorców. Dzięki personalizacji i zaawansowanej analityce pracownicy otrzymają dokładnie takie treści, które są dla nich istotne. Platforma zapewni inteligentne wyszukiwanie i User Experience. Jej głównym celem jest usprawnienie komunikacji wewnętrznej, zarządzania wiedzą, a wykorzystanie technologii mobilnych i sztucznej inteligencji, wpłynie na wzmocnienie zaangażowania pracowników.

- W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na innowacyjne, bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Oferujemy pracownikom doświadczenia cyfrowe na poziomie, z jakim mają do czynienia, korzystając z aplikacji konsumenckich. Pierwszym krokiem było wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego systemu wspierającego cykl życia pracownika, drugim platforma Teams do efektywnej komunikacji. Kolejnym rozwiązaniem jest workai - w pełni funkcjonalna platforma Digital Employee Experience. Mamy świadomość, że komunikacja wewnętrzna odgrywa istotną rolę na drodze zmiany nie tylko technologicznej, ale przede wszystkim kulturowej w organizacji. PKO Bank Polski jest nie tylko otwarty na innowacyjne cyfrowe rozwiązania, ale także wspiera w rozwoju polskie start-upy. Potencjał workai (wówczas Elastic Cloud Solutions) zauważyliśmy już w 2017 roku, kiedy zakwalifikowaliśmy firmę do naszego programu „Let’s Fintech witch PKO Bank Polski!”. Wówczas oferował autorskie rozwiązanie - intranety dla małych firm. Dziś wdraża je w również międzynarodowych korporacjach. Jest w pierwszej lidze intranetowego świata.

– mówi Adam Marciniak, wiceprezesa Zarządu PKO Banku Polskiego

Reklama

Wprowadzana w PKO Banku Polskim platforma to wielofunkcyjne i przyjazne w obsłudze narzędzie doceniane na rynku, czego dowodem jest m.in. wyróżnienie dwukrotnie przyznane workai przez niezależną międzynarodową agencję Nielsen Norman Group – dla jednego z 10 najlepiej zaprojektowanych intranetów na świecie. Budowanie angażujących treści wewnętrznych jest proste i efektywne, dzięki wbudowanemu w workai rozwiązaniu CMS typu „przeciągnij i upuść”.

- Przyszłość należy do firm, które będą potrafiły skutecznie inspirować pracowników do działania. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie z największym polskim bankiem napisać ten rozdział tworząc w PKO Banku Polskim cyfrową przestrzeń wspierającą współpracę, otwartość i dzielenie się wiedzą.

– powiedział Łukasz Skłodowski, CEO workai

Pierwszy w Polsce bank w chmurze Azure

Wdrożenie platformy workai jest jednym z pierwszych w Polsce wdrożeń w chmurze obliczeniowej Microsoft Azure realizowanym w instytucji finansowej. PKO Bank Polski odważnie stawia na rozwiązanie chmurowe, a to zapewnia instytucji przewagę konkurencyjną i utrzymanie pozycji lidera na rynku bankowym. Dzięki chmurze, bank ma bezpieczne i efektywne kosztowo środowisko rozwoju umożliwiające dostęp do najnowszych technologii, możliwość sprawnego wdrażania innowacji i łatwego dostosowywania rozwiązań do szybko zmieniających się potrzeb użytkowników.

Otwarcie na rozwiązania chmurowe jest efektem strategicznej współpracy PKO Banku Polskiego, Operatora Chmury Krajowej oraz Microsoftu.

Już na początku pandemii COVID-19 PKO Bank Polski, we współpracy z Microsoft oraz Accenture zrealizował projekt kompleksowego wdrożenia Microsoft Teams, co wpłynęło na zmianę modelu podstawowych mechanizmów w organizacji i usprawnienie komunikacji zespołowej. Wdrożenie workai, dzięki integracji z Microsoft Teams, jeszcze efektywniej odpowiada na wyzwania pracy zdalnej oraz hybrydowej, łącząc współpracę z wielokanałową komunikacją wewnętrzną.

Reklama

- PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje strategię transformacji cyfrowej w oparciu o chmurę obliczeniową. Wybór rozwiązania workai wdrażanego we współpracy z Chmurą Krajową, to świetny przykład jak innowacje i kompetencje polskiego startupu mogą odpowiedzieć na potrzeby dużych spółek giełdowych. Udowadnia tym samym, że technologia, która zapewnia bezpieczeństwo, ciągłość i płynność działania, a także komfort pracy, staje się nieodzownym elementem w komunikacji.

- mówi Paweł Jakubik, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Członek Zarządu Microsoft Polska 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski

PKO Bank Polski

Niekwestionowany lider polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.


Reklama
Reklama