Wyniki Q2’23 są zgodne z naszymi oczekiwaniami na poziomie EBIT/EBITDA. Przychody ze sprzedaży były powyżej naszych oczekiwań (+0.3 mln PLN) głównie ze względu na rozpoznanie wyższej kwoty dotacji niż podano we wstępnych szacunkach sprzedaży. Spółka rozpoznała wyższe niż zakładane koszty własne sprzedaży (+0.15 mln PLN) oraz koszty ogólnego zarządu (+0.19 mln PLN), co finalnie przełożyło się na wynik zgodny z naszymi szacunkami. Różnica na wyniku netto jest efektem rozpoznania straty na działalności finansowej vs. zakładany przez nas zysk.
Przychody ze sprzedaży. Przychody ze sprzedaży produktów i usług były zgodne z opublikowanymi wstępnymi szacunkami (+25% r/r do 2.6 mln PLN w Q2’23). Całość przychodów w tej kategorii zostało wygenerowane w linii sprzedaży produktów (+316% y/y do 2.6 mln PLN w Q2’23), a w linii B+R nie rozpoznano przychodów. Sprzedaż i wynajem drukarek wygenerowała 2.4 mln PLN przychodów w Q2’23 (+355% r/r), a sprzedaż nanotuszy wygenerowała 0.15 mln PLN przychodów w Q2’23 (+76% y/y).
Koszty. Po stronie kosztów własnych sprzedaży koszty badań i rozwoju były utrzymane na podobnym poziomie k/k, natomiast wzrosły koszty własne sprzedanych produktów (wraz ze wzrostem sprzedaży produktów). Koszty ogólnego zarządu wzrosły r/r i k/k w Q2’23 głownie ze względu na zintensyfikowanie działań mających na celu komercjalizację wytworzonej technologii.
Działalność finansowa oraz zysk netto. Saldo na działalności finansowej wyniosło -0.1 mln PLN w Q2’23 vs. 0 mln PLN w Q2’22). Podatek dochodowy wyniósł 0 mln PLN i w efekcie zysk netto wyniósł -1.4 mln PLN w Q2’23 vs. 0 mln PLN w Q2’22.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 0.4 mln PLN w Q2’23 (płasko r/r), na co pozytywny wpływ miał ruch na należnościach oraz wzrost zobowiązań. Capex wyniósł -1.2 mln PLN (płasko k/k oraz -0.7 mln PLN vs. Q2’22)
Oczekiwana reakcja rynku: NEUTRALNA. Oczekujemy neutralnej reakcji na wyniki spółki, które są zbliżone do naszych oczekiwań i naszym zdaniem mają mało istotny wpływ na equity story spółki. Zwracamy uwagę, że w przychodach dominuje sprzedaż i wynajem drukarek, co jest potwierdzeniem skutecznej komercjalizacji oferowanej technologii. W 1H’23 spółka rozpoznała przychody ze sprzedaży 5 drukarek, a w całym roku oczekuje rozpoznania przychodów ze sprzedaży kilkunastu drukarek, co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami (zakładana sprzedaż 11 drukarek w 2023 roku). W kolejnych miesiącach spółka planuje opublikowanie średnioterminowej strategii oraz kontynuację komercjalizacji oferowanych produktów, co przełoży się na stronę kosztową i obciąży wyniki w krótkim terminie. Spółka prowadzi obecnie 9 projektów wdrożeń komercyjnych stworzonej technologii, z czego 4 projekty są w zaawansowanej fazie. Oczekujemy pierwszego wdrożenia komercyjnego pod koniec 2024 roku, co powinno istotnie wesprzeć wyniki spółki.