Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Happy Pack najlepszą emisją crowdfundingową w 2022 roku? Próg powodzenia został osiągnięty

|
selectedselectedselected
Happy Pack emisją akcji na Beesfund. Poznaj plany spółki | FXMAG INWESTOR
Happy Pack
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Do 20 września 2022 roku trwa oferta publiczna spółki Happy Pack S.A. na platformie crowdfundingowej Beesfund. Spółka na rozwój planuje pozyskać 1 milion złotych. Czym zajmuje się Happy Pack? Jakie są plany spółki i czy warto rozważyć inwestycję? O tym rozmawialiśmy z prezesem spółki, Rafałem Moryto.

Czym jest Happy Pack?

Happy Pack S.A. jest spółką realizującą i wdrażającą autorskie oprogramowanie e-happy.pack, które automatyzuje proces dostarczania i odbioru przesyłek kurierskich w punktach partnerskich. 

 SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY EMISJI

W 2020 roku spółka rozpoczęła realizację projektu budowy sieci paczko-punktów Happy Pack. Do końca 2021 roku uruchomiła 7 własnych punktów PUDO (PickUp Drop Off), w których klienci mogą  nadawać i odbierać przesyłki, zakupić materiały do pakowania, realizować wydruki etykiet itp. W tym czasie Happy Pack obsłużył ponad 110 tys. przesyłek. W samym grudniu minionego roku było to 18 tys. przesyłek. 

happy pack emisja akcji na beesfund poznaj plany spolki grafika numer 1happy pack emisja akcji na beesfund poznaj plany spolki grafika numer 1Grafika 1. Przychody brutto spółki Happy Pack S.A. w okresie od 01.2021 do 05.2022 (w PLN).

Reklama

- Happy Pack pomaga w radosnym paczkowaniu (…) Pomagamy klientom – nadawcom i odbiorcom paczek ze względu na to, że usprawniamy sieć punktów odbioru i nadawania paczek, pomagamy drobnym biznesom w ich powstawaniu, w napędzaniu ilości klientów, ale też biznesowo pod względem ekonomicznym czyli za każdą obsłużoną paczkę dostają też pieniądze. Pomagamy firmom kurierskim, ponieważ firmy kurierskie mając jedno miejsce odbioru i nadania paczek mają większą efektywność swoich pracowników. I pomagamy planecie, bo jest mniej emisji CO2, mniej zajętych miejsc do parkowania i tych wszystkich elementów niezbędnych do funkcjonowania świata. Więc tak naprawdę Happy Pack to jest pomoc dla szerokiego grona - tak działania spółki opisuje Rafał Moryto

CAŁĄ ROZMOWĘ Z PREZESEM SPÓŁKI ZNAJDZIESZ NA NASZYM YOUTUBOWYM KANALE

 

Jak zmienia się rynek przesyłek kurierskich?

Zapotrzebowanie na usługi kurierskie wciąż rośnie, do czego w istotnym stopniu przyczynił się dynamiczny rozwój branży e-commerce. Dużą rolę w tym odegrała sytuacja związana z pandemią COVID-19.

Od połowy 2019 r. liczba nowych punktów PUDO w Unii Europejskiej wzrosła o ponad 40%.

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków usług kurierskich w Europie. W 2020 roku polski rynek osiągnął wolumen ok. 814 mln dostarczanych przesyłek, a obroty sięgnęły 10,7 mld zł. Według szacunków raportu „Out-of-home delivery in Europe 2021”, do 2023 roku wolumen dostarczanych przesyłek zwiększy się do 1,31 mld zł (wzrost o 66%), osiągając wartość 16,2 mld zł.

Reklama

Obecnie największym wyzwaniem jest zwiększenie efektywności odbiorów i dostaw. Kurierzy na co dzień realizują wiele zleceń, a ich skuteczność uzależniona jest od dostępności nadawcy czy też odbiorcy pod wskazanym adresem. Stąd ważną rolę pełnią punkty odbioru i nadawania paczek poza miejscem zamieszkania – PUDO. Zapotrzebowanie na punkty PUDO stale rośnie. Klienci oczekują szybkiego i łatwego nadania oraz odbioru paczki w dogodnym dla siebie czasie oraz bliskiej odległości od miejsca zamieszkania.

 SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY EMISJI

-Klient musi mieć możliwość odebrania swoich zakupów i to jest dla niego najważniejsze. Czekanie na kuriera, który w tym momencie podaje przedział godzinowy między 9 a 14, przy założeniu, że jesteśmy czynni zawodowo, jest bardzo trudne do zrealizowania. W związku z tym potrzebujemy mieć takie miejsce, gdzie nasze paczki na pewno zostaną dostarczone, a my mamy możliwość ich odebrania - tak niszę działalności spółki Happy Pack opisuje Rafał Moryto

Jak Happy Pack szuka swojej niszy?

Spółka dostrzegła, że obecnie na rynku nie ma systemu integracji usług kurierskich dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Każdy punkt musi samodzielnie nawiązać współpracę z firmami kurierskimi spełniając wiele wymagań, które wydłużają proces oraz zwiększają koszty rozpoczęcia działalności. Stąd pomysł na nawiązanie współpracy z wieloma drobnymi przedsiębiorcami, dla których punkt odbioru przesyłek będzie dodatkowym źródłem dochodu. Obecnie spółka pozyskuje partnerów w takich miejscach, jak: kawiarnie, kwiaciarnie, sklepy spożywcze, sklepy odzieżowe i obuwnicze, punkty usługowe, w tym zakłady szewskie i krawieckie, serwisy telefoniczne, komputerowe, samochodowe, oponiarskie, gabinety optyczne, punkty ksero, foto, pralnie usługowe, punkty zakładów bukmacherskich czy też ochrona osiedla.

System e-happy.pack to integracyjna platforma systemów logistycznych, która będzie współpracować z największymi w Polsce firmami kurierskimi: UPS, DHL Express, Orlen Paczka. Obecnie spółka prowadzi  rozmowy z Allegro, DPD, InPost i GLS. Firmy kurierskie zyskają możliwość korzystania z dodatkowych punktów odbioru. Będą też miały mniej kłopotów z odbiorem paczek czy ich dostawą do domu  w przypadku nieobecności klienta.

Prezes spółki uważa, że punkty odbioru i dostaw paczek na rynku lokalnym mają duże szanse rozwoju. Wszyscy się znają, a właściciel punktu dołoży wszelkich starań, aby przyciągnąć klientów.

Reklama

- Point Pack to największa firma, jeżeli chodzi o liczbę punktów odbioru i nadawania paczek. Jest też wiele innych firm, takich jak Furgonetka, które działają w modelu franczyzowym, Epaka, Pakersi, Shipcenter i takich firm jest kilka, przy czym one z kolei są bardziej ukierunkowane na sprzedaż usług brokerskich (…) My robimy (…) to samo dając możliwości małym i drobnym przedsiębiorcom do realizacji takich punktów w całej Polsce.- tak działania konkurencji komentuje prezes spółki

Szczegóły emisji 

Cele inwestycyjne

  • Dokończenie i wdrożenie oraz rozbudowa systemu e-happy.pack:  430 000,00 zł
  • Rozbudowa działu sprzedaży w 8 województwach: 294 000 zł
  • Dokończenie prac i wdrożenie serwisu sprzedaży usług kurierskich www.happypack.pl: 64 000 zł
  • Marketing i promocja: 212 000 zł

happy pack emisja akcji na beesfund poznaj plany spolki grafika numer 2happy pack emisja akcji na beesfund poznaj plany spolki grafika numer 2

Akcje

Cena emisyjna jednej akcji to 4 zł. Spółka planuje dokonać wykupu akcji od 2025 roku przy cenie wynoszącej 150% ceny emisyjnej, jednak realizacja tego założenia zależy od wielu czynników. Skup będzie dobrowolny i będzie w zależności od warunków finansowych powtarzany w kolejnych latach. Happy Pack ma też w planach giełdę papierów wartościowych. Planuje debiut na NewConnect lub GPW w 2026 roku.

Celem zarządu jest też, aby Happy Pack był spółką dywidendową. Wypłata corocznej dywidendy jest planowana od 2024 roku. Spółka zamierza dołożyć wszelkich starań, aby wypłacić w 2025 roku dywidendę w wysokości co najmniej 50% zysku wypracowanego w 2024 roku. Wypłata ewentualnej dywidendy odbędzie się na zasadach określonych w umowie spółki oraz kodeksie spółek handlowych.

Pakiety inwestorskie

  • Pakiet ZADOWOLONY - od 500 PLN (125 akcji): 250 PLN brutto za polecenie punktu, którego wdrożenie zwiększy sieć Happy Pack Point oraz voucher rabatowy o wartości 50 zł upoważniający do zakupów online usług kurierskich z rabatem 5 zł do każdej dokonanej transakcji.
  • Pakiet POZYTYWNY - od 1 100 PLN (275 akcji): 600 PLN brutto za polecenie punktu, którego wdrożenie zwiększy sieć Happy Pack Point oraz voucher rabatowy o wartości 100 zł upoważniający do zakupów online usług kurierskich z rabatem 5 zł do każdej transakcji
  • Pakiet WESOŁY - od 6 000 PLN (1500 akcji): 700 PLN brutto za polecenie punktu, którego wdrożenie zwiększy sieć Happy Pack Post, voucher rabatowy o wartości 500 zł upoważniający do zakupów online usług kurierskich z rabatem 10 zł do każdej transakcji oraz członkostwo w Happy Pack Yellow Team - grupie doradców, z którymi będą konsultowane plany biznesowe spółki
  • Pakiet ENTUZJASTYCZNY - od 11 000 PLN (2750 akcji): 800 PLN brutto za polecenie punktu, którego wdrożenie zwiększy sieć Happy Pack Point, członkostwo w Happy Pack Yellow Team - grupie doradców, z którymi będzie konsultowany rozwój biznesu oraz udział w corocznych spotkaniach strategicznych z zespołem Happy Pack  Yellow Team w Krakowie
  • Pakiet RADOSNY BIZNES - od 25 000 PLN (6250 akcji): roczne zwolnienie z opłaty używania systemu e-happy.pack, pełna pomoc w uruchomieniu biznesu (instrukcja jak otworzyć własny biznes), wsparcie związane z wyposażeniem, reklamą, budową planu biznesowego, członkostwo w Happy Pack Yellow Team - grupie doradców, z którymi będzie konsultowany rozwój biznesu, udział w corocznych spotkaniach strategicznych z zespołem Happy Pack  Yellow Team w Krakowie oraz możliwość uczestnictwa w wyjazdach firmowych realizowanych raz na rok dla członków Happy Pack Yellow Team
  • Pakiet SZCZĘŚLIWY - od 100 000 PLN (25000 akcji) - warunki ustalane indywidualnie.

 SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY EMISJI

Przed podjęciem decyzji o inwestycji dokładnie zapoznaj się z dokumentami dot. emisji - https://emisja.happypack.pl/dokumenty#dokumenty

Reklama

Zródło: Materiały informacyjne spółki oraz wywiad z prezesem zarządu spółki Happy Pack S.A. (https://www.youtube.com/watch?v=V68cOOCa4dU&ab_channel=FXMAG)

Ostrzeżenie o ryzyku Inwestowanie w startupy i firmy na wczesnym etapie rozwoju wiąże się z wysokim ryzykiem, m. in.: braku płynności, braku dywidend, utratą części lub całości zainwestowanych środków i rozwodnieniem. Tego typu inwestycje powinny się odbywać tylko w ramach zdywersyfikowanego portfela. Ta platforma jest skierowana wyłącznie do inwestorów, którzy posiadają wystarczającą wiedzę, aby zrozumieć te ryzyka i podejmować własne decyzje inwestycyjne.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Dawid Augustyn

Dawid Augustyn

Redaktor naczelny FXMAG. Inwestor indywidualny od 2004 roku. Propagator łączenia w inwestowaniu analizy fundamentalnej z aspektami technicznymi. Youtuber, prowadzący serię darmowych edukacyjnych materiałów na temat rynków finansowych oraz regularnych cotygodniowych analiz. Prelegent licznych konferencji o tematyce finansowej oraz inwestycyjnej. 

Obserwuj autoraTwitterLinkedInYouTube


Reklama
Reklama