Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Polska Kasa Opieki S.A.: ZWZ - projekty uchwał: wypłata dywidendy - 7,90 PLN (2018-05-25)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 6:Raport 6/2018: Ogłoszenie o Zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok obrotowy 2017.

Firma: BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Projekty uchwal ZWZ Banku.pdf Projekty uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
  2. Draft_resolutions_of_the_Ordinary_General_Meeting_of_the_Bank.pdf Draft resolutions of the Ordinary General Meeting
  3. Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz dokonanej oceny sprawozdań (2).pdf Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz dokonanej oceny sprawozdań
  4. Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the performed assessment of the reports.pdf Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the performed assessment of the reports
  5. Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania w 2017 roku.pdf RAPORT Z OCENY FUNKCJONOWANIA POLITYKI WYNAGRADZANIA W 2017
  6. Report on assessment of functioning of the Compensation Policy in 2017.pdf REPORT ON ASSESSMENT OF FUNCTIONING OF THE COMPENSATION POLICY IN 2017

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 6 / 2018
Data sporządzenia: 2018-05-25
Skrócona nazwa emitenta
BANK PEKAO SA
Temat
Raport 6/2018: Ogłoszenie o Zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok obrotowy 2017.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Podstawa prawna:
§ 19 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. 2018 poz. 757) w związku z Art. 402 (1) i Art. 402 (2) Kodeksu spółek handlowy z dnia 15 września 2000 r. (t.j. Dz. U. 2017 poz. 1577 z późn. zm.)

OGŁOSZENIE O ZWOŁANIU ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA ZA ROK OBROTOWY 2017

Zarząd Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 53/57, 00-950 Warszawa, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000014843, wpis
do KRS w dniu 2 lipca 2001 r. (dalej jako „Bank”), działając na podstawie art. 395 § 1, 399 § 1, art. 402 (1) oraz art. 402 (2) Kodeksu spółek handlowych w związku z § 8 ust 1 i 2 Statutu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku za rok obrotowy 2017.
Ogólna liczba akcji Banku na dzień ogłoszenia wynosi 262.470.034 i odpowiada im 262.470.034 głosów.

I DATA, GODZINA I MIEJSCE ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA BANKU ORAZ SZCZEGÓŁOWY PORZĄDEK OBRAD

Zarząd Banku zwołuje Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku za rok obrotowy 2017 na dzień 21 czerwca 2018 roku na godzinę 11.30 w Warszawie, przy ul. Żwirki i Wigury 31 w Budynku B kompleksu Lipowy Office Park, z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
2. Wybór Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
5. Przyjęcie porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
6. Rozpatrzenie Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Banku Pekao S.A. za 2017 rok.
7. Rozpatrzenie Jednostkowego Sprawozdania Finansowego Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2017.
8. Rozpatrzenie Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za 2017 rok.
9. Rozpatrzenie Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2017.
10. Rozpatrzenie wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za 2017 rok.
11. Rozpatrzenie Sprawozdania Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz z wyników dokonanej oceny: sprawozdań z działalności Banku Polska Kasa Opieki S.A. i Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok 2017, sprawozdań finansowych Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna i Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok zakończony 31 grudnia 2017, wniosku Zarządu Banku w sprawie podziału zysku Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za rok 2017 oraz sytuacji Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
12. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) zatwierdzenia Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Banku Pekao S.A. za 2017 rok,
2) zatwierdzenia Jednostkowego Sprawozdania Finansowego Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2017,
3) zatwierdzenia Sprawozdania Zarządu Banku z działalności Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za 2017 rok,
4) zatwierdzenia Skonsolidowanego Sprawozdania Finansowego Grupy Kapitałowej Banku Pekao S.A. za rok zakończony dnia 31 grudnia 2017,
5) podziału zysku Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za 2017 rok,
6) zatwierdzenia Sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w 2017 roku,
7) udzielenia członkom Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna absolutorium z wykonania obowiązków w 2017 roku,
8) udzielenia członkom Zarządu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna absolutorium z wykonania obowiązków w 2017 roku.
13. Wybór firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania i przeglądu sprawozdań finansowych Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych Grupy Kapitałowej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna za lata 2018 – 2020 i podjęcie uchwały w tej sprawie.
14. Dokonanie oceny Polityki Wynagradzania Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w 2017 roku na podstawie przedstawionego przez Radę Nadzorczą Raportu z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna i podjęcie uchwały w tej sprawie.
15. Przedstawienie przez Radę Nadzorczą Raportu z oceny stosowania przez Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna w 2017 roku Zasad Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych.
16. Zamknięcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.


II DZIEŃ REJESTRACJI UCZESTNICTWA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU I INFORMACJA O PRAWIE UCZESTNICTWA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU

Dzień rejestracji uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku przypada na szesnaście dni przed datą Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia (dzień rejestracji) tj. na dzień 5 czerwca 2018 r. Prawo uczestniczenia w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku mają tylko osoby będące Akcjonariuszami Banku w dniu 5 czerwca 2018 r. tj. w dniu rejestracji uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.
Na żądanie uprawnionego ze zdematerializowanych akcji na okaziciela Banku, zgłoszone nie wcześniej niż po ogłoszeniu o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, nie później niż w pierwszym dniu powszednim po dniu rejestracji tj. nie później niż w dniu 6 czerwca 2018 r., podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych wystawia imienne zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.
Listę Akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, Zarząd Banku ustala na podstawie wykazu sporządzonego przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych S.A. zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi.


III PROCEDURY DOTYCZĄCE UCZESTNICZENIA W ZWYCZAJNYM WALNYM ZGROMADZENIU BANKU POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA I WYKONYWANIA PRAWA GŁOSU

1. Informacja o prawie Akcjonariusza do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Akcjonariusz lub Akcjonariusze, którzy reprezentują co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego Banku mogą żądać umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Żądanie Akcjonariusza lub Akcjonariuszy powinno zostać zgłoszone Zarządowi Banku nie później niż na dwadzieścia jeden dni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, tj. nie później niż w dniu 31 maja 2018 r.
Żądanie powinno zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyczącej proponowanego punktu porządku obrad.
Żądanie może zostać złożone na piśmie (tj. doręczone osobiście za potwierdzeniem złożenia lub wysłane do Banku za potwierdzeniem wysłania i potwierdzeniem odbioru) na adres: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa lub w postaci elektronicznej (e-mail) poprzez przesyłanie wiadomości elektronicznej na adres e-mail: wz@pekao.com.pl.
O właściwym terminie złożenia powyższego żądania świadczyć będzie data jego wpłynięcia do Banku, a w przypadku wykorzystania formy elektronicznej data umieszczenia powyższego żądania w systemie poczty elektronicznej Banku (wpłynięcia na serwer pocztowy Banku). Żądanie powyższe może być złożone za pomocą prawidłowo wypełnionego i podpisanego właściwego formularza pobranego ze strony internetowej Banku, przy czym w przypadku skorzystania z formy elektronicznej wymagane jest wysłanie formularza i wszelkich załączonych dokumentów jako załączników w formacie PDF.
Akcjonariusz lub Akcjonariusze żądający umieszczenia określonych spraw w porządku obrad muszą przedstawić, wraz z żądaniem, dokumenty potwierdzające ich tożsamość oraz uprawnienie do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, w szczególności:
1) świadectwo depozytowe lub zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku, wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi, potwierdzające, że jego adresat jest Akcjonariuszem Banku i posiada odpowiednią liczbę akcji na dzień złożenia żądania, oraz
2) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną – kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, lub
3) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna – kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru - zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza jak i kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru.
Obowiązek załączenia dokumentów, o których mowa powyżej dotyczy Akcjonariuszy występujących z żądaniem zarówno w formie pisemnej jak i elektronicznej. Dokumenty powinny zostać dołączone, w postaci właściwej dla formy żądania (dokument papierowy lub jego kopia albo skan i konwersja do formatu PDF). Bank może podjąć niezbędne działania służące identyfikacji Akcjonariusza lub Akcjonariuszy i weryfikacji ważności przesłanych dokumentów.
Zarząd Banku niezwłocznie, jednak nie później niż na osiemnaście dni przed wyznaczonym terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, ogłosi zmiany w porządku obrad, wprowadzone na żądanie Akcjonariusza lub Akcjonariuszy. Ogłoszenie nowego porządku obrad zostanie umieszczone na stronie internetowej Banku www.pekao.com.pl oraz w sposób określony dla przekazywania informacji bieżących, zgodnie z przepisami o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.

2. Informacja o prawie Akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Akcjonariusz lub Akcjonariusze Banku reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego mogą, przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, zgłaszać Bankowi na piśmie (tj. doręczyć osobiście za potwierdzeniem złożenia lub wysłać do Banku za potwierdzeniem wysłania i potwierdzeniem odbioru) na adres: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Biuro Obsługi Organów Korporacyjnych, ul. Żwirki i Wigury 31, 02-091 Warszawa lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej przesyłając wiadomość elektroniczną na dedykowany adres e-mail: wz@pekao.com.pl projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad. Powyższe projekty uchwał muszą być zgłoszone Bankowi nie później niż na 24 godziny przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w związku z koniecznością ich ogłoszenia przez Bank na stronie internetowej.
O właściwym terminie złożenia powyższego zgłoszenia świadczyć będzie data i godzina jego wpłynięcia do Banku, a w przypadku wykorzystania formy elektronicznej data i godzina umieszczenia powyższego zgłoszenia w systemie poczty elektronicznej Banku (wpłynięcia na serwer pocztowy Banku).
Zgłoszenia projektów uchwał Akcjonariusz może dokonać za pomocą prawidłowo wypełnionego i podpisanego właściwego formularza pobranego ze strony internetowej Banku www.pekao.com.pl, przy czym w przypadku skorzystania ze środków komunikacji elektronicznej wymagane jest wysłanie formularza i wszelkich załączonych dokumentów jako załączników w formacie PDF.
Projekty uchwał są ogłaszane niezwłocznie na stronie internetowej Banku www.pekao.com.pl
Akcjonariusz lub Akcjonariusze zgłaszający projekty uchwał powinni przedstawić dokumenty potwierdzające ich tożsamość oraz uprawnienie do zgłoszenia projektów uchwał, w szczególności:
1) świadectwo depozytowe lub zaświadczenie o prawie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku, wystawione przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych zgodnie z przepisami o obrocie instrumentami finansowymi, potwierdzające, że jego adresat jest Akcjonariuszem Banku i posiada odpowiednią liczbę akcji na dzień złożenia żądania, oraz
2) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną – kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość, lub
3) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna – kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza jak i kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru.
Obowiązek załączenia dokumentów, o których mowa powyżej dotyczy Akcjonariuszy występujących z żądaniem zarówno w formie pisemnej, jak i elektronicznej. Dokumenty powinny zostać dołączone, w postaci właściwej dla formy żądania (dokument papierowy lub jego kopia albo skan i konwersja do formatu PDF). Bank może podjąć niezbędne działania służące identyfikacji Akcjonariusza lub Akcjonariuszy i weryfikacji ważności przesłanych dokumentów.

3. Informacja o prawie Akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad w czasie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Każdy z Akcjonariuszy może w czasie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zgłaszać projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad.

4. Informacja o sposobie wykonywania prawa głosu przez pełnomocnika, w tym w szczególności o formularzach stosowanych podczas głosowania przez pełnomocnika, oraz sposobie zawiadamiania Banku przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej o ustanowieniu pełnomocnika

Akcjonariusze mogą uczestniczyć w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz wykonywać prawo głosu osobiście lub przez pełnomocnika.
Pełnomocnik wykonuje wszystkie uprawnienia Akcjonariusza na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, chyba, że co innego wynika z treści pełnomocnictwa. Pełnomocnik może udzielić dalszego pełnomocnictwa, jeżeli wynika to z treści pełnomocnictwa. Pełnomocnik może reprezentować więcej niż jednego Akcjonariusza i głosować odmiennie z akcji każdego Akcjonariusza. Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na więcej niż jednym rachunku papierów wartościowych może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw z akcji zapisanych na każdym z rachunków. Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na rachunku zbiorczym może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw z akcji zapisanych na tym rachunku.
Jeżeli pełnomocnikiem Akcjonariusza na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu jest Członek Zarządu, Członek Rady Nadzorczej, pracownik Banku lub członek organów lub pracownik spółki zależnej od Banku, udzielone mu pełnomocnictwo może upoważniać do reprezentacji Akcjonariusza tylko na jednym Walnym Zgromadzeniu. Pełnomocnik ma obowiązek ujawnić Akcjonariuszowi okoliczności wskazujące na istnienie bądź możliwość wystąpienia konfliktu interesów. Udzielenie dalszego pełnomocnictwa jest w takim wypadku wyłączone.
Pełnomocnictwo do uczestniczenia w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu i wykonywania prawa głosu musi być udzielone na piśmie lub w postaci elektronicznej. Udzielenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej nie wymaga opatrzenia bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Pełnomocnictwo sporządzone w języku obcym powinno być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Pełnomocnictwo nie przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski nie wywołuje skutków prawnych.
Akcjonariusz może zawiadomić Bank o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na dedykowany adres e-mail: wz@pekao.com.pl.
W zawiadomieniu o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej Akcjonariusz podaje swój numer telefonu oraz adres e-mail, a także numer telefonu i adres e-mail pełnomocnika, za pośrednictwem których Bank będzie mógł komunikować się z Akcjonariuszem i pełnomocnikiem. W razie wątpliwości, Bank może podjąć dalsze czynności w celu weryfikacji ważności pełnomocnictwa udzielonego w postaci elektronicznej oraz identyfikacji Akcjonariusza i pełnomocnika. Zawiadomienie o udzieleniu pełnomocnictwa powinno również zawierać zakres pełnomocnictwa, tj. wskazywać liczbę akcji, z których wykonywane będzie prawo głosu oraz datę Walnego Zgromadzenia, na którym prawa te będą wykonywane.
Do zawiadomienia należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających tożsamość Akcjonariusza (skan i konwersja do formatu PDF), w szczególności:
1) w przypadku Akcjonariusza będącego osobą fizyczną – kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, lub
2) w przypadku Akcjonariusza innego niż osoba fizyczna – kopię lub oryginał aktualnego odpisu z właściwego rejestru, a w przypadku gdy prawo do reprezentowania Akcjonariusza nie wynika z właściwego rejestru zarówno dokument(y) potwierdzający upoważnienie do reprezentowania Akcjonariusza, jak i kopię lub oryginał odpisu z właściwego rejestru (aktualnego na dzień udzielenia pełnomocnictwa).
Zawiadomienie o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej musi być dokonane najpóźniej na 24 godziny przed terminem Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w związku z potrzebą przeprowadzenia działań weryfikacyjnych. Bank podejmie odpowiednie działania służące identyfikacji Akcjonariusza i pełnomocnika w celu weryfikacji ważności pełnomocnictwa udzielonego w postaci elektronicznej. Weryfikacja ta polegać może w szczególności na zwrotnym pytaniu w formie elektronicznej lub telefonicznej skierowanym do Akcjonariusza lub pełnomocnika w celu potwierdzenia faktu udzielenia pełnomocnictwa i jego zakresu.
Bank na swojej stronie internetowej udostępnia do pobrania wzór formularza zawiadomienia o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej, który może być stosowany przez Akcjonariusza do zawiadomienia Banku o udzieleniu pełnomocnictwa w postaci elektronicznej. Formularz ten, po wypełnieniu zgodnie z instrukcją w nim zawartą, powinien być przez Akcjonariusza wysłany na dedykowany adres e-mail wskazany powyżej.
Pełnomocnik, któremu udzielono pełnomocnictwa w postaci elektronicznej obowiązany jest przedłożyć przy sporządzaniu listy obecności na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej i pozwalający zidentyfikować Akcjonariusza składającego takie oświadczenie oraz dokument służący identyfikacji pełnomocnika.
Wzór formularza pozwalającego na wykonywanie prawa głosu przez pełnomocnika, zawierającego dane określone w art. 402(3) § 3 Kodeksu spółek handlowych, zatytułowanego - „Formularz pozwalający na wykonywanie prawa głosu przez pełnomocnika na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie" został zamieszczony na stronie internetowej Banku pod adresem www.pekao.com.pl Jeżeli pełnomocnik głosuje przy pomocy formularza musi doręczyć formularz Przewodniczącemu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia najpóźniej przed zakończeniem głosowania nad uchwałą, która wedle dyspozycji Akcjonariusza ma być głosowana przy jego wykorzystaniu.
Przedstawiciele osób prawnych powinni dysponować oryginałem lub poświadczoną przez notariusza kopią aktualnego, tj. z ostatnich 3 miesięcy, odpisu z właściwego rejestru, a jeżeli ich prawo do reprezentowania osoby prawnej nie wynika z rejestru, powinni dysponować pisemnym pełnomocnictwem (w oryginale lub kopii poświadczonej przez notariusza) oraz oryginałem lub poświadczoną przez notariusza kopią odpisu z właściwego rejestru, aktualnym na dzień udzielenia pełnomocnictwa.

5. Informacja o możliwości i sposobie uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej
Mając na uwadze fakt, że Akcjonariat Banku, charakteryzuje się znaczną liczebnością, zróżnicowaniem geograficznym oraz zróżnicowaniem języka komunikacji, co powoduje, iż w celu spełnienia przez Bank wymogów niezbędnych do prawidłowej identyfikacji akcjonariuszy oraz zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej, konieczne jest zapewnienie po stronie Banku rozwiązań na wysokim poziomie zaawansowania technologicznego, którymi Bank aktualnie nie dysponuje, zgodnie z art. 406(5) § 2 Kodeksu spółek handlowych oraz § 8a ust 2 Statutu Banku, Zarząd Banku podjął decyzję o niedopuszczeniu uczestnictwa przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Banku za rok 2017, o których mowa w art. 402(5) § 1 pkt 2 i 3 Kodeksu spółek handlowych (dwustronna komunikacja w czasie rzeczywistym oraz wykonywanie prawa głosu przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej).

6. Informacja o sposobie i formie komunikowania się w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej

W związku z decyzją Zarządu Banku, o której mowa w pkt. 5, nie powstaje konieczność określenia sposobu i formy komunikowania się w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

7. Informacja o sposobie wykonywania prawa głosu drogą korespondencyjną jak również o sposobie wykonywania prawa głosu oraz składania sprzeciwów do uchwał przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej

W związku z decyzją Zarządu Banku, o której mowa w pkt. 5 nie powstaje konieczność określenia sposobu wykonywania prawa głosu oraz składania sprzeciwów do uchwał przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
Regulamin Walnych Zgromadzeń Banku nie przewiduje możliwości wykonywania prawa głosu drogą korespondencyjną.

IV MOŻLIWOŚĆ UZYSKANIA INFORMACJI DOTYCZĄCYCH WALNEGO ZGROMADZENIA

Pełna dokumentacja, która ma zostać przedstawiona Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu, wraz z projektami uchwał oraz informacje dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia zamieszczone będą na stronie internetowej Banku pod adresem www.pekao.com.pl od dnia zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.
Akcjonariusz uprawniony do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu może uzyskać, w formie papierowej, pełny tekst dokumentacji, która ma być przedstawiona Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu oraz projekty uchwał lub uwagi Zarządu Banku bądź Rady Nadzorczej w Centrali Banku, w Warszawie przy ul. Żwirki i Wigury 31, Budynek B w godzinach 10.00 – 15.00 w dni robocze.

V ELEKTRONICZNA KOMUNIKACJA AKCJONARIUSZA Z BANKIEM

Z uwzględnieniem ograniczeń przewidzianych w Kodeksie spółek handlowych, Akcjonariusze Banku mogą kontaktować się z Bankiem za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W szczególności Akcjonariusze Banku mogą zgłaszać wnioski, żądania, oraz przesyłać zawiadomienia i dokumenty. Komunikacja Akcjonariuszy z Bankiem w formie elektronicznej odbywa się przy wykorzystaniu dedykowanego adresu e-mail: wz@pekao.com.pl
Akcjonariusz wykorzystujący elektroniczne środki komunikacji ponosi wyłączne ryzyko związane z ich wykorzystaniem.
Bank ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo, poufność i przetwarzanie, zgodne z obowiązującymi przepisami, informacji zawartych w dokumentach przesłanych drogą elektroniczną, od momentu umieszczenia dokumentów w systemie poczty elektronicznej Banku (wpływu na serwer pocztowy Banku).
W przypadku, gdy Akcjonariusz przesyła do Banku drogą elektroniczną dokumenty, które w oryginale sporządzone zostały w języku innym niż język polski, obowiązany jest dołączyć do nich tłumaczenie na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Wszelkie dokumenty przesyłane przez Akcjonariusza do Banku, jak również przez Bank do akcjonariusza drogą elektroniczną powinny być zeskanowane do formatu PDF.


VI LISTA AKCJONARIUSZY

Lista Akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu zostanie wyłożona w Banku pod adresem: Warszawa ul. Żwirki i Wigury 31, Budynek B, od dnia 18 czerwca 2018 r.
Akcjonariusz Spółki może żądać przesłania mu listy akcjonariuszy uprawnionych do udziału w Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu nieodpłatnie pocztą elektroniczną, podając adres poczty elektronicznej, na który lista powinna być wysłana.
Zgodnie z art. 407 § 2 Kodeksu spółek handlowych, Akcjonariusz Banku ma prawo żądać wydania odpisu wniosków w sprawach objętych porządkiem obrad w terminie tygodnia przed Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniem tj. od 14 czerwca 2018 r.

VII ADRES STRONY INTERNETOWEJ, NA KTÓREJ BĘDĄ UDOSTĘPNIONE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZWYCZAJNEGO WALNEGO ZGROMADZENIA

Wszelkie informacje dotyczące Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia oraz formularze udostępnione są na stronie internetowej Banku www.pekao.com.pl

VIII INNE INFORMACJE

Dla sprawnego przebiegu obrad, Zarząd Banku prosi uczestników o przybycie na 45 minut przed planowanym terminem rozpoczęcia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.

Projekty uchwał stanowią załącznik do niniejszego Ogłoszenia.




Zarząd Banku
Załączniki
Plik Opis
Projekty uchwal ZWZ Banku.pdf
Projekty uchwal ZWZ Banku.pdf
Projekty uchwał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
Draft_resolutions_of_the_Ordinary_General_Meeting_of_the_Bank.pdf
Draft_resolutions_of_the_Ordinary_General_Meeting_of_the_Bank.pdf
Draft resolutions of the Ordinary General Meeting
Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz dokonanej oceny sprawozdań (2).pdf
Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz dokonanej oceny sprawozdań (2).pdf
Sprawozdanie Rady Nadzorczej Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna z działalności w 2017 roku oraz dokonanej oceny sprawozdań
Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the performed assessment of the reports.pdf
Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the performed assessment of the reports.pdf
Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the performed assessment of the reports
Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania w 2017 roku.pdf
Raport z oceny funkcjonowania Polityki Wynagradzania w 2017 roku.pdf
RAPORT Z OCENY FUNKCJONOWANIA POLITYKI WYNAGRADZANIA W 2017
Report on assessment of functioning of the Compensation Policy in 2017.pdf
Report on assessment of functioning of the Compensation Policy in 2017.pdf
REPORT ON ASSESSMENT OF FUNCTIONING OF THE COMPENSATION POLICY IN 2017

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

25.08.2018 - Report 6/2018: ANNOUNCEMENT ON CONVENING THE ORDINARY GENERAL MEETING OF BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA FOR THE FISCAL YEAR 2017

Legal basis:
§ 19 sec. 1 p. 1 and 2 of the Ordinance of the Minister of Finance on current and periodic information published by issuers of securities and the conditions for regarding information required by the law of a non-member state as equivalent dated April 20th 2018 ( Journal of Laws of 2018, item 757) in connection with Article 402 (1) and Article 402 (2) of the Commercial Companies Code dated September 15th 2000 (uniform text: Journal of Laws of 2017, item 1577, as amended)


ANNOUNCEMENT ON CONVENING THE ORDINARY GENERAL MEETING OF BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA FOR THE FISCAL YEAR 2017

The Management Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna with the seat in Warsaw at Grzybowska Str. 53/57, 00-950 Warsaw, registered in the Entrepreneurs Register held by the District Court for the Capital City of Warsaw, XII Economic Division of the National Court Register, under KRS no. 0000014843, entered into the National Court Register on 2 July 2001 (hereinafter referred to as ‘the Bank’), pursuant to Article 395 § 1, Article 399 § 1, Article 402 (1) and Article 402 (2) of the Commercial Companies Code in connection with § 8 sec. 1 and 2 of the Statute of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, convenes the Ordinary General Meeting of the Bank for the fiscal year 2017.

The total number of shares of the Bank as at the date of announcement amounts to 262,470,034 and corresponds to 262,470,034 votes.




I DATE, HOUR AND VENUE OF THE ORDINARY GENERAL MEETING AND DETAILED AGENDA

The Management Board of the Bank convenes the Ordinary General Meeting of the Bank for the fiscal year 2017 for the day of 21st June 2018 at 11.30 a.m., in Warsaw at Żwirki i Wigury Street 31 in building B of the Lipowy Office Park complex, with the following agenda:

1. Opening of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
2. Election of the Chairman of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
3. Concluding correctness of convening the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and its capacity to adopt binding resolutions.
4. Election of the Voting Commission.
5. Adoption of the agenda of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
6. Consideration of the Management Board's Report on the activities of Bank Pekao S.A. for the year 2017.
7. Consideration of the Unconsolidated Financial Statements of Bank Pekao S.A. for the year ended on 31 December 2017.
8. Consideration of the Management Board's Report on the activities of Bank Pekao S.A. Group for the year 2017.
9. Consideration of the Consolidated Financial Statements of Bank Pekao S.A. Group for the year ended on 31 December 2017.
10. Consideration of the motion of the Management Board of the Bank on distribution of the profit of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year 2017.
11. Consideration of the Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017 and the results of the performed assessment of: the reports on the activities of the Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Group for the year 2017, financial statements of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Group for the period ended on 31st December 2017, and of the motion of the Management Board of the Bank on the distribution of the profit of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year 2017 and the situation of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.
12. Adoption of the resolutions on:
1) approving the Management Board's Report on the activities of Bank Pekao S.A. for the year 2017,
2) approving the Unconsolidated Financial Statements of Bank Pekao S.A. for the year ended on 31 December 2017,
3) approving the Management Board's Report on the activities of Pekao S.A. Group for the year 2017,
4) approving the Consolidated Financial Statements of Bank Pekao S.A. for the year ended on 31 December 2017,
5) distribution of profit of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna for the year 2017,
6) approving the Report of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna on its activity in 2017,
7) approving the performance of duties by members of the Supervisory Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna in 2017,
8) approving the performance of duties by members of the Management Board of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna in 2017.
13. Selection of the audit firm to audit and review financial statements of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and consolidated financial statements of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna Capital Group for years 2018-2020 and adoption of the resolution in this matter.
14. Perform assessment of the Compensation Policy of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna in the year 2017 based on the Report presented by the Supervisory Board on assessment of the Compensation Policy of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna and adoption of the resolution in this matter.
15. Presentation by the Supervisory Board of the Report from the assessment of the application by Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna of the Principles of Corporate Governance for Supervised Institutions in the year 2017.
16. Closing of the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna.



II DAY OF REGISTRATION OF PARTICIPATION IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK AND THE INFORMATION ABOUT THE RIGHT TO PARTICIPATE IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF THE BANK



The day of registration of participation in the Ordinary General Meeting of the Bank falls sixteen days before the date of the Ordinary General Meeting (registration date), i.e. on 5rd June 2018. Only the persons being Shareholders of the Bank on 5rd June 2018, i.e. on the date of registration of participation in the Ordinary General Meeting, are entitled to participate in the Ordinary General Meeting of the Bank.
At the request of the party eligible from dematerialized bearer shares of the Bank, presented no earlier than after the Ordinary General Meeting is announced, no later than on the first day after the registration date, i.e. no later than on 6th June 2018, an entity running the securities account shall issue a registered certificate about the right to participate in the Ordinary General Meeting.
The Management Board of the Bank shall determine a list of Shareholders entitled to participate in the Ordinary General Meeting based on a specification prepared by the National Depository for Securities Joint Stock Company, in accordance with the regulations on trading in financial instruments.

III PROCEDURES CONCERNING PARTICIPATION IN THE ORDINARY GENERAL MEETING OF BANK POLSKA KASA OPIEKI SPÓŁKA AKCYJNA AND EXERCISING THE VOTING RIGHTS

1. Information about the Shareholder’s right to request to include specific issues in the agenda of the Ordinary General Meeting

A Shareholder or Shareholders who represent at least one-twentieth of the share capital of the Bank may request to include the specific issues in the agenda of the Ordinary General Meeting. A request of the Shareholder or the Shareholders should be presented to the Management Board of the Bank no later than twenty one days before the fixed date of the Ordinary General Meeting, i.e. no later than on 31st May 2018.
The request should include a justification or a draft of the resolution concerning the proposed point of the agenda.
The request can be made in writing (i.e. it can be delivered personally upon confirmation of receipt, or it can be sent to the Bank upon confirmation of sending and receipt) at the address: Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, Corporate Bodies Service Office, Żwirki i Wigury Street 31, 02-091 Warsaw or in the electronic form (e-mail) by sending an e-mail message at e-mail address: wz@pekao.com.pl.
The proof that the above-mentioned request was submitted in due time will be the date of its receipt by the Bank, and in case of request submitted in the electronic form – the date of turning up of the aforementioned request in the electronic mail system of the Bank (the date of its entry into the mail server of the Bank). The above-mentioned request can be submitted with the use of the properly filled in and signed form downloaded from the website of the Bank, whereas in case of use of the electronic form it is required that the form and all the enclosed documents should be sent as attachments in the PDF format.
The Shareholder or the Shareholders requesting to include the specific issues in the agenda have to present, along with the request, the documents confirming their identity and eligibility to demand to include the specific issues in the agenda of the Ordinary General Meeting, in particular:
1) a certificate of deposit, or a certificate about the right to participate in the Ordinary General Meeting of the Bank, issued by the entity running the securities account, according to the provisions of trading in financial instruments, confirming that its addressee is the Shareholder of the Bank and he/she possesses the proper number of shares on the day of the submission of the request, and
2) in case of a Shareholder being an individual – a copy of the ID card, passport or another document confirming his/her identity, or
3) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of an actual extract from the relevant register, and in case the right to represent a Shareholder does not arise from the relevant register – both the document(s) confirming the authorisation to represent the Shareholder and a copy or the original of an actual abstract from the relevant register.

A duty to attach the documents, referred to herein above, concerns both the Shareholders submitting the request in written as well as in the electronic form. The documents shall be attached in the form relevant for the request (a document on paper, or its copy or a scan and conversion into the PDF format). The Bank may take necessary actions with the aim to identify the Shareholder or the Shareholders and verify the validity of sent documents.
The Management Board of the Bank – without delay, however no later than eighteen days before the fixed date of the Ordinary General Meeting, will announce the changes in the agenda introduced at the request of the Shareholder or the Shareholders. The announcement concerning the new agenda will be published on the Bank’s website www.pekao.com.pl and in the manner specified for providing current information, in accordance with the law on the public offering, conditions governing the introduction of financial instruments into organized trading and public companies.

2. Information about the Shareholder’s right to present drafts of resolutions concerning the issues included in the agenda of the Ordinary General Meeting or the issues which are to be included in the agenda before the date of the Ordinary General Meeting

The Shareholder or the Shareholders of the Bank representing at least one twentieth of the share capital can, before the date of the Ordinary General Meeting, submit to the Bank in writing (i.e. deliver personally upon confirmation of receipt, or send to the Bank upon confirmation of sending and receipt) at the address of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna, Corporate Bodies Service Office, Żwirki i Wigury Street 31, 02-091 Warsaw or with the use of the means of electronic communication by sending an e-mail message at the dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl, the drafts of resolutions concerning the issues introduced into the agenda of the Ordinary General Meeting, or the issues which are to be introduced into the agenda. The aforementioned drafts of resolutions have to be presented to the Bank no later than 24 hours before the date of the Ordinary General Meeting as a result of the necessity to publish them by the Bank on the website.
The proof that the above-mentioned drafts were submitted in due time will be the date and the time of their receipt by the Bank, and in case of the drafts submitted in the electronic form – the date and the time of turning up of the aforementioned drafts in the electronic mail system of the Bank (the date of their entry into the mail server of the Bank).
The drafts of resolutions can be submitted by a Shareholder with the use of the properly filled in and signed form downloaded from the Bank’s website www.pekao.com.pl, whereas in case the electronic means of communication are used, it is required that the form and all the enclosed documents should be sent as attachments in the PDF format.
The drafts of resolutions shall be published without delay on the Bank’s website www.pekao.com.pl
A Shareholder or Shareholders submitting the drafts of resolutions should present the documents confirming their identity and eligibility to submit the drafts of resolutions, in particular:
1) a certificate of deposit, or a certificate about the right to participate in the Ordinary General Meeting of the Bank, issued by the entity running the securities account, according to the regulations on trading in financial instruments, confirming that its addressee is a Shareholder of the Bank and he/she possesses the proper number of shares on the day of the submission of the request, and
2) in case of a Shareholder being an individual – a copy of the ID card, passport or another document confirming his/her the identity, or
3) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of the actual extract from the relevant register, and in case the right to represent a Shareholder does not arise from the relevant register – both the document(s) confirming the authorisation to represent the Shareholder and a copy or the original of an actual abstract from the relevant register.
A duty to attach the documents, referred to above, concerns both the Shareholders submitting the request in written as well as in the electronic form. The documents shall be attached in the form relevant for the request (a document on paper, or its copy or scan and conversion into the PDF format). The Bank may take necessary actions with the aim to identify the Shareholder or the Shareholders and verify the validity of sent documents.

3. Information about the Shareholder’s right to present the drafts of resolutions concerning the issues introduced into the agenda during the Ordinary General Meeting

During the Ordinary General Meeting, each Shareholder can present the drafts of resolutions concerning the issues introduced into the agenda.

4. Information on exercising the voting right by a proxy holder, including in particular the information about the forms used during voting through a proxy, and about the way of notifying the Bank by means of electronic communication, about the appointment of a proxy holder
The Shareholders can participate in the Ordinary General Meeting or exercise the voting right personally or through a proxy.
A proxy holder exercises all the rights of the Shareholder at the Ordinary General Meeting, unless the proxy document stipulates otherwise. The proxy holder can grant further proxies if it results from the proxy document. The proxy holder can represent more than one Shareholder and he/she can vote differently from the shares of each Shareholder. A Shareholder holding shares registered on more than one securities account may appoint separate proxy holders to exercise the rights from shares registered on each of the accounts. A Shareholder holding shares registered on an omnibus account can authorise separate proxy holders to exercise the rights from the shares registered on this account.

If the proxy holder at the Ordinary General Meeting is a Member of the Management Board, a Member of the Supervisory Board, an employee of the Bank, or a member of governing bodies, or an employee of the Bank’s subsidiary company, then a proxy granted to him/her enables such a person to represent the Shareholder only at one Ordinary General Meeting. The proxy holder is obliged to reveal to the Shareholder the circumstances pointing out to the occurrence or the potential occurrence of a conflict of interest. Granting further proxies is in such case excluded.
A proxy to participate in the Ordinary General Meeting and to exercise the voting right has to be granted in writing or in the electronic form. Granting a proxy in the electronic form does not require that a safe electronic signature verifiable by the valid qualified certificate must be affixed to it. A proxy prepared in a foreign language should be translated into Polish by a sworn translator. A proxy not translated into the Polish language by a sworn translator does not produce legal effects.
A Shareholder can notify the Bank about the proxy granted in the electronic form by sending an electronic mail message to the dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl
In the notification about granting a proxy in the electronic form, the Shareholder shall provide his/her telephone number and e-mail address, as well as the telephone number of the proxy holder and the e-mail address of the proxy holder with the use of which the Bank will be able to communicate with the Shareholder and the proxy holder. In case of doubts, the Bank may take further actions in order to verify the validity of proxy granted in the electronic form and identification of the Shareholder and the proxy holder. The notification about granting a proxy should also include the scope of the proxy, i.e. indicate the number of shares from which the voting rights will be exercised and the date of the General Meeting at which these rights will be exercised.
The copies of documents confirming the identity of the Shareholder (a scan and conversion into the PDF format) should be attached to the notification, and in particular:
1) in case of a Shareholder being an individual – a copy of the ID card, passport or another document confirming the identity, or
2) in case of a Shareholder other than an individual – a copy or original of the actual extract from the relevant register, and in case the right to represent a Shareholder does not arise from the relevant register – both the document(s) confirming the authorisation to represent the Shareholder and a copy or the original of an actual abstract from the relevant register (updated as at the day when the proxy was granted).
The notification about granting a proxy in the electronic form has to be made no later than 24 hours before the date of the Ordinary General Meeting due to the need to perform verification actions. The Bank will take appropriate actions verifying the Shareholder and the proxy holder in order to check the validity of the proxy granted in the electronic form. Such a verification can be made in particular by a return question addressed via e-mail or telephone to the Shareholder or the proxy holder in order to confirm the fact of granting the proxy and its scope.
The Bank, on its website, shall make available to download a specimen form of notification about granting a proxy in the electronic form which can be used by a Shareholder to notify the Bank about granting a proxy in an electronic form. The form, after being duly completed in accordance with the instruction contained therein, should be sent by the Shareholder at the dedicated e-mail address indicated above.
While the attendance list is being made at the Ordinary General Meeting, a proxy holder who has been granted the proxy in the electronic form, is obliged to present a document confirming the fact that the proxy was granted in the electronic form and allowing to identify the Shareholder who made such a declaration, and a document allowing to identify the proxy holder.
The standard of the form allowing to exercise a voting right by the proxy holder containing data defined in Article 402 (3) of the Commercial Companies Code, entitled ‘The Form for Exercising the Voting Right by the Proxy Holder at the Ordinary General Meeting of Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna with the seat in Warsaw’ has been published on the website of the Bank at the address www.pekao.com.pl. If the proxy holder votes with the use of the form, then he/she must deliver the form to the Chairman of the Ordinary General Meeting no later than before the end of voting concerning the resolution which, in accordance with the Shareholder’s instruction, is to be voted with its use.
The representatives of legal persons should possess the up-to-date, i.e. from the last 3 months, original or a copy, certified by a notary public, of the extract from the relevant register, and if their right to represent the legal person does not result from the register, they should have a proxy in writing (in the original or a copy certified by a notary public) as well as the original or a copy of the extract from the relevant register, certified by a notary public, updated as at the date when the proxy was granted.

5. Information about the possibility and method of participation in the Ordinary General Meeting by means of electronic communication

Considering the fact that the Shareholding of the Bank is characterized by a large number of shareholders, geographical and linguistic diversity, which means that for the Bank to meet the requirements necessary to identify the shareholders correctly and to ensure the appropriate level of security of electronic communication it would be necessary to provide on the Bank’s side highly advanced technical solutions which currently the Bank is not in possession of, in accordance with Article 406 (5) § 2 of the Commercial Companies Code and § 8a sec. 2 of the Statute of the Bank, the Management Board of the Bank resolved not to allow participation with the use of electronic communication means in the Ordinary General Meeting of the Bank for the year 2017, referred to in Article 402 (5) § 1 point 2 and 3 Commercial Companies Code (two-way on line communication and voting by means of electronic communication).

6. Information about the method and form of communication during the meeting of the Ordinary General Meeting of Shareholders by means of electronic communication

Taking into account the decision of the Management Board of the Bank, referred to the point 5, there is no need to determine the method and form of communication during the Ordinary General Meeting with the use of electronic communication means.

7. Information about the method of exercising voting right by correspondence as well as the way of executing the rights to vote and raising the objections to the resolutions by means of electronic communication

Taking into account the decision of the Management Board of the Bank, referred to in point 5, there is no need to determine the method of exercising voting rights and raising objections to the resolutions by means of electronic communication.
Rules of the Procedure of the General Meetings of the Bank do not provide for a possibility to exercise the voting right by correspondence.


IV POSSIBILITY TO OBTAIN INFORMATION CONCERNING THE GENERAL MEETING

The full documentation which is to be presented to the Ordinary General Meeting, together with the drafts of resolutions and information concerning the Ordinary General Meeting will be published on the website of the Bank at the address www.pekao.com.pl as of the date when the Ordinary General Meeting is convened.
A Shareholder entitled to participate in the Ordinary General Meeting may obtain in
a paper form the full text of documentation which is to be presented to the Ordinary General Meeting, as well as the drafts of resolutions or comments of the Management Board or the Supervisory Board at the Bank’s Head Office, in Warsaw at Żwirki i Wigury 31 Street, building B between 10.00 a.m. – 3.00 p.m. on working days.

V THE SHAREHOLDER’S ELECTRONIC COMMUNICATION WITH THE BANK

Taking into account the restrictions provided for in the Commercial Companies Code, the Shareholders of the Bank may contact the Bank by means of electronic communication. In particular, the Shareholders of the Bank can present motions, requests as well as send notifications and documents. The Shareholders can communicate with the Bank via electronic mail with the use of a specifically dedicated e-mail address: wz@pekao.com.pl
The Shareholder using the means of electronic communication bears the sole risk associated with the use of such means.
The Bank is responsible for the safety, confidentiality and processing in accordance with applicable laws of information included in documents sent electronically since the moment the documents are put in the electronic mail system of the Bank (delivery to the email server of the Bank).
If the Shareholder sends to the Bank via electronic mail the documents the originals of which were prepared in the language other than the Polish language, then the Shareholder is obliged to attach the translation into the Polish language of those documents made by a sworn translator. Any documents sent by the Shareholder to the Bank, and by the Bank to the Shareholder via electronic mail should be scanned and converted into the PDF format.


VI LIST OF SHAREHOLDERS

The list of Shareholders entitled to participate in the Ordinary General Meeting will be made public in the seat of the Bank at the address Warsaw, Żwirki i Wigury Street 31, building B as of 18th June 2018.

A Shareholder of the Company may request to be sent the list of Shareholders entitled to participate in the Ordinary General Meeting free of charge by electronic mail, providing his/her e-mail address at which the list should be sent.
Pursuant to Article 407 § 2 of the Commercial Companies Code, the Shareholder of the Bank has the right to request the copies of motions concerning the issues covered by the agenda within one week before the Ordinary General Meeting, i.e. from 14th June 2018.


VII THE ADDRESS OF THE WEBSITE ON WHICH THE INFORMATION CONCERNING THE ORDINARY GENERAL MEETING WILL BE MADE AVAILABLE


All the information and forms concerning the Ordinary General Meeting shall be made available on the following website of the Bank www.pekao.com.pl


VIII OTHER INFORMATION



For the effective course of the debates, the Management Board of the Bank requests the participants to arrive 45 minutes before the planned commencement of the Ordinary General Meeting.

The draft resolutions are attached to this announcement.




The Management Board




PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2018-05-25 Michał Krupiński Prezes Zarządu Banku
2018-05-25 Mateusz Chmielewski Dyrektor Departamentu Prawnego
2018-05-25 Paweł Rzeźniczak Dyrektor Departamentu Relacji Inwestorskich i Strategii Grupy
2018-05-25 Adam Hawryluk Dyrektor Zarządzający, Departament Zgodności

Cena akcji Pekao

Cena akcji Pekao w momencie publikacji komunikatu to 113.5 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pekao aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pekao.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama