Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

MIRACULUM S.A.: Umowa z Sarantis Polska SA dot. sprzedaży marki Kolastyna - 9,5 mln zł (2010-06-30)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 78:Zawarcie umowy sprzedaży marki „Kolastyna”

Firma: GRUPA KOLASTYNA SPÓŁKA AKCYJNA w upadłości układowej
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO









Raport bieżący nr 78 / 2010





Data sporządzenia: 2010-06-30
Skrócona nazwa emitenta
GRUPA KOLASTYNA S.A.
Temat
Zawarcie umowy sprzedaży marki "Kolastyna"
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Zgodnie z par. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, Zarząd Grupa Kolastyna S.A. w upadłości układowej ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości informację o zawarciu w dniu 30.06.2010 r. umowy zbycia aktywów znacznej wartości, tj. sprzedaży marki "Kolastyna" na rzecz spółki Sarantis Polska S.A. z siedzibą w Piasecznie (dalej "umowa").
Umowa została zawarta w wyniku wykonania umowy przedwstępnej z dnia 15 kwietnia 2010 r., o której Spółka poinformowała raportem nr 77/2010.
Przedmiot umowy:
Sprzedaż marki "Kolastyna", przez co rozumiane jest: kilkadziesiąt znaków towarowych służących do oznaczania produktów sprzedawanych pod tą marką, na czele ze znakiem parasolowym: K Kolastyna Laboratorium, prawa autorskie do posiadanych znaków towarowych, receptury i know-how związane z produktami produkowanymi pod tymi znakami towarowymi, formy służące do produkcji opakowań, towary i surowce związane z tymi produktami, a także domeny internetowe związane z marką "Kolastyna".
Istotne warunki umowy:
Cena sprzedaży marki "Kolastyna" wynosi 11.590.000 zł brutto (9.500.000 zł netto) bez wliczania w to produktów i surowców, których cena będzie zależeć od dokonanej przez Spółkę inwentaryzacji w ciągu 14 dni po zawarciu umowy. Wartość ewidencyjna aktywów składających się na sprzedaną markę "Kolastyna" ujawnionych w bilansie Emitenta wynosi 3.214.100 zł.
Część ceny, w wysokości 7.698.062,67 zł została przeznaczona na spłatę w całości obligacji serii F, G, H i części obligacji serii E, zabezpieczonych rzeczowo na znaku parasolowym K Kolastyna Laboratorium.
Własność przedmiotu umowy przejdzie na Sprzedającego z chwilą zapłaty ceny.
Spółka zobowiązała się do zmiany nazwy firmy do dnia 31.12.2010 r. w ten sposób, aby nie zawierała ona słowa "Kolastyna". Do tego czasu Spółka może używać tego słowa jako oznaczenia przedsiębiorstwa, jak również zarządzać stroną korporacyjną: www.grupakolastyna.pl
Spółka zachowała prawo sprzedaży, we własnym imieniu oraz na własny rachunek, niektórych produktów składających się na markę "Kolastyna" wobec niektórych odbiorców eksportowych, do dnia 31.12.2010 r., przy czym Sprzedający ma prawo żądania zaprzestania takiej sprzedaży.
Kary umowne:
W związku z podpisaną umową Spółka złożyła szereg oświadczeń odnośnie stanu faktycznego sprzedawnej marki, pod rygorem możliwości nałożenia przez kupującego na Spółkę kar umownych, których maksymalna wartość może przekroczyć co najmniej 10% wartości tej umowy lub co najmniej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200.000 euro, według średniego kursu ogłoszonego dla danej waluty przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień zawarcia tej umowy.
Kryterium uznania umowy za znaczącą oraz uznania zbywanych aktywów za znaczne jest wartość kapitałów własnych emitenta.
Nie zachodzą powiązania pomiędzy Emitentem i osobami zarządzającymi lub nadzorującymi Emitenta, a nabywającym aktywa.
Sprzedaż marki "Kolastyna" zapewni środki na sfinansowanie aktywów obrotowych w III oraz IV kwartale na pozostałych markach będących w portfolio Spółki takich jak: Miraculum, Pani Walewska, Być może, Wars, Brutal, Lider, Tanita oraz Paloma. Pozwoli również na zredukowanie znacznej części zobowiązań Spółki nie wchodzących do układu oraz wpłynie na obniżenie kosztów finansowych w 2010 roku.
Transakcja sprzedaży marki "Kolastyna" jest związana z przyjętą przez Zarząd Spółki strategią, która zakłada m.in. zmianę marki wiodącej w portfolio produktów Spółki. Począwszy od drugiej połowy 2010 r. wiodącą marką wspieraną nakładami marketingowymi będzie asortyment pod znakiem towarowym Miraculum (produkty pielęgnacyjne oraz perfumeryjne).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2010-06-30 Monika Nowakowska Prezes Zarządu
2010-06-30 Mariusz A. Roman Wiceprezes Zarządu

Cena akcji Miraculum

Cena akcji Miraculum w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Miraculum aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Miraculum.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama