Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Bank Handlowy w Warszawie S.A.: Przyjęcie strategii Grupy na lata 2022-2024 (2021-12-03)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 37:Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024.

Firma: BANK HANDLOWY W WARSZAWIE SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 37 / 2021
Data sporządzenia: 2021-12-03
Skrócona nazwa emitenta
HANDLOWY
Temat
Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR).

W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2019-2021 Bank Handlowy w Warszawie S.A. („Bank”) informuje, iż w dniu 3 grudnia 2021 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024 („Strategia”).
Strategia Banku zakłada rozwój działalności w oparciu o funkcjonowanie dwóch segmentów biznesowych.
W segmencie Bankowości Instytucjonalnej, Strategia przewiduje koncentrację na tych obszarach, gdzie istnieje istotna przewaga konkurencyjna Banku, ze szczególnym uwzględnieniem polskich firm działających lub planujących działalność na rynkach zagranicznych, jak i międzynarodowych korporacji inwestujących w Polsce. Strategia opiera się na inicjatywach mających na celu wzrost przychodów z działalności klientowskiej, w tym między innymi: udział w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej, akwizycja nowych klientów w segmencie bankowości przedsiębiorstw, utrzymanie pozycji lidera w segmencie firm globalnych, czy koncentracja na dostarczeniu najlepszych rozwiązań klientom z segmentu Digital. Istotnym komponentem Strategii będzie także wspieranie klientów w podejmowaniu inicjatyw z zakresu transformacji w obszarach Environmental, Social, Governance (ESG).
Z uwagi na fakt, iż na moment przyjęcia Strategii nie zostały podjęte dalsze decyzje dotyczące realizacji decyzji o potencjalnej transakcji sprzedaży Bankowości Detalicznej, Strategia zakłada funkcjonowanie segmentu w strukturach Banku i będzie się koncentrowała na działaniach mających na celu jak najszybsze przywrócenie rentowności tego segmentu. W szczególności Bank będzie skupiał się na dostosowaniu oferty Wealth Management do oczekiwań klientów oraz utrzymaniu pozycji lidera kart kredytowych, a także utrzymaniu najwyższej jakości obsługi klientów we wszystkich kanałach i segmentach.
Bank zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych:
• Wzrost przychodów klientowskich o 9% średniorocznie
• Zwrot na kapitale (ROE) >12% w 2024 r.
• Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 50%)
• Wzrost aktywów klientowskich na poziomie 6% średniorocznie w okresie 3 lat
• Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Current Report no 37/2021

Subject: Adoption of the 2022-2024 Strategy of the Bank Handlowy w Warszawie S.A. Group

Legal basis: Art. 17 of the Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on market abuse (MAR).

Due to the end of the period covered by the 2019-2021 Strategy, Bank Handlowy w Warszawie S.A. (“the Bank”) informs that on December 3, 2021 the Supervisory Board approved the 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. Group Strategy (“the Strategy”).

The Strategy of the Bank assumes business development based on functioning of two business segments.

In the Institutional Banking segment, the Strategy assumes focus on the areas, where Bank has substantial competitive advantage, with particular emphasis on Polish companies operating internationally or planning international expansion, as well as global corporations investing in Poland. The strategy is based on the initiatives aimed at client revenue growth including among others: participation in investment banking transactions of clients, client acquisition in commercial banking segment, maintaining market leader position in global companies segment, as well as providing best solutions to Digital clients. Providing support in the area of Environmental, Social, Governance (ESG) transformation initiatives of clients will be also a crucial component of the Strategy.

Taking into account the fact, that at the moment of the Strategy adoption, no further decisions have been made on the implementation of the plan to sell the Consumer Banking segment, the Strategy assumes operating of the segment in the Bank structures and is focused on taking actions aimed at return to profitability of the segment as soon as possible. The Bank will be focused on tailoring Wealth Management offer to clients’ needs and maintaining market leader position in credit cards as well as maintaining highest customer service quality in all channels and segments.

The Bank assumes reaching following financial goals:

·         Client revenue compound annual growth rate at 9%

·         Return on equity (ROE) >12% in 2024

·         Maintaining cost discipline (C/I ratio < 50%)

·         Customer assets compound annual growth rate at 6% in three years

·         Continuation of dividend payment of minimum 75% of net profit, subject to regulatory approvals.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-12-03 Tomasz Ośko Pełnomocnik
Reklama

Cena akcji Handlowy

Cena akcji Handlowy w momencie publikacji komunikatu to 71.87 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Handlowy aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Handlowy.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama