Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brand 24 S.A.: Wybrane dane operacyjne Grupy za IV kwartał 2021 (2022-01-17)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB_ASO 1:Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za IV kwartał 2021 r.

Firma: BRAND24 SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 1 / 2022
Data sporządzenia: 2022-01-17
Skrócona nazwa emitenta
BRAND24 S.A.
Temat
Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za IV kwartał 2021 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z realizowanym obecnie procesem aktualizacji cennika produktowego dla poszczególnych grup klientów oraz wdrażaniem kolejnych nowości produktowych podjął decyzję o zmianie zakresu raportowanych danych operacyjnych podsumowujących zakończone kwartały roku obrotowego. Zmiana polityki cenowej wpływa, według Zarządu, na miarodajność podawanych danych i ich przydatność w ocenie sytuacji Spółki. W związku z powyższym Emitent będzie prezentować po zakończeniu każdego kwartału w trybie raportu bieżącego:

i] wartości miesięcznych powtarzalnych przychodów tj. wskaźnika MRR [Monthly Recurring Revenue] na koniec danego kwartału;

ii] wartości średniego miesięcznego przychodu operacyjnego przypadającego na użytkownika tj. wskaźnika ARPU [Average Revenue Per User] na koniec danego kwartału;

iii] oraz, w uzupełnieniu powyższych danych, informację nt. liczby klientów na koniec danego kwartału.

W opinii Zarządu Spółki dane oparte na ww. wskaźnikach przyczynią się do lepszej prezentacji efektów działalności Grupy Kapitałowej Emitenta w trakcie danego kwartału.

Jednocześnie w związku z zakończeniem w dniu 17-01-2022 r. procesu agregacji ww. danych operacyjnych, Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości dane operacyjne dotyczące skali działalności Spółki oraz spółki zależnej w IV kwartale 2021 r.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec IV kwartału 2021 r. wyniosła 1.373 mln PLN, co oznacza wzrost o 236 tys. PLN, czyli o 21% w ujęciu rok do roku, oraz o 80 tys. PLN [6%] w ujęciu kwartał do kwartału.

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec IV kwartału 2021 r. wyniósł 352 PLN co oznacza wzrost o 13 PLN [4%] w ujęciu kwartał do kwartału.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki IV kwartału były:

1) zmiana cennika dla nowych klientów w listopadzie 2021 r. (podniesienie cen, wprowadzenie nowego planu abonamentowego, wyodrębnienie w cenniku abonamentów rocznych, co przekłada się na wyższą sprzedaż takich abonamentów i w efekcie poprawia retencję klientów)

2) zainicjowana w październiku 2021 r. rewizja rabatów dla istniejących klientów - przełożyło się to na wzrost MRR o 4 tys. USD pomimo, że z 321 klientów którym zmieniono istniejące rabaty, pozostało 249, co oznacza zmniejszenie bazy klientów o 72.

3) coroczna promocja Black Friday.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki I kwartału 2022 roku będą:

1) podwyższenie cen dla istniejących klientów od stycznia 2022 r.,

2) koniec okresu promocyjnego związanego z Black Friday (luty 2022 r.),

3) kolejne zaplanowane zmiany związane z planami cenowymi i strukturą samego cennika (styczeń 2022 r.).

Liczba klientów na koniec IV kwartału 2021 r. wyniosła 3905.
Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w 2021 roku.
Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.
Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-01-17 Michał Sadowski Prezes Zarządu
2022-01-17 Piotr Wierzejewski Członek Zarządu

Cena akcji Brand24

Cena akcji Brand24 w momencie publikacji komunikatu to 26.5 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Brand24 aktualnie.

Reklama

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Brand24.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama