Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Answear.com S.A.: Wstępne wybrane dane dot. sprzedaży za III kwartał 2022 oraz 9 m-cy 2022 (2022-10-05)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 21:Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za III kwartał 2022 r. oraz 9 m-cy 2022 r.

Firma: ANSWEAR.COM SPÓŁKA AKCYJNA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 21 / 2022
Data sporządzenia: 2022-10-05
Skrócona nazwa emitenta
ANSWEAR.COM S.A.
Temat
Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za III kwartał 2022 r. oraz 9 m-cy 2022 r.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2021 r. oraz 9 miesięcy 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r.:

• W trzecim kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 51% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 244 mln zł (III kwartał 2021 r.: 161 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2022 r. wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w których zanotowano sprzedaż online w wysokości 439 mln zł;

• Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w trzecim kwartale 2022 r. wyniosły 233 mln zł osiągając dynamikę 3Q2022 / 3Q2021 na poziomie 50% (III kwartał 2021 r.: 155 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2022 r. wyniosły 608 mln zł i wzrosły o 43% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 424 mln zł.

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:

Wyniki sprzedażowe trzeciego kwartału pokazują polepszenie dynamiki wzrostów sprzedaży w tym okresie, jako następstwo m.in.:

• ciągłego poprawiania oferty, zwiększania ilości modelokolorów w sklepach Answear, wprowadzania nowych marek i kategorii produktowych;

• wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w południowej części Europy, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień. Rozciągłość geograficzna rynków Answear pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu;

• skutecznych i efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki, jak i pomogły w efektywny sposób wykorzystać okres letnich wyprzedaży do zwiększenia wolumenu obrotów;

• udanego powrotu na rynek ukraiński, na którym dzięki umiejętnie prowadzonemu przekazowi marketingowemu przy wsparciu lokalnego zespołu oraz zaangażowaniu w pomoc charytatywną, Answear został liderem sprzedaży w e-commerce fashion, docenionym nagrodami dla najlepszego odzieżowego sklepu internetowego oraz najlepszego sklepu multibrandowego w 2022 r.

• kontynuacji rozwoju marki własnej - nowa kolekcja specjalna "Shero" i zaangażowanie w rolę partnera plebiscytu „Wszechmocne” nie tylko pozytywnie wpłynęły na sprzedaż, ale również dały dodatkowy efekt wzmocnienia przekazu marketingowego, wyróżnienia się na tle konkurencji i przyciągnięcia klientów na witryny sklepów internetowych Answear.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2022 r. i 9 m-cy 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

The Management Board of Answear.com SA (the "Company") presents preliminary selected sales data for Q3 2022 and 9 months 2022, together with comparative figures for Q3 2021 and 9 months 2021.

Preliminary sales figures for Q3 of 2022 and 9 months 2022:

- In Q3 2022, online sales (1) increased by 51% compared to the same period in 2021, amounting to PLN 244 million (Q3 2021: PLN 161 million). Online sales for 9 months 2022 amounted to PLN 607 million and increased by 38% compared to 9 months of 2021, when online sales of PLN 439 million has been recorded;

- Sales revenue according to IFRS (2) reported for the third quarter of 2022 amounted to PLN 233 million, achieving a 3Q2022 / 3Q2021 dynamic equivalent to 50% (Q3 2021: PLN 155 million). Sales revenue for 9 months 2022 amounted to PLN 608 million and increased by 43% compared to 9 months of 2021 sales revenue being PLN 424 million.

Management's commentary on the figures:

The third quarter's sales results show an improvement in the sales growth rate during the period, as a consequence of – inter alia - the following factors:

- continuous improvement of the offer, increasing the number of SKU in Answear stores, introduction of new brands and product categories;

- leverage the effects of geographic expansion into new markets in the southern part of Europe, which has resulted in a growing customer base and volume of orders. The geographic extent of Answear's markets makes enable us to sell new autumn-winter collections in Central European markets and extend the sales period of summer collections in the southern part of the Europe;

- effective and efficient marketing activities, including advertising campaigns run on TV, which supported the process of building brand awareness, as well as helped to effectively use the summer sales period to increase sales volume;

- successful come back to the Ukrainian market: thanks to the appropriate marketing campaigns with the support of the local team and commitment to charity, Answear became the sales leader in e-commerce fashion, recognized with awards for best online clothing store and best multibrand store in 2022;

- continued development of the private label - the new capsule "Shero" and involvement as a partner to the campaign called "Wszechmocne" had a positive impact on sales, but also had the additional effect of reinforcing the marketing message, distinguishing Answear on the competitive landscape and attracting customers to Answear's online stores.

Explanatory notes:

(1) On-line sales means sales invoiced during the period, including also credit notes related to returns received and booked during the period and also including sales based on commission agreements with suppliers in its full price (net value) paid by customer. On-line sales include also charges invoiced to customers for shipments below the free delivery threshold.

(2) Sales revenues according to IFRS accounting standards include revenues from the sale of goods purchased for its own account as well as revenues from the sales based on commission agreement expressed as revenue from commission services being calculated as the difference between sales price invoiced to customer and value of merchandise sold. Sales revenue include also commission for running the www.wearmedicine.com internet site and charges invoiced to customer for shipments below the free delivery threshold. Sales revenue figure is also adjusted by the value of provisions for the returns corresponding to sales transactions executed during reported period but expected to be processed in the next period. Moreover, it also includes provision for customer loyalty program accounted for sales recorded in reported period.

Disclaimer: The Company informs that the sales figures presented are preliminary and have been calculated in accordance with the best Management's knowledge at this stage and may differ from the final figures for Q3 2022 and 9 months 2022 to be published in forthcoming quarterly report.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2022-10-05 Krzysztof Bajołek Prezes Zarządu Krzysztof Bajołek

Cena akcji Answear

Cena akcji Answear w momencie publikacji komunikatu to 18.42 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Answear aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Answear.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama