Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

AmRest Holdings SE: Wstępne wyniki sprzedaży w II kwartale 2020 (2020-10-29)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB-W 25:Wstępne wyniki sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku

Firma: AmRest Holdings SE
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Spis załączników:
  1. Wstępne wyniki sprzedaży Q3 2020.pdf Wstępne wyniki sprzedaży Q3 2020
  2. Preliminary sales Q3 2020.pdf Preliminary sales Q3 2020

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 25 / 2020
Data sporządzenia: 2020-10-30
Skrócona nazwa emitenta
AMREST
Temat
Wstępne wyniki sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
AmRest Holdings SE („AmRest”, „Grupa”) przekazuje niniejszym informację na temat wstępnych wyników sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku, trendów w obszarze sprzedaży porównywalnej (Same Store Sales), a także udziału procentowego restauracji, które zostały ponownie otwarte po złagodzeniu restrykcji związanych z pandemią COVID-19.
W trzecim kwartale 2020 r. rosnący udział ponownie otwartych restauracji, jak również pozytywne trendy w zakresie ożywienia sprzedaży utrzymywały się przez wszystkie trzy miesiące.
Na koniec trzeciego kwartału funkcjonowało 98% wszystkich restauracji AmRest. Zanotowano znaczący wzrost udziału klientów stołujących się na miejscu w lokalach, w stosunku do udziału tego kanału sprzedaży w poprzednim kwartale.
W rezultacie wstępna sprzedaż Grupy w tym okresie wyniosła 441,4 mln EUR, co oznacza spadek o 12,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W porównaniu z poziomem z drugiego kwartału 2020 r. sprzedaż poprawiła się o 62,2%, a w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał 2020 – o 7,2%.
Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w trzecim kwartale 2020 r. 86.6%. Dla porównania, w pierwszym kwartale 2020 roku wynosił on 91,1%, a w drugim kwartale 2020 roku 67,8%.
Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w Q3 2020 198,5 mln EUR, co stanowi spadek o 9,1% w porównaniu do Q3 2019 i wzrost o 48,6% w stosunku do Q2 2020.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w Q3 2020 42,8 mln EUR i były o 22,2% niższe niż przed rokiem, ale o 91,8% wyższe niż w poprzednim kwartale (Q2 2020).
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q3 2020 kształtowała się na poziomie 167,2 mln EUR i była o 16,2% niższa niż przed rokiem, ale 80,9% wyższa niż w Q2 2020.
Przychody na rynku chińskim w Q3 2020 osiągnęły poziom 24,7 mln EUR i były o 4,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku oraz o 28,4% wyższe niż w poprzednim kwartale (Q2 2020).
Przychody segmentu „Pozostałe” wyniosły w Q3 2020 8,1 mln EUR i były o 1,5% niższe, niż przed rokiem, ale 77,3% wyższe niż w Q2 2020.
„Obserwując rosnącą liczbę zakażeń COVID-19 w całej Europie i poza nią, AmRest ciągle koncentruje się na zdrowiu i bezpieczeństwie gości i pracowników oraz stosuje się do surowych środków bezpieczeństwa zalecanych przez władze lokalne, które zostały wprowadzone są na początku tego roku w całej sieci restauracyjnej.
W międzyczasie zwiększaliśmy nasze możliwości realizacji dostaw do domu, optymalizując cyfrowy kanał obsługi zamówień z wykorzystaniem obserwacji i doświadczenia, które nabywaliśmy podczas pierwszej fali pandemii. W związku z tym czujemy się przygotowani jeszcze lepiej niż wiosną tego roku, aby zapewnić naszym klientom płynne przejście z obsługi w lokalu do alternatywnych kanałów sprzedaży.
Wierzę, że podjęte działania pozwolą nam złagodzić skutki restrykcji ograniczających możliwość spożywania posiłków w restauracjach wprowadzonych ostatnio przez rząd w niektórych krajach europejskich i skupić się w tych regionach na efektywnej realizacji zamówień z dostawą do domu, na wynos oraz złożonych w punktach drive-thru.” - powiedział Mark Chandler, CEO AmRest.
Załączniki
Plik Opis
Wstępne wyniki sprzedaży Q3 2020.pdf
Wstępne wyniki sprzedaży Q3 2020.pdf
Wstępne wyniki sprzedaży Q3 2020
Preliminary sales Q3 2020.pdf
Preliminary sales Q3 2020.pdf
Preliminary sales Q3 2020

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RB 25/2020 Q3 2020 Preliminary sales results;AmRest Holdings SE (“AmRest” or the “Group”) hereby provides a business update on the third quarter preliminary sales, comparable sales trends and the status of restaurants opened.;During the third quarter of 2020, the share of re-opened restaurants as well as the positive top-line trends with regards to sales recovery have continued steadily throughout all three months. As of the end of the third quarter, 98% of the store base was re-opened and fully operational and customer traffic has been returning back to the dine-in channel taking a significantly larger share of total business then visible in the previous quarter. As a result, the group’s preliminary sales in the respective period amounted to EUR 441.4m, implying a 12.6% decrease compared to the same period last year, while quarter-to-quarter sales improved by 62.2% from Q2 2020 levels and by 7.2% compared to Q1 2020 figure.;On a same-store-sales basis excluding F/X and adjusting for temporarily closed stores, the index reached 86.6% in Q3 2020 compared to 91.1% in Q1 2020 and 67.8% in Q2 2020.;Preliminary sales of the CEE division amounted to EUR 198.5m in Q3 2020 and were 9.1% lower compared to Q3 2019 and 48.6% higher compared to the quarter before. The Russian segment generated revenues of EUR 42.8m in Q3 2020, 22.2% lower compared to the corresponding period in 2019 and 91.8% higher versus Q2 2020. Sales in the Western Europe division in Q3 2020 amounted EUR 167.2m, which was lower by 16.2% compared to Q3 2019 and 80.9% higher than in the quarter before. In China, sales amounted EUR 24.7m in Q3 2020, an increase of 4.5% compared to Q3 2019 and of 28.4% compared to the quarter before. Revenues reported under segment “Other” reached EUR 8.1m and were 1.5% lower than year ago and 77.3% higher than in the quarter before.;“Observing the growing number of COVID-19 infections across Europe and beyond, AmRest remains highly focused on the health and safety of guests and employees and is adhering to the strict safety measures recommended by the local authorities and put in place throughout our network earlier this year.;Meanwhile, we have been further adding to our capabilities, optimizing our digital delivery channel as well as take-away and drive-through, taking advantage of the observations and learnings we made during the first wave. We therefore feel even better prepared than during spring of this year to provide customers with a seamless and positive experience allowing for a smooth transition from dine-in to alternative sales channels.;I believe that this will allow us to better mitigate the impact we are facing due to the government measures imposed across some of our geographies most recently, including those in Poland and Czech Republic and to shift the business from dine-in into delivery, take-away and drive-thru channels.” says Mark Chandler, CEO of AmRest.;Legal act: Art. 17 Sec. 1 of Regulation (EU) No 596/2014 of The European Parliament and of The Council of 16 April 2014 on market abuse (Market Abuse Regulation) and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2020-10-30 Mark Chandler Pełnomocnik Rady Dyrektorów

Cena akcji Amrest

Cena akcji Amrest w momencie publikacji komunikatu to 13.6 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Amrest aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Amrest.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama