RB 93:Zmiany w składzie Rady Nadzorczej
Firma: ALIOR BANK SPÓŁKA AKCYJNASpis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
| Raport bieżący nr | 93 | / | 2015 | | |||||||
Data sporządzenia: | 2015-12-22 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
ALIOR BANK S.A. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Zmiany w składzie Rady Nadzorczej | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd Alior Bank S.A. ("Bank", "Emitent") informuje, iż w dniu dzisiejszym Pan Stanisław Popów złożył rezygnację z pełnienia funkcji Członka Rady Nadzorczej Banku z chwilą wznowienia w dniu 22 grudnia 2015 r. obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Alior Bank S.A., zwołanego na dzień 30 listopada 2015 r. i kontynuującego obrady po przerwie. Zarząd Banku dziękuje Panu Stanisławowi Popów za jego zaangażowanie i cenny wkład w rozwój Banku, który wniósł w okresie sprawowania funkcji Członka Rady Nadzorczej. Ponadto Zarząd Banku informuje, iż Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku zwołane na 30 grudnia 2015 r. kontynuujące obrady 22 grudnia 2015 r. powołało w skład Rady Nadzorczej Banku: •Pana Przemysława Dąbrowskiego •Pana Sławomira Niemierka Przemysław Dąbrowski Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, kierunek informatyka oraz studiów podyplomowych z zarządzania. Uzyskał również tytuł MBA Uniwersytetu Illinois oraz ukończył program Warsaw-Illinois Executive MBA. Posiada szerokie doświadczenie w zarządzaniu finansami w ubezpieczeniach, w zarządzaniu inwestycjami finansowymi oraz w przeprowadzaniu dużych transakcji finansowych. Ponadto dysponuje praktyczną i teoretyczną wiedzą księgową, znajomością zagadnień podatkowych oraz elementów matematyki aktuarialnej. Karierę zawodową rozpoczął w 1993 roku. W latach 1993-1998 pracował jako analityk i kontroler finansowy w Whirlpool Polska Sp. z o.o. W latach 1998-2000 był Skarbnikiem w AIG Polska. W latach 2000-2001 pełnił funkcję Dyrektora Finansowego, Członka Zarządu Creative Team SA (Grupa Elektrim). W latach 2001-2006 był Dyrektorem Biura Planowania i Kontrolingu w PZU. W latach 2006-2008 pracował w firmach doradczych AT Kearney i Accenture na stanowisku Managera, a następnie Senior Managera. Od października 2008 roku do marca 2009 roku pełnił funkcję Dyrektora – Zastępcy Szefa Pionu Finansowego w Centrali PZU i PZU Życie. Od listopada 2008 roku do lutego 2009 roku był Dyrektorem Biura Planowania i Kontrolingu w Centrali PZU i PZU Życie, następnie od marca 2009 roku Dyrektorem Biura Zarządzania Informacją w Centrali PZU i PZU Życie. Od stycznia 2010 roku pełni funkcję Członka Zarządu PZU Życie. Od grudnia 2010 roku pełni funkcję Członka Zarządu PZU. Odpowiada za Pion Finansowy. Sławomir Niemierka Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Studiów Podyplomowych Prawa i Ekonomii Unii Europejskiej oraz Harvard Business School. Posiada uprawnienia radcy prawnego. Autor i współautor licznych publikacji dotyczących prawa finansowego i nadzoru bankowego. W latach 1994-2007 wykładowca studiów podyplomowych w Polskiej Akademii Nauk, na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Finansów. Wieloletni pracownik Narodowego Banku Polskiego – Generalnego Inspektoratu Nadzoru Bankowego, gdzie przez osiem lat kierował Biurem Inspekcji, odpowiedzialnym za czynności kontrolne w bankach, oddziałach banków zagranicznych i instytucji kredytowych w Polsce, w tym w szczególności systemów zarządzania ryzykiem i kontroli wewnętrznej. Członek Komitetu Sterującego GINB ds. wdrożenia Nowej Umowy Kapitałowej Bazylea II odpowiedzialny za kontrolę modeli ryzyka, ryzyka operacyjnego i standardów rachunkowości. Członek Zespołu ds. budowy systemu zarządzania ryzykiem w NBP. W latach 2010-2011 członek Zarządu Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, gdzie nadzorował system zarządzania ryzykiem operacyjnym oraz kontrole i monitoring banków korzystających z pomocy finansowej Funduszu. Z Grupą PZU związany od 2008r. jako Dyrektor Zarządzający ds. Audytu. Na tym stanowisku odpowiadał za opracowanie i wdrożenie nowego systemu kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego a także nadzorował działalność audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej w PZU SA i PZU Życie SA. Z dniem 19 marca 2012 roku powołany do Zarządu PZU Życie SA, gdzie odpowiada za obszar zarządzania ryzykiem, compliance i bezpieczeństwa. Powołani Członkowie Rady Nadzorczej Banku nie wykonują działalności konkurencyjnej wobec Banku jak i nie uczestniczą w spółkach konkurencyjnych jako wspólnicy spółek cywilnych, osobowych ani też członkowie organów spółek kapitałowych lub innych, konkurencyjnych osób prawnych. Powołani Członkowie Rady Nadzorczej Banku nie figurują również w rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym. Podstawa prawna szczegółowa: § 5 ust. 1 pkt 21 i 22 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
Changes in the composition of the Supervisory Board The Management Board of Alior Bank S.A. (“the Bank”, “the Issuer”) hereby informs you that today Mr Stanisław Popów resigned as a Member of the Supervisory Board of the Bank upon the resumption of the Extraordinary General Meeting of Alior Bank S.A. on 22 December 2015, convened on 30 November 2015 and sitting after adjournment. The Management Board of the Bank would like to thank Mr Stanisław Popów for his commitment and valuable contribution to the development of the Bank during his service as the Member of the Bank’s Supervisory Board. In addition, the Extraordinary General Meeting of the Bank convened on 30 November 2015 and sitting on 22 December 2015, appointed as a Members of the Bank’s Supervisory Board: •Mr Przemysław Dąbrowski •Mr Sławomir Niemierka Przemysław DąbrowskiPrzemysław Dąbrowski graduated from Warsaw University, Information Technology Department and a Post-Graduate Management Course. He graduated from MBA studies at the University of Illinois and from the Warsaw-Illinois Executive MBA program. He has vast experience in financial management services for the insurance sector, in managing financial investments and large financial transactions. He has knowledge and experience in accounting, tax and actuarial issues.He started his professional career in 1993. From 1993 to 1998 he worked at Whirlpool Polska Sp. z o.o. as an analyst and financial controller. In 1998-2000 he was the Treasurer at AIG Poland. In the years 2000-2001 he was the Financial Director and a Member of the Management Board of Creative Team SA (the Elektrim Group). From 2001 to 2006 he was the Planning and Controlling Director at PZU. In 2006-2008 he worked at AT Kearney and Accenture as a Manager and a Senior Manager. From October 2008 to March 2009 he held the function of the Director – Financial Division Deputy Head in the Head office of PZU and PZU Życie. From November 2008 to February 2009 he was the Planning and Controlling Director in the Head office of PZU and PZU and in March 2009 he was appointed the Information Management Director in the Head office of PZU and PZU Życie. He has been a Member of the Management Board of PZU since January 2010. He has held the position of a Member of the Management Board of PZU since December 2010. He is in charge of the Financial Division. Sławomir NiemierkaHe graduated from the Faculty of Law and Administration at the University of Warsaw, post-graduate studies from the Faculty of Law and Economics of European Union and Harvard Business School. He is a qualified legal counsel and a co-authored a number of publications on financial law and bank supervision. From 1994 to 2007 he was an academic teacher at post-graduate courses at Polish Academy of Sciences, Warsaw University and the Academy of Insurance and Finance. For many years he worked in the National Bank of Poland, where he headed the Inspection Office responsible for inspections carried out in banks. Member of a Steering Committee of the General Inspectorate of Banking Supervision in charge of the implementation of the second Basel Accord, supervision over risk models, operational risk and accounting standards. He was in a Team in charge of the development of the risk management system in the National Bank of Poland. From 2010 to 2011 as a Member of the Management Board of the Bank Guarantee Fund, he supervised the operational risk management system. He joined PZU Group in 2008 and was appointed the Managing Director in charge of auditing. On 19 March 2012 he was appointed Member of the Management Board of PZU Życie and the Director of PZU Group. He is in chargé of risk management, reinsurance, compliance and safety. The appointed members of the Supervisory Board does not engage in operations that are competitive vis-a-vis Alior Bank S.A. and are not a partners in any competitive partnership or members of any body in a commercials companies or other competitive legal entity. The appointed Members of the Bank’s Supervisory Board are not registered in the Register of Insolvent Debtors maintained on the basis of the Act of 20 August 1997 on the National Court Register. Legal basis: § 5 (1) (21), (22) of the Decree of the Minister of Finance of 19 February 2009 on current and periodic information disclosed by issuers of securities and conditions for recognizing as equivalent information required by the laws of a non-member state (Journal of Laws No. 33, item 259, as amended). |
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2015-12-22 | Piotr Bystrzanowski | Dyrektor DRI |
Cena akcji Alior
Cena akcji Alior w momencie publikacji komunikatu to 52.0 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Alior aktualnie.
W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Alior.