Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Pharmena S.A.: Zaktualizowana strategia na lata 2012-2015 (2012-04-13)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 16/2012:Zaktualizowana Strategia Spółki na lata 2012-2015

Firma: PHARMENA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ


Zarząd Pharmena S.A. podaje do wiadomości, że w dniu 13 kwietnia 2012 roku Rada Nadzorcza Pharmena S.A. podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia zaktualizowanej strategii Spółki na lata 2012-2015.
Zgodnie z zaktualizowaną strategią działalność Spółki obejmować będzie trzy obszary tj. prowadzenie badań klinicznych nad innowacyjnym lekiem przeciwmiażdżycowym, produkcję innowacyjnych dermokosmetyków oraz produkcje innowacyjnego suplementu diety opartego o 1-MNA stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy. Wejście na rynek suplementów diety pozwoli na uzyskanie dodatkowych, istotnych przychodów z zastosowania substancji czynnej 1-MNA. Realizacja zaktualizowanej strategii Spółki ma pozwolić na dynamiczne zwiększenie przychodów ze sprzedaży w omawianym okresie.
W zakresie działalności dermokosmetycznej Spółka zamierza do 2015r. osiągnąć ponad dwukrotny wzrost przychodów. W celu realizacji postawionego celu Spółka planuje poszerzenie dystrybucji swoich produktów poprzez nowe hurtownie działające na rynku aptecznym, apteki oraz wprowadzenie produktów do nowego kanału dystrybucji: sieci drogerii. Jednocześnie Spółka planuje systematycznie poszerzać asortyment produktów. W samym 2012 roku Spółka zamierza wprowadzić na rynek 9 nowych produktów. Spółka również planuje, celem uzupełnienia oferty, wprowadzić na rynek w II połowie br. innowacyjny suplement diety Dermena Complex w postaci kapsułek hamujących wypadanie włosów. Rynek suplementów diety w kategorii "Włosy, skóra i paznokcie" w 2010 roku wynosił 76 mln złotych (wg. IMS). Spółka planuje w okresie 2-3 lat od daty wprowadzenia produktu osiągnąć 10% udział w rynku. Nowa strategia Spółki ma również pozwolić na wzrost rentowności sprzedaży brutto do 76% proc. w 2015 roku co w istotny sposób przyczyni się na poprawę efektywności finansowej prowadzonej linii biznesowej. Zgodnie z przyjętą strategią Spółka będzie kontynuowała działania zmierzające do udzielenia licencji na sprzedaż dermokosmetyków na 15 kluczowych rynkach Europy i Rosji na których posiada ochronę patentową. Spółka planuje udzielenie pierwszej licencji w 2013 roku.
Wprowadzenie na rynek innowacyjnego suplementu diety (nowa żywność) opartego na 1-MNA stosowanego do zaspokajania szczególnych potrzeb żywieniowych w profilaktyce miażdżycy stanowić będzie nowy obszar działalności Spółki. Światowy rynek suplementów diety dynamicznie się rozwija, co wynika z mody na zdrowy tryb życia, świadomością znaczenia profilaktyki w ochronie zdrowia i długości życia oraz zamożności konsumentów. Szacuje się, iż w samej Polsce 18 mln osób jest zagrożonych miażdżycą, z czego tylko 8 mln osób jest tego świadoma. Miażdżyca jest zaliczana do najpoważniejszych chorób cywilizacyjnych i jest obok nowotworów jedną z najczęstszych przyczyn zgonów na świecie. Rynek w Polsce preparatów OTC w kategorii "Serce i układ krwionośny" w 2011 roku szacowany był na 271 mln złotych (dane IMS). Spółka planuje w okresie 3 lat od daty wprowadzenia produktu osiągnąć 6% udział w rynku, docelowo 12%. Jednocześnie z uwagi na posiadanie ochronny patentowej również na zastosowanie 1-MNA w kombinacji ze statyną, ewentualna decyzja regulatorów rynku o dopuszczenie statyn na rynek OTC (obecnie leki Rx) może pozwolić Spółce na rozszerzenie odbiorców produktu poprzez wprowadzenie na rynek produktu zawierającego zarówno 1-MNA i statynę. Rynek leków Rx w Polsce stosowanych w profilu lipidowym (głównie statyny) wg. danych IMS wynosił w 2011 roku 692 mln złotych i dynamicznie się rozwija. Spółka planuje przeprowadzenie procesu rejestracji produktu jako nowej żywności w ramach procedury europejskiej, która umożliwi wprowadzenie produktu na rynkach krajów członkowskich. Spółka planuje zarejestrować suplement diety w 2013 roku.
W zakresie projektu leku przeciwmiażdżycowego zawierającego 1-MNA Spółka planuje kontynuować badania kliniczne w celu potwierdzenia skuteczności leku oraz działań niepożądanych w wyższych dawkach. W ocenie Spółki przeprowadzenie powyższych badań zwiększy możliwości komercjalizacji leku wśród największych innowacyjnych koncernów farmaceutycznych (Big Pharma). Historyczne transakcje unikalnych innowacyjnych terapii w tej branży będących w drugiej bądź po II fazie badań klinicznych zawierały się w przedziale 400-600 mln USD. Potencjalne przychody z komercjalizacji leku 1-MNA mogą mieć bardzo istotny wpływ na wyniki finansowe Spółki. Rynek leków w dyslipidemii szacowany jest w 2012r. na około 42 mld USD. Wprowadzenie leku o korzystnych właściwościach terapeutycznych bez działań ubocznych występujących w obecnie dostępnych terapiach będzie przełomem w leczeniu dyslipidemii. Niacyna była pierwszym środkiem korygującym zaburzenia profilu lipidowego, który jednak pomimo pozytywnego wpływu, powoduje częste efekty niepożądane. W rezultacie znaczna część pacjentów przerywa terapię, co istotnie obniża potencjał leku. Dotychczasowe próby opracowania pochodnych niacyny, pozbawionych wspomnianych działań ubocznych nie przynosiły oczekiwanych efektów. Dlatego też, 1-MNA, który stwarza takie możliwości może stać się wiodącą terapią na wartym dziesiątki miliardów dolarów rynku chorób sercowo-naczyniowych. Szacuje się iż rynek niacyny i terapii łączonych (segment rynku 1-MNA) może stanowić w 2015 roku 31% udziału w rynku dyslipidemii. Zgodnie z przyjętą zaktualizowaną strategią Spółki planuje się finansowanie dalszych badań klinicznych w drodze nowej emisji akcji. Pozyskane środki pozwolą na przeprowadzenie badań biodostępności i fazy II. Szacowany budżet związany z powyższymi badaniami wynosi 5 mln USD. Spółka planuje przeprowadzić badania kliniczne w Kanadzie.
Zastrzeżenia prawne:
Niniejszy raport ma charakter wyłącznie informacyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartościowych spółki Pharmena S.A. w planowanej przez Spółkę emisji nowej serii akcji. Niniejszy raport nie jest ofertą sprzedaży papierów wartościowych.
Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o ofercie akcji Pharmena S.A. będzie memorandum inwestycyjne, które zostanie przygotowany w związku z ewentualną ofertą akcji Pharmena S.A. bez prawa poboru i ich wprowadzeniem do Alternatywnego Systemu Obrotu (rynek NewConnect) organizowanego przez Giełdę Papierów Wartościowych S.A.
Informację podano ze względu na istotny wpływ zakładanej realizacji Strategii na sytuację finansową i ekonomiczną Spółki w latach 2012-2015.
Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Sytemu Obrotu - "Informacje Bieżące i Okresowe przekazywane w Alternatywnym Systemie Obrotu na rynku NewConnect".

Data
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Podpis
2012-04-13 18:42:33 Konrad Palka Prezes Zarządu
2012-04-13 18:42:33 Marzena Wieczorkowska Wiceprezes Zarządu

Cena akcji Pharmena

Cena akcji Pharmena w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pharmena aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pharmena.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Komunikaty EBI

Komunikaty EBI

EBI - Komunikaty ze spółek 


Reklama