Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

CCC planuje średnie tempo rozwoju powierzchni handlowej w '25-'29 na poziomie 20-25 proc. (opis)

|
selectedselectedselected
CCC planuje średnie tempo rozwoju powierzchni handlowej w '25-'29 na poziomie 20-25 proc. (opis)
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

"Stawiamy na ekspansję, chcemy się rozwijać przede wszystkim w krajach, w których mamy swoje centrale i bazy (...). Jesteśmy w stanie spokojnie otwierać 50 sklepów (HalfPrice - PAP) rocznie i tutaj trzeba zaznaczyć, że te 50 sklepów o średniej powierzchni 2 tys. m kw. dają ok. 100 tys. m kw., ale to jest do zrobienia. Chcielibyśmy więc otwierać ok. 50 sklepów HalfPrice rocznie w naszym regionie. Gdy dołożymy do tego, że chcielibyśmy otwierać ok. 50 sklepów CCC w regionie, to wychodzi powierzchnia ok. 130 tys. m kw, czyli jakieś 20-25 proc. naszego biznesu rocznie" - powiedział prezes Dariusz Miłek podczas konferencji.

"Jesteśmy do tego przygotowani i będziemy powoli przyspieszać. Jeśli widzimy miejsce na sklepy CCC w regionie - to widzę ich jeszcze 400" - dodał.

Jak podano w prezentacji, rozwój będzie głównie w oparciu o HalfPrice (+400 sklepów) i CCC (+400 sklepów).

Reklama

Prezes poinformował, że po ok. 100 sklepów CCC grupa chciałaby otworzyć w Polsce i Rumunii.

W drugim półroczu 2024/25 grupa planuje otworzyć ok. 60 tys. m kw. powierzchni handlowej HalfPrice i 17 tys. m kw. CCC.

"Będziemy chcieli zmieścić się w limicie ok. 275 mln zł dla CCC i HalfPrice łącznie" - powiedział Łukasz Stelmach, dyrektor zarządzający ds. finansów w CCC, pytany o poziom CAPEXU w latach 2024-2025.

Reklama

Powierzchnia grupy na koniec lipca 2024 r. wyniosła ok. 800,4 tys. m kw., a liczba sklepów 995 (w tym 797 to sklepy CCC, a 132 HalfPrice).

Jak wyjaśnił prezes, wzrost zapasów na koniec kwartału wynika z przygotowania do sezonu.

"Zadziałaliśmy szybciej w tym roku i już mamy cały towar na magazynach. Jesteśmy na etapie wymiany kolekcji (...). Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani na sezon" – powiedział Miłek.

Reklama

Grupa podała, że zapasy w segmencie CCC na koniec lipca były wyższe o 57 proc. rdr, a w HalfPrice - o 74 proc. rdr.

"Zapas to problem tego sezonu i łańcuchów logistycznych, które nas wystraszyły. Nie mogliśmy dopuścić do tego, by nie było towaru" – dodał prezes.

Zarząd był pytany, czy spółka w najbliższym czasie planuje wrócić do wypłaty dywidendy.

Reklama

"Taki jest cel. (...) Chcemy wrócić do tego, by być spółką dywidendową. (...) To normalna droga, która może się pewnie wydarzyć za kilka kwartałów" - dodał prezes.

Ostatni raz CCC wypłaciło dywidendę w 2019 roku. (PAP Biznes)

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PAP null

PAP

Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna – publiczna agencja prasowa, jedyna państwowa agencja informacyjna w Polsce. Zgodnie ze statutem do jej zadań należy uzyskiwanie i przekazywanie odbiorcom rzetelnych, obiektywnych i wszechstronnych informacji z kraju i z zagranicy. Agencja jest także zobowiązana do upowszechniania stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Rady Ministrów, a także umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie swoich stanowisk w ważnych sprawach państwowych.


Reklama
Reklama