Ostatnie 30 dni | Ostatnie 90 dni | Ostatnie 180 dni | Ostatnie 365 dni | |
---|---|---|---|---|
Najwyższy kurs | 35.202761 | 36.115565 | 36.429037 | 36.429037 |
Najniższy kurs | 34.407187 | 34.18321 | 33.480475 | 32.914402 |
Kurs średni | 34.795666 | 35.042143 | 34.896576 | 34.472549 |
NZD, czyli dolar nowozelandzki, to oficjalna waluta Nowej Zelandii od 1967 roku. Jeden dolar nowozelandzki dzieli się na 100 centów. Najpopularniejsze pary walutowe z dolarem nowozelandzkim to EUR NZD (euro dolar nowozelandzki), GBP NZD (funt brytyjski dolar nowozelandzki), NZD CAD (dolar nowozelandzki dolar kanadyjski).
Dolar nowozelandzki (NZD) to oficjalna waluta Nowej Zelandii, a także niektórych innych terytoriów zależnych. Jest jednostką pieniężną używaną również w Wyspach Cooka, Niue, Tokelau i Pitcairn. Dolar nowozelandzki dzieli się na 100 centów.
Nowa Zelandia, kraj o malowniczych krajobrazach, jest znana z bogatej flory i fauny oraz przemysłu rolniczego. Dolar nowozelandzki odgrywa kluczową rolę w tej dynamicznej gospodarce. Nowozelandzki bank centralny, Reserve Bank of New Zealand, jest odpowiedzialny za emisję i zarządzanie tą walutą.
Kurs dolara nowozelandzkiego może być wpływany przez różnorodne czynniki, w tym dane ekonomiczne, decyzje polityki monetarnej, a także wydarzenia na rynkach międzynarodowych. Inwestorzy śledzą te czynniki, aby podejmować informowane decyzje inwestycyjne związane z dolarem nowozelandzkim.
Jednym ze skutków pandemii okazała się zmiana nawyków żywieniowych Polaków. Jak wynika z danych aplikacji Listonic, w ciągu ostatnich czterech miesięcy aż o 80% częściej niż w analogicznym okresie 2019 roku, do list zakupowych dodawaliśmy artykuły wysokoprzetworzone, z długim terminem przydatności oraz „instant”. Obok chleba tostowego, lodów oraz chipsów, w naszych koszykach 50% częściej lądował również alkohol, głównie piwo i wino.
Jak pokazują dane Listonic od lipca do października 2020 roku konsumenci planowali kupić o 45% produktów spożywczych więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 50% częściej do list zakupowych dodawaliśmy jajka, pomidory i ziemniaki, a 40 % częściej cebulę, mleko, masło i chleb. W 2019 roku wartość przeciętnego koszyka z tymi produktami wynosiła około 37 zł, natomiast z powodu inflacji i wzmożonego popytu, za te same artykuły konsument zapłaci dziś blisko 42 zł, czyli prawie 14% więcej.
Sytuacja epidemiczna w kraju sprawiła, że w okresie lipiec-październik br. Polacy znacznie chętniej niż w analogicznym czasie minionego roku sięgali po niezdrowe przekąski oraz wysokokaloryczne produkty. O prawie 90% wzrosła częstotliwość dodawania do list zakupowych lodów i chipsów, przy czym największe zainteresowanie tego typu artykułami odnotowano w miesiącach wakacyjnych. Z danych Listonic wynika również, że o 50% częściej planowaliśmy także zakup alkoholu, głównie piwa i wina.
Od lipca br. jesteśmy świadkami prawdziwego boomu zakupowego na produkty wysokokaloryczne oraz tzw. „comfort food”, czyli artykuły, które wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Nic w tym dziwnego – obecna sytuacja jest wyjątkowo trudna – musieliśmy ograniczyć wyjścia i spotkania, więcej czasu przymusowo spędzamy w domach, co przyczynia się do wzrostu poziomu stresu, który…zajadamy – tłumaczy Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych Listonic wynika, że na listach zakupowych regularnie widnieją wysokoprzetworzone produkty oraz takie, z których możemy szybko przygotować posiłki. Artykuły te w analogicznym okresie ubiegłego roku nie cieszyły się tak dużą popularnością.
Ponad 60% wzrost zainteresowania zakupem zanotowały parówki oraz kabanosy. O 50% częściej Polacy wkładają też do koszyków pomidory w puszce, ketchup, kefir czy majonez. Konsumenci ze wzmożoną częstotliwością planowali także zakup śmietany 30% – przyrost o prawie 70% w porównaniu do zeszłorocznego okresu. Dużo większym zainteresowaniem cieszą się również: ser feta (+65%), drożdże (+52%) oraz jogurty naturalne (+49%).
Większość z nas, wybierając się na zakupy, niezmiennie od kilku lat do koszyka wkłada te same produkty – najczęściej nabiał, mięso oraz warzywa. W tym roku trend się zmienił, na listy coraz częściej trafiają artykuły wysokokaloryczne oraz tzw. dania „instant”, czyli takie, które możemy wyjąć z opakowania i od razu zjeść lub łatwo przygotować. Jednak nie wszystkie nawyki żywieniowe Polaków zmieniły się na gorsze – oprócz przetworzonej żywności, częściej planowaliśmy też kupno warzyw i owoców. W ostatnich czterech miesiącach ponad 70% częściej niż rok temu na listy zakupowe wpisywaliśmy też rukolę, 60% - pieczarki, a 50% ziemniaki, paprykę i cukinię – dodaje Emil Krzemiński, B2B Sales & Marketing Team Manager w Listonic.
Z danych aplikacji Listonic wynika, że w porównaniu do ubiegłego roku zmieniła się zarówno wielkość koszyka zakupowego Polaków, jak i jego zawartość dużo częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne i wysokoprzetworzone. Na listy trafiają również licznie artykuły z kategorii „instant”, jednak – co pocieszające – w towarzystwie warzyw i owoców.
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play
w Polsce, USA, UK, Francji, Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów związanych IT związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Zdobywca wielu nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, najlepsza polska aplikacja mobilna w 2013 roku TNW Polish Startups Awards, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z Najbardziej Kreatywnych firm w Biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.
EUR | GBP | USD | CHF | CAD | PLN | AUD | CZK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EUR | 1 | 0.842357 | 1.11247 | 0.940366 | 1.512793 | 4.270894 | 1.644862 | 25.06918 |
GBP | 1.187145 | 1 | 1.320663 | 1.11635 | 1.795905 | 5.070171 | 1.95269 | 29.760754 |
USD | 0.898901 | 0.757195 | 1 | 0.845295 | 1.359851 | 3.839111 | 1.478568 | 22.534707 |
CHF | 1.063416 | 0.895776 | 1.183018 | 1 | 1.608729 | 4.541739 | 1.749173 | 26.658974 |
NZD | PHP |
---|---|
1 NZD | 34.711460 PHP |
2 NZD | 69.422920 PHP |
3 NZD | 104.134380 PHP |
5 NZD | 173.557300 PHP |
10 NZD | 347.114600 PHP |
20 NZD | 694.229200 PHP |
25 NZD | 867.786500 PHP |
50 NZD | 1735.573000 PHP |
100 NZD | 3471.146000 PHP |
500 NZD | 17355.730000 PHP |
1000 NZD | 34711.460000 PHP |
2000 NZD | 69422.920000 PHP |
5000 NZD | 173557.300000 PHP |
10000 NZD | 347114.600000 PHP |
PHP | NZD |
---|---|
1 PHP | 0.028809 NZD |
2 PHP | 0.057618 NZD |
3 PHP | 0.086427 NZD |
5 PHP | 0.144045 NZD |
10 PHP | 0.288090 NZD |
20 PHP | 0.576180 NZD |
25 PHP | 0.720225 NZD |
50 PHP | 1.440450 NZD |
100 PHP | 2.880900 NZD |
500 PHP | 14.404500 NZD |
1000 PHP | 28.809000 NZD |
2000 PHP | 57.618000 NZD |
5000 PHP | 144.045000 NZD |
10000 PHP | 288.090000 NZD |
NZD | PHP |
---|---|
1 NZD | 34.711460 PHP |
2 NZD | 69.422920 PHP |
3 NZD | 104.134380 PHP |
5 NZD | 173.557300 PHP |
10 NZD | 347.114600 PHP |
20 NZD | 694.229200 PHP |
25 NZD | 867.786500 PHP |
50 NZD | 1735.573000 PHP |
100 NZD | 3471.146000 PHP |
500 NZD | 17355.730000 PHP |
1000 NZD | 34711.460000 PHP |
2000 NZD | 69422.920000 PHP |
5000 NZD | 173557.300000 PHP |
10000 NZD | 347114.600000 PHP |